کد خبر 538111
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵

نخست وزیر ترکیه با ادعای دخالت نظام سوریه در انفجار آنکارا گفت؛ از آمریکا انتظار داشتیم که بدون هیچ شک و تردیدی از ترکیه حمایت کند.

به گزارش مشرق، داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی خبری گفت: در آنکارا تدابیر امنیتی ویژه ای برقرار می شود. هفتاد نقطه حساس در آنکارا نیازمند تجهیزات خاص برای تامین امنیت هستند. ترکیه هم برای حمایت از مردمسالاری و آزادی، اقدامات ویژه امنیتی را به اجرا می گذارد. ما مانند آمریکا نیستیم که در آن سوی دنیا واقع شده بلکه در منطقه ای راهبردی و حساس قرار داریم.

وی افزود: امروز تروریستها می خواهند اعتماد مردم ترکیه را نسبت به دولتشان خدشه دار کنند. برای ما ثبات و آرامش کشور مهم است.

داود اغلو گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که میان نیروهای حمایت مردمی کرد و اتحاد دموکراتیک کردها ارتباط وجود دارد. در بازجویی ها همچنین متوجه شدیم که آنها با نظام سوریه هم ارتباط داشته اند. نیروهای حمایت مردمی همچنین با سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان در ارتباط است. آنها در حسکه سوریه دارای مرکز هماهنگی هستند.

اوغلو در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: هیچ کشوری به اندازه ترکیه با خطر گروههای تروریستی روبرو نیست. تروریستها با دستگاههای جاسوسی برخی از کشورهای بزرگ جهان رابطه دارند و حتی اگر وجب به وجب کشور را هم مراقبت کنیم، این تروریستها که در کار خود خبره هستند، بیکار نمی نشینند.

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: برای مقابله با سازمان های تروریستی از جمله نیروهای حمایت مردمی (کرد) اقدامات لازم را انجام می دهیم و افرادی را که با اقدامات تروریستی در ارتباط بوده اند به دست عدالت خواهیم سپرد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه با اشاره به دیدگاه مختلف کشورها درباره گروههای مسلح در سوریه گفت: ما با متحدانمان اختلافاتی داریم اما اگر امنیت ترکیه در میان باشد، از متحدانمان انتظار داریم که از ترکیه حمایت کنند. ما همیشه گفته ایم که معارضان میانه رو برای مبارزه با داعش کافی هستند و ورود گروههای دیگر در این زمینه لازم نیست.

داود اغلو تاکید کرد: ما از آمریکا انتظار داشتیم که بدون هیچ تردید و مناقشه ای از ترکیه در برابر خطرات پیش رو حمایت کند. آمریکا به جای اینکه سوال کند که آیا نیروهای حمایت مردمی در انفجار آنکارا دخالت داشته یا خیر، باید به محدود و مهار کردن این سازمان می اندیشید.

{$sepehr_media_1396417_400_300}
دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    كسي كه باد ميكارد طوفان درو ميكند
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اولا خودت کردی که لعنت بر خودت و اون اردوغان لعنتی باد ثانیا خر خودتی و جد و آبادت ثالثا آمریکا مگه مغز خر خورده که از چهارتا گاگول مثل تو و اون الجبیر مارمولک حمایت کنه رابعا ان شاء الله کاری که با سوریه کردید سر خودتون و زن و بچه تون بیاد
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    آره دیگه بعد یه عمر هاپ هاپ کردن جلو امریکا توقع دارن حداقل یه تیکه استخون جلوشون بندازن. ولی این حقنشناسا نفهمیدن امریکا هر موقع تاریخ مصرفشون تموم شه و براش سود نداشته باشن ولشون میکنه تو بیابون تا از گرسنگی هلاک شن.
  • افشین ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    برو بمیر پانتورک داعشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس