بی‌بی‌سی ائتلاف اصلاح‌طلبان را دارای پشتوانه‌هایی چون انتخابات دوم خرداد 76، مجلس ششم به ریاست مهدی کروبی و انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 معرفی می‌کند و ورود کاظم جلالی از طرفداران لاریجانی را از نقاط قوت این لیست برمی‌شمرد.

گروه سیاسی مشرق- با ورود به هفته منتهی به انتخابات هفتم اسفندماه و شروع تبلیغات نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پروپاگاندای رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب وارد فاز جدیدی شده است.

بی‌بی‌سی فارسی به عنوان یکی از ارکان اصلی رسانه‌ای ضد انقلاب و همچنین مدعیان داخلی، پس از تعیین تکلیف برای رأی‌دهندگان در انتخابات مجلس خبرگان و توصیه به عدم رأی دادن به سه نفر از اصلی‌ترین کاندیداهای این مجلس که دقیقا مواضعی مقابل دشمنان ولایت فقیه دارند، اکنون وارد فاز نظردهی، تعیین تکلیف درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است.

شب گذشته بخش فارسی زبان شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی در ابتدای برنامه‌ای که به بررسی انتخابات هفتم اسفند ماه می‌پرداخت، اقدام به تبلیغ برای لیست 30 نفره اصلا‌ح‌طلبان کرد درحالی که به زعم مجری برنامه قرار بود فقط دو لیست اصلی اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان معرفی شود.

مسعود آذر گزارش‌گر بی‌بی‌سی، برای عقلانی نشان دادن ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران، این لیست 30 نفره را ترکیبی از اصلاحات، معتدلین و اصولگرایان معتدل معرفی کرده و آنان را به دلیل رد صلاحیت‌ها ناگزیر از اتحاد با گروه‌های متعدل بیان می‌دارد. همچنین با لحنی مظلوم‌نمایانه استفاده آنان از افراد کمتر شناخته شده را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

اصلاح‌طلبان که با توجه به حمایت حداکثری خود از حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 92 و شکست وی در برگرداندن آرامش اقتصادی به کشور و رفع زنگار رکود از چرخ اقتصاد خود را شکست خورده می‌بینند تلاش کردند تا شاید باز هم به همان روش بتوانند در صدر آرای مأخوذه قرار گیرند؛ لذا سعی کردند تا از میان اصولگرایان نیز برای خود یارگیری کنند؛ یارانی چون کاظم جلالی از فراکسیون رهروان ولایت.

بی‌بی‌سی این ائتلاف را دارای پشتوانه‌هایی چون انتخابات دوم خرداد 76، مجلس ششم به ریاست مهدی کروبی و انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 معرفی می‌کند و ورود کاظم جلالی از طرفداران لاریجانی را از نقاط قوت این لیست برمی‌شمرد. مسعود آذر برای جلب توجه بیشتر، مخاطب خود را به تکیه‌گاه‌های سیاسی این افراد در کشور متذکر می‌شود.

{$sepehr_media_1396881_400_300}

در ادامه، این برنامه تلاش می‌کند تا با ارائه تصاویر انفرادی، رهبران کنونی جریان اصول‌گرایی را برآمده از حوزه‌های علمیه معرفی کند در حالی که تقریبا تمام تصاویر و فیلم‌هایی که از خاتمی و روحانی و هاشمی نشان می‌دهد در میان انبوه جمعیت مردم است؛ چنین کاری بر اساس نظریه‌های رسانه، بازی با بُعد ناخودآگاه ذهن مخاطب شناخته می‌شود.

مسعود آذر که هنگام معرفی ائتلاف اصلاح‌طلبان فقط درباره آنان صحبت می‌کرد، در هنگام معرفی اصول‌گرایان به ناگاه پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را پیش کشیده و تلاش می‌کند تا سقوطی فرضی را برای اصول‌گرایان متصور شود.

بی‌بی‌سی فارسی در انتهای این گزارش لیست صدای ملت از طرف علی مطهری را بدون محلی از اِعراب در فضای انتخاباتی کنونی عنوان کرده و با توجه به نداشتن نماینده در دیگر شهرها، آن را ناموفق ارزیابی می‌کند.

{$sepehr_media_1396882_400_300}
دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    بابا انقد این شاهرودی ها رو اذیت نکنید
  • مرگ بر انگلیس ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    ننگ بر کسانی که انگلیس ابلیس پیر مکار از آنها حمایت کند و آنها از این حمایت شرورانه اعلام برائت نکنند این افراد حداقل به زندگی و سرنوشت نوکران دست به سینه و پاجفت انگلیس مانند رضاخان نگاه کنند و عبرت بگیرند تا دیرنشده است و مورد لعن و نفرین مردم کشور قرار نگرفتند و خود عبرت تاریخ نشدند
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    الان شبه بی بی سی هم بگه شبه ما باید بگیم نه! روزه؟!
  • حسین ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    این بی بی سی جز معدود رسانه هایی هست که توسط مردم سرتاسر دنیا منفور هست. تنها حکومت استعماری و پادشاهی که سیاستهاش تغییر نکرده و با همون سیاستها ایران را اشغال کردند و باعث مرگ صدها هزار ایرانی شدند و از زمان صفویه تا الان به ما ضربه میزنه این انگلیس شیطان صفت هست. واقعا یک ایرانی یا میتونه خائن باشه یا ساده لوح که به اینها اعتماد کنه و ایها را باور کنه.
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    لعنت به انگلیس خبیث روباه پیر و لعنت به کسانی که عامل این جنایتکاران در کشور هستند
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    من در عمایات کربلای یک در مهران با جلالی همسنگر بودم.جلالی آن روزها با جلالی امروز خیلی فرق دارد . برای جلالی جدا متاسفم. منو یاد شب عاشورا انداخت.خدا عاقبت بخیرش کنه.والبته همه ما را انشاء الله.
  • محمد ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    واقعا متاسفم برا کسایی که به ی سری حرف بی پایه و اساس دامن میزنن این حرف و حدیثا فقط و فقط برا ایجاد تفرقه و دو دستگیه.کاش قبل اینکه دیر بشه بفهمیم و جلوش رو بگیریم.که بعید میدونم این مردم به این سادگی از این حمله تبلیغاتی و فریب سیاسی جون سالم بدر ببرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس