کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه فسادها در این کشور ریشه در دولت سازندگی دارد، گفت: دولت یازدهم مقابل اقتصاد مقاومتی در حال مقاومت است.

به گزارش مشرق، محمد سلیمانی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری انتخاباتی در خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه بخش اقتصادی دولت در ادامه راه دولت سازندگی گام برمی دارد، گفت: همانطور که در دوران سازندگی، کشور بیش از ۵۰ میلیارد دلار بدهکار شد و در سال ۷۴ در اثر بحران اقتصادی، تورم بالای ۵۰ درصد به وجود آمد، در دولت یازدهم هم همین سیاست دنبال می شود.

وی افزود: در سال ۹۵ تورم کشور به بالاترین حد می رسد چون دولت تورم را مانند فنری نگهداشته که این فنر دو تا سه ماه دیگر بیشتر دوام نخواهد آورد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه چند ماه است که دولت یازدهم عدد رشد اقتصادی ماهانه را اعلام نکرده گفت: دلیل این اقدام رشد اقتصادی منفی در سال ۹۴ است.

سلیمانی گفت: رکود حاکم بر اقتصاد، حوزه مسکن و کسب و کار موجب رشد اقتصادی منفی در کشور شده است. کارخانه های سیمان انبارشان پر است و توان فروش ندارند چون ساخت و ساز مسکن، جاده و اتوبان متوقف شده است؛ اگر می بینیم در دهه فجر یک اتوبان افتتاح می شود، زیرساختهای آن قبلاً انجام شده و در دولت یازدهم کار فقط در حد روشنایی آن گذر یا اتوبان انجام شده است.

کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: انبار خودروسازان پر شده و دولت مجبور است برای خالی کردن آن وام ۲۵ میلیون تومانی به مردم بدهد تا از این طریق ۱۰۰ هزار خودرو از انبارها خارج شود اما آیا دوباره توان دادن چنین وامی را دارد؟ پاسخ منفی است. همین مسئله باعث رکود عمیق در صنعت می شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه بدون تردید از مهرماه سال ۹۵ فضای کشور انتخاباتی خواهد شد، گفت: دولت در پایان عمر خود قرار دارد. فقط ۷ ماه فرصت برایش باقی مانده در حالی که باید در ۳۰ ماه گذشته اقدامات لازم را انجام می داد ولی همه چیز را به نتیجه مذاکرات گره زد.

وی افزود: دولت به خرید خارجی از طریق فاینانس کردن روی آورده است، این کشور را بدهکار می کند و مسئله نفوذ هم از این جا ایجاد می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: استراتژی آمریکا و غرب این بوده که کشورها را بدهکار خود کنند تا استقلال آنها سلب شود، برای ما هم همین برنامه را دارند.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان تصریح کرد: قرارداد نفتی ۲۵ ساله یعنی دارسی دوم؛ اگر این قرارداد بسته شود منابع اصلی کشور که نفت و گاز است را برای سالهای طولانی فروخته اند. حتی برای شش دولت آینده هم تصمیم گرفته اند. در حالی که هیچ دولتی نمی تواند بدون مصوبه مجلس عمل کند، این همان کاری است که دولت سازندگی انجام داد.

سلیمانی گفت: اگر تمام فسادهای بزرگ را در کشور ریشه یابی کنیم، خواهیم دید که ریشه آنها به دولت سازندگی برمی گردد. انحراف دولت سازندگی امروز در دولت یازدهم وجود دارد. فقط انحراف در این دولت در حال بیشتر شدن است.

این نماینده مجلس افزود: عده ای در این مسیر منافعی دارند، قرارداد چند ده میلیاردی بسته می شود و در داخل کشور پورسانت بگیران آن، کسانی هستند که تلاش می کنند قیمت قراردادها بالا برود، کسانی که میانجی گر این قراردادها بوده و کارچاق کن هستند، در دولت اصلاحات و سازندگی هم نفع بردند. اینکه گفته می شود کسانی سرمایه شان بالای هزار میلیارد تومان است و در این دولت مسئولیت دارند و این ادعا را تکذیب هم نمی کنند، از همین دسته افراد هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مجموعه مپنا بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که در آن افراد ورزیده علمی و فنی حضور دارند، دولت اینها را تحت فشار قرار داده تا محدودیت های مورد نظر خود را به آنها تحمیل کند.

وی گفت: در دولت یازدهم بیش از ۱۴ هزار واحد صنعتی تعطیل شد، دلالان در حوزه فولاد، مس و طلا وارد شدند، اگر این معادن که سرمایه کشور پهناوری همچون ایران است را به اسم سرمایه گذاری خارجی بفروشند، چه بر سر کشور خواهد آمد!؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه جای تاسف دارد که در جمهوری اسلامی ایران به دلیل سیاست های غلط و منفی دولت یازدهم حتی سنگبری ها هم تعطیل شده اند، تصریح کرد: دولت یازدهم در مقابل اقتصاد مقاومتی در حال مقاومت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس