روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات اولین روز هفته را با تمرکز بر چگونگی ترغیب افکارعمومی بر رأی‌دهی لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت آغاز کردند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات اولین روز هفته را با تمرکز بر چگونگی ترغیب افکارعمومی بر رأی‌دهی لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت آغاز کردند.

سکوت برای عدم تخصص‌گرایی و اقتصادی‌ نبودن در لیست اصلاح‌طلبان/ درخواست هاشمی برای رأی به لیستمهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1. بازتاب اولین همایش مشترک لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت؛ عدم حضور کاظم جلالی از اعضای لیست در همایش‌های انتخاباتی همچنان ادامه دارد.

2. هاشمی رفسنجانی پس از ارائه لیست مجزا برای انتخابات خبرگان رهبری؛ مردم را دعوت به رأی‌دهی به لیست کامل کرد؛ روزنامه اعتماد در تبیین چرایی رأی لیستی نوشت: «علت اصلی رأی دادن به لیست، آن چیزی است که پشت لیست قرار گرفته و فراتر از افراد موجود در لیست است. آن چیزی است که در صورت تحقق، افراد لیست را نیز با خود هماهنگ می‌کند.»

3. دلواپسی‌های جعلی اصلاح‌طلبان؛ اصلاح‌طلبان عدم برگزاری جلسات نامزدهای اصلاح‌طلب و انتشار لیست‌های متعدد در حوزه‌های انتخابیه به خصوص قم را از نگرانی‌های جدی خود تلقی کردند.

4سکوت برای عدم تخصص‌گرایی و اقتصادی‌ نبودن در لیست اصلاح‌طلبان/ درخواست هاشمی برای رأی به لیست. تلاش برای موجه نشان دادن افراد بدون تخصص و ناشناخته در لیست اصلاح طلبان

5. حمایت تشکل غیرقانونی نهضت آزادی از مجلس ششم؛ در ماه‌های اخیر حضور چهره‌های تشکل غیرقانونی نهضت آزادی در روزنامه‌های جریان اصلاحات به شدت افزایش یافته است؛ مهم‌ترین محور سخنان آنان تحریف نسبت به اهداف و رخدادهای انقلاب اسلامی است

6. فرار به جلو از پاسخگویی رفتار غیرقانونی عضو دولت با حضور در فعالیت‌های انتخاباتی؛ یکی از اعضای حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: «در اثر اشتباه مکاتبه‌ای، دکتر بانک که رئیس هیات اجرایی حزب هستند، به طور اشتباهی در نامه به وزارت کشور رئیس ستاد انتخابات معرفی شد.»

7. با وجود عدم حضور اقتصاددان در لیست اصلاح‌طلبان آنان همچنان شعار «بازسازی قاعده‌ها و بازگردانی اقتصاد و سیاست به ریل خود» را بیان می‌کنند و نمایانگر این است که این مطالبات همانند لیست در سطح شعار باقی می‌ماند.

8. انتقاد روزنامه شرق از لیست اصلاح‌طلبان؛ احمدغلامی سردبیر روزنامه شرق نوشت: «اصلاح‌طلبان ناگزیر شده‌اند برای جلوگیری از فهرستِ انتخاباتی متوسط، به ائتلاف با اصولگرایان تن دهند. بااین‌حال این فهرست، آن فهرستی نیست که اصلاح‌طلبان به‌تمامی از آن خشنود باشند.»

9سکوت برای عدم تخصص‌گرایی و اقتصادی‌ نبودن در لیست اصلاح‌طلبان/ درخواست هاشمی برای رأی به لیست. «اتاق‌های فکر و عملیات هم که به روال انتخابات قبل در کار تدارک شب‌نامه و توزیع میلیون‌ها سی‌دی علیه ایشان هستند» غلامعلی رجایی مشاور هاشمی رفسنجانی روایت قابل توجهی پیرامون حمله به هاشمی رفسنجانی مطرح کرد؛ این سخنان اگر صحت داشته باشد مشاور آقای هاشمی باید به مسئولین نظارتی اطلاعات خود را بدهند و نه به بازی رسانه‌ای روی بیاورند. هرچند پیش از برخی از افراد منتسب به یک مقام دولتی در سخنرانی رییس‌جمهور در یکی از شهرهای استان تهران به افرادی پول برای شعار ضد دولت داده بود که به این طریق جریان رقیب را متهم به اغتشاش در سخنرانی رییس جمهور کند.

· القای اختلاف در میان اصولگرایان با لیست جعلی / لیست‌های جعلی چگونه منبع تحلیل اصلاح‌طلبان می‌شود؟

پس از آنکه روزنامه های جریان اصلاحات در یک خط خبری مشترک از عدم تبعیت حسن غفوری‌فرد به عنوان عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی از شکاف در ائتلاف اصولگرایان سخن می‌گفتند؛ فایل صوتی مصاحبه حسن غفوری فرد مبنی بر انصراف از انتخابات در صورت عدم حضور در لیست اصولگرایان منتشر شد و سپس بسیار از نیروهای سیاسی حزب موتلفه اسلامی در جهت حمایت از لیست انصراف دادند.

سکوت برای عدم تخصص‌گرایی و اقتصادی‌ نبودن در لیست اصلاح‌طلبان/ درخواست هاشمی برای رأی به لیستمرحله بعدی خط خبری رسانه‌های اصلاحات با لیست جعلی آغاز شد؛ روزنامه‌های اصلاحات در اقدامی هماهنگ از شکاف در میان اصولگرایان با لیست مجزای پایداری‌ها به نام «تریبون مستضعفین» سخن به میان آورند. در همین راستا روزنامه قانون از لیست جعلی به نام «تریبون مستضعفین» روایت کرد و در روایتی مخدوش نوشت: «جبهه پایداری می‌تواند شب آخر لیستی بدهد»، پیش بینی دقیق یکی از چهره‌های اصولگرا که کابوس محافظه‌کاران را به حقیقت تبدیل کرد. در روزهای گذشته، تیم رسانه‌ای احمدی‌نژاد لیست انتخاباتی ای را ارائه کرد که لیدری آن برعهده مرتضی‌آقا تهرانی، دبیرکل جبهه پایداری بود. لیستی که متشکل بود از اعضای جبهه‌پایداری و وزرای احمدی‌نژاد! این در حالی بود که ماه‌ها جریان اصولگرا به ریاست حدادعادل به دنبال وحدت دویدند و می‌گفتند هیچ اختلافی در میان نیست.»

سکوت برای عدم تخصص‌گرایی و اقتصادی‌ نبودن در لیست اصلاح‌طلبان/ درخواست هاشمی برای رأی به لیستاما لیست جعلی اصلاحات به سرعت رسوا شد؛ محمدصالح مفتاح مدیرمسئول سایت تریبون مستضعفین اظهارداشت: «به نوبه خودم از این رفتار غیراخلاقی که باهمکاری برخی افراد و رسانه‌های نزدیک به رییس دولت سابق صورت می‌گیرد، تبری می‌جویم و امیدوارم این افراد و همراهان رسانه‌ای آن‌ها نیز دست از این رفتار غلط بردارند. چرا که ما از ایجاد تشتت و اختلاف در میان جریان اصولگرا به شدت احتراز داریم، به خصوص که از عنوان منتسب به ما این اتفاق بیفتد» و همچنین صادق محصولی قائم‌مقام جبهه پایداری با رد این اتهامات اظهار داشت: «فهرست‌های منتشر شده به اسم جبهه پایداری از جمله فهرست تریبون مستضعفین هیچ ارتباطی به جبهه پایداری ندارد و بنده انتساب آن‌ها به این جبهه را تکذیب می‌کنم. جبهه پایداری از اول در ائتلاف بزرگ اصولگرایان حضور داشته و از این ائتلاف حمایت می‌کند.»

اتاق‌های فکر رسانهٔ جریان اصلاحات پس از ناکامی در القای وحدت در میان اصول‌گرایان در اثر عطش تخریب نام افراد را به اشتباه درج می‌کنند مانند اینکه تصمیم جامعه روحانیت برای حضور هاشمی رفسنجانی در لیست را به منزله عبور از آیت‌الله مؤمن از فقهای شورای نگهبان دانستند در حالی که ایشان از حوزه انتخابیه قم در انتخابات حاضر شده‌اند و حالا اقدام به جعل لیست اصولگرایان می‌کنند و سپس با خبر دروغین به تحلیل وارونه نسبت به وضعیت انتخاباتی اصولگرایان می‌پردازند؛ بنابراین مرجع انتشار این لیست هم کامل مشخص می‌شود که میان جریان انحرافی و جریان اصلاحات پیوند رسانهٔ ضد اصولگرایان شکل گرفته است. همچنین تنزل اخلاق رقابت سیاسی در جریان اصلاحات به طور کامل محسوس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    زنده با اصلاحات.....!
  • ناشناس ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    اصلاحات یعنی تحقیر و تعطیل و پلمپ .
  • مهران ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    مقام معظم رهبری : مجلسی که مرعوب امریکا و غرب و بدنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد مملکت را بدبخت می کند.
  • ناشناس ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    وقتی در لیست اصلاحات اقتصاددان وجود ندارد یعنی اینها به معیشت و زندگی مردم توجهی ندارند و بدنبال سیاسی کاری هستند .
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    درود بر اصولگرایان
  • رضا ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    اصلاحات انگلیسی
  • نعمان ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    چیییییییییییییییییی میییییگی....!
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    واقعا چجور روتون میشه بعد از این همه گندکاری توی مجلس شش و فتنه 88 بازم این حرف رومیزنید اصلاحات = پارادوکس
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    زنده باد بچه های انقلابی فقط
  • هيهات منا الذلة ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    مرگ بر اصلاح طلبان وطن فروش و خائن
  • ناشناس ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    منظورش از اصلاحات اعمالی است که در حمام و آرایشگاه جهت حفظ بهداشت صورت می پذیرد. واقعا زنده باد اصلاحات
  • ناشناس ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    0 0
    اصلاح طلبان فقط کارشناسانی جهت انقلاب رنگی،براندازی و خیانت و وطن فروشی و تساهل و تسامح و کارهایی از این قبیل کارها دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس