کد خبر 537296
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷

سخنگوی ائتلاف به اصطلاح بین المللی به رهبری آمریکا با درخواست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در باره ایجاد منطقه پرواز ممنوعه در سوریه مخالفت کرد و گفت:شرایط برای ایجاد چنین منطقه ای فراهم نیست.

به گزارش مشرق، سرهنگ استیو وارن در مصاحبه شبکه تلویزیونی الحدث در پاسخ به سوالی درباره علت توقف حملات ائتلاف بین المللی در حلب سوریه، افزود: اوضاع در حلب مبهم و دشوار است. مخالفان میانه روی سوری، نیروهای نظام، تروریست های داعش و نیروی هوایی روسیه همه در یکجا حضور دارند. به همین علت جنگ داخلی در این منطقه دشوار است. ما امیدواریم تلاش های دیپلماتیک بتواند به حل این شرایط کمک کند.

تمرکز اصلی ائتلاف اکنون بر مبارزه با (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش در منطقه اطراف حلب است. اگر نیروهای دوست از مخالفان میانه رو در سوریه بخواهند با ما در مقابله با داعش مبارزه کنند، ما از این اقدام حمایت می کنیم. ما فعلا فقط پوشش هوایی را برعهده داریم، اما وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، شمار کمی از نیروهای ویژه آمریکایی در شمال سوریه حضور دارند. این نیروهای ویژه به مخالفان میانه رو به عنوان مستشار یا مربی آموزشی کمک می کنند. ما همچنین موادی را برای کمک به سوریه ایی که از آنها حمایت می کنیم به شمال سوریه فرستادیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حزب اتحاد دموکراتیک کردها متحد نظام سوریه و روسیه است؟ تصریح کرد: ما فکر نمی کنیم کردها در سوریه از طرح مورد نظر روسیه یا نظام بشار اسد پیروی می کنند. ما معتقدیم توجه آنها فقط به مناطق کردنشین در سوریه است. آنها درک می کنند داعش همچنین تهدیدی برای کردهاست. فکر نمی کنیم سوریه و هواپیماهای روس برای کردها تجهیزات و سلاح پرتاب کنند . کردها در سوریه با نظام بشار اسد یا روسیه هماهنگ باشند.

این سرهنگ آمریکایی در باره خواست دولت ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه و سخنان اردوغان در این باره اذعان کرد: همه ما تعامل نزدیک با ترکیه داریم. آنها یک پایگاه هوایی را در اختیار ما و دیگر اعضای ائتلاف بین المللی قرار دادند تا پروازهایی در سوریه و عراق داشته باشیم. اما ما فکر نمی کنیم زمان برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع مناسب باشد. ایجاد چنین منطقه ای از نظر تامین تجهیزات پرهزینه است و باید نیروهای زیادی مستقر شوند. ما فکر نمی کنیم چنین اقدامی به بهبود اوضاع کمک کند. ما به تبادل اطلاعات و تبادل نظر با شرکای خود ادامه می دهیم و برای دستیابی به راهکار مشترک تلاش می کنیم.

سخنگوی ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا درباره زمان آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا در عراق گفت: ما در حال تشکیل نیروی لازم برای آزادسازی موصل هستیم و  همکاری نزدیک با ارتش عراق برای آموزش و کمک به آنها داریم تا برای آزادسازی موصل آماده باشند. ما حملات هوایی خود را آغاز کردیم و تلاش می کنیم فرماندهان داعش را در موصل هدف قرار دهیم. محاصره شهر فلوجه برای در تنگنا قرار دادن داعش مانند شهر الرمادی ادامه پیدا خواهد کرد. موصل و الرقه دو شهر پایگاه اصلی داعش هستند و ما هر دوی این شهرها را آزاد خواهیم کرد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس