یک روزنامه روسی ادعا کرد ایران و روسیه در آستانه امضاء قرارداد تسلیحاتی به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار هستند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، روزنامه روسی Kommersant در گزارشی مدعی شد که ایران و روسیه در آستانه امضاء قرارداد تسلیحاتی به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار هستند. بر اساس ادعای این روزنامه روسی ایران به دنبال خرید تسلیحاتی همچون جنگنده های سوخوی 30 اس ام، بالگرد سری میل 17 و همچنین سامانه ضد کشتی باستیون پی از روسیه است.

این روزنامه روسی همچنین اعلام کرده است که ایران به دنبال خرید هواپیماهای جت آموزشی رزمی یاک 130، ناوهای محافظ و زیردریایی دیزل الکتریک از روسیه نیز هست. روزنامه Kommersant اعلام کرده است که مقامات ایرانی لیست تسلیحات مورد نظر خود را در اختیار مقامات روسی قرار داده و وزارت دفاع و مقامات کرملین این لیست را کشاهده کردند.

این منبع روسی همچنین پیش بینی کرده است که ممکن است ایران برای به روز رسانی جنگنده های میگ 29 و سوخوی 24 خود نیز با روسیه وارد مذاکره شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    فقط کاش بیشتر هزینه کنیم جنس خوبتر مثل اس۴۰۰ و سوخو۳۵ بگیریم! وقتی واسه خرید ایرباس ۱۰ میلیار دلار میدیم واسه تسلیحات باید خیلی بیشتر هزینه کنیم....!
  • ali ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    آفتابه لگن هفت دست ولی شام و ناهار هیچی
  • مسعود ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    همه خوبن به جز میل ۱۷ آخه به چه درد میخوره
  • محمد ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    قرارداد خوبیه ولی امیدوارم تا دوسال اینده 120 فروند جنگنده سوخو30 داشته باشیم اینگه دیگر میتوان تعداد قابل توجهی از اف5 واف4 را بازنشسته کرد البته ارزش این 120فروند سوخو30 با اضافه تسلیحات واموزش وقطعات یدکی شاید از مرز 10میلیارد دلار هم عبور کند که البته این حق نیروی هوایی ارتش است چون در این 37 سال تغریبا خریدی نداشته ونیروی هوایی برای یک دهه ایننده نیاز به سرمایه گذاری بیش از80میلیار دلار دارد
  • مسعود ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    همه خوبن به جز میل ۱۷ آخه به چه درد میخوره
  • یاور ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    میل 17 بی شك یكی از بهترین هواگردهایی است كه تا كنون ساخته شده است.
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    متاسفانه اعلام شده قرار داد سوخو30 بسته نمیشه فعلا دعا کنید روسها برای دوشیدن امریکایها سر قضیه اوکراین این ایران بازی رو دوباره بولد نکرده باشن...
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    برای لغو احتمالی قراردادها شروط سنگینی به روسها تحمیل کنید. اونا آدمای خوش قولی نیستن...
  • پسر ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
    0 0
    اگه راست باشه.هرکدوم از اینا با حالت خوشبینانه 5سال میکشه .50سال تمامش میرسه ایران
  • حسین ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    سوخو 30 اس ام با اویونیک سوخو 35 مجهز است. در واقع سوخو 35 دو کابین است. هواپیمای فوق العاده ای است که برتری کامل بر تایفون و اف 35 دارد. شک نکن.
  • ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    میل ۱۷ آخه به چه درد میخوره
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    اس 300 و نیروگاه بوشهر بهترین گواه هستن
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    در درجه اول از افزایش قدرت موشکی مخصوصا موشک های ساحل به دریا یاخونت برای مقابله با ناوهای هواپیمابر ودر درجه دوم پدافند هوایی اگر سامانه اس300 واس400 رو داشته باشیم امریکا به هیچ عنوان جرات حمله به کشور مارو نخواهد داشت نیروی هوایی هم نیاز به بازسازی داره اما نباید بیشتر از 50 تا جنگنده خریداری بشه دیگه تاریخ مصرف جنگنده برای جنگ تمام شده
  • علیا ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    در مدلهای جدید سوخو30 اویونیک و موتور همونیه که برای سوخو 35 طراحی شده که در بخش موتور دوره ی سرویس بسیار بالاتر رفته و اطمینان و قدرت بالاتره. امیدوارم مدلی که ایران میخره از همین نوع موتور های ارتقا یافته باشه. میل 17 هم یه هواپیمای ترابری هست که هم میتونه مسلح بشه هم 30 سرباز یا 4 تن وزن رو جابجا کنه. توی هلیکوپترهای سبک تهاجمی ما خودمون به جاهای خوبی رسیدیم اما چنین هلیکوپتری رو فعلن نمیتونیم بسازیم. پس خرید عاقلانه ایه. 10 میلیارد دلار هم برای ایرباس به شکل نقد ندادیم. 2.5 دادیم و بقیه رو از درآمد خود هواپیماها میدیم.
  • علیا ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    آقا مسعود توی بحث هلیکوپتر های تهاجمی سبک توی کلاس کبرا یک مدل سپاه ساخته که البته تک نفره هست و در حال تولید انبوه هست و یک مدل هم بر اساس سوپر برا هوانیروز ارتش طراحی کرده و به زودی به سمت تولید خواهد رفت. هلیکوپترهای 8 نفره و 14 نفره هم طراحی هایی صورت گرتفه و نمونه هایی ساخته شده که در حال گذراندن تست های نهایی هست تا تولید انبوه بشه. اما توی هلیکوپتر های سنگین و ترابری هنوز توی بحث طراحی مفهومی هم وارد نشدیم و ضعف داریم. میل 17 میتونه 30 سرباز رو جابجا کنه. 4 تن بار رو حمل کنه و البته میتونه به شل مسلح کار پشتیبانی رو هم انجام بده. از طرفی ایران میل 17 داره و بحث نگهداری و آموزش و ... بسیار کم هزینه تر میشه. نکته ی آخر هم اینکه ایران کشور پهناوری هست پس بحث هلیبورن های سنگین خیلی مهمه . هلیکوپترهای سنگین هوانیروز توی جنگ تحمیلی خیلی به ما کمک کرد. با اوصاف بالا میتونه خرید عاقلانه ای باشه.
  • علیا ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    سوخو35 در بحث توانایی ها بهتر از سوخو35 هست. اما نکته اینجاست که سوخو 30 هم ارزان تر هست و هم دو نفره هست. دو خدمه بودن سوخو 30 یک مزیت بزرگ به حساب میاد. البته این به این معنی نیست که از سوخو 35 سرتره. اما نیروی هوایی ما تجربه ی فوق العاده ای در جنگ با مدل های دو کابینه داشته. از طرفی وقتی ما بخوایم تولید در داخل داشته باشیم متقاعد کردن روسیه برای مونتاژ داخل سوخو 30 خیلی راحت تر از سوخو35 هست. من امیدوارم 60 عدد سوخو30 اس ام با موتورهای جدید و چیزی حدود 20 یا بیشتر سوخو35 خریداری بشه. البته این حداقل ها بود. اه بشه 90 سوخو 30 و 30 سوخو 35 که خیلی عالیه.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    نیروی هوایی ارتش می بایستی که به هواپیما های روز مجهز شود عملکرد عالی نیروی هوایی در جنگ 8 ساله هنوز فراموش نشده است درود بر عقابان تیز پرواز نیروی هوایی . در ضمن هوانیروز هم می بایستی که تقویت شود
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    تازه بعد خرید بدبختی اف 4 و اف 5 شروع میشه میرن برا تست و ازمایش و هزارجور برنامه دیگه تا الان که چهل و خورده ای ساله جنگیدن و از اسمون کشور محافطت کردن الانم میشن نمونه ازمایشگاهی خدا بهشون صبر بده
  • دانیال ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
    0 0
    سلام امید وارم که مثل ماجرای s300 نشه
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 0
    امیدوار نباش روسیه ای که 9 سال یک سامانه دفاعی که جز هیچ گونه تحریمی نبوده و پولش را هم گرفته به ایران تحویل نداده اونوقت میاد جنگنده به ایران بده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس