مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد با اشاره به وجود همکاری‌ها میان دولت سوریه با کردها در عملیات‌های نظامی شمال این کشور تاکید کرد دمشق با پیشروی یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه مشکلی ندارد.

به گزارش مشرق،بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری "روسیا الیوم" اظهار داشت: اعضای حزب اتحاد دموکراتیک، سوری‌هایی هستند که با همکاری ارتش سوریه، جنگنده‌های روسی و نیروهای دفاع مردمی در راستای آزادسازی اراضی سوریه تلاش می‌کنند.

شعبان افزود: مشکلی برای دولت دمشق در این مورد وجود ندارد، زیرا مساله مهم وحدت اراضی و اتحاد مردم سوریه است.

مشاور اسد در ادامه این گفت‌وگو اظهار داشت: تنها کردها نیستند که در کنار ارتش با تروریسم مبارزه می‌کنند، بلکه اعراب، سریانی‌ها، قبائل و نیروهای دفاع مردمی و نیز تمامی گروه‌های مردم سوریه در نبرد علیه تروریسم شرکت دارند.

نیروهای دموکرات سوریه -که یگان‌های مدافع خلق کرد اساس آن را تشکیل می‌دهند- دو هفته قبل عملیات نظامی را در حومه شمالی حلب علیه نیروهای مخالف سوری آغاز کردند و توانستند به پیشروی‌های چشمگیری دست یابند.

یگان‌های مدافع خلق کرد در این عملیات موفق شدند کنترل تعدادی از مناطق واقع در جنوب و جنوب غرب شهر اعزاز و در راس آنها شهرک منغ و فرودگاه نظامی مجاور آن و شهر تل رفعت را به دست بگیرند.

همچنین یگان‌های مدافع خلق کرد اخیرا در شهر حلب که با پیشروی ارتش تحت محاصره قرار گرفته حملاتی را علیه گروه‌های شورشیان سوری آغاز کرده‌اند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    نیروهای خوبی هستن این کردا و سرعت پیشرویشون واقعا در خور تحسینه
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اسد بخاطر جنگ با داعش خطر اتی این گروه رو نمیدونه سوریه پس از داعش باید حداقل به چیزی مثل اقلیم عراق در خاک خودش فکر کنه
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    خطرات این گروه!!!! این گروه فقط برای داعش و داعشیان و ترکیه اردوغانی خطرناکه.
  • هیرش ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    YPG هیچوقت بخشی از ارتش سوریه نیست PYD که شاخه نظامیش YPG است سال 2003 تاسیس شد علیه رژیم اسد...رژیم سوریه میخواد توجه مخالفان رو جلب کنه تا اونا رو به جنگ کوردها بفرسته و خودش بشینه و تماشا کُنه.کوردها و رژیم اسد تنها در آتش بس اند و چندین بار هم طی مدت های اخیر درگیری پراکنده داشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس