کد خبر 53565
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹

بهترین هدیه ای که جمهوری اسلامی در سراسر کرۀ زمین به مناسبت ولادت حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام تقدیم کرد، سرت را بالا بگیر مسلمان.

به گزارش مشرق به نقل از الف، با هم به قسمت‌هائی از نظرات کاربران عرب شبکۀ عربی الجزیره در پس خبر پرتاب ماهوارۀ رصد توجه می‌کنیم، ارزش این سری جدید از نظرات آن است که برای اولین بار یک پیشرفت علمی-فناوری پس از قیام عرب در ایران رخ می دهد و خود کاربران عرب این را به اعتراف تلویحی و ضمنی قیام خود را به تأسی از همین راه (ایران) می‌دانند. ضمن این که در این نظرات موج هم‌پیمانی تحت عنوان "امت اسلامی” و "اسلام” نویدهای خوشی را در خصوص آیندۀ منطقه می‌دهد. البته هموارۀ افراد حاقد و کینه توز که عمدتا جریانهای سلفی – وهابی – بعثی هستند در اقلیت ناچیزی نسبت به سایر نظرات، علیه ایران موضع می‌گیرند.

ولید از سوریه
خدا حامی ایران است… اعراب بخوابید
 
مهندس زید الیاسری از عراق
بهترین هدیه ای که جمهوری اسلامی در سراسر کرۀ زمین به مناسبت ولادت حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام تقدیم کرد. سرت را بالا بگیر مسلمان
 
حسن هاشم الحسین از مدینه
ایران عزت تمام مسلمانان است، باور کنید پیشرفت ایران، به کل امت اسلامی خدمت می کند
 
بوالحسن از تونس
الله اکبر، ای عزت مسلمانان ،  ( و آخرین منه دونهم لما یلحقون بهم ) (مترجم: تفسیر آیه در مورد قوم سلمان است در مورد مؤمنین که به مهاجرین و انصار در رکاب پیامبر پیوند می خورند )
 
عبدالعزیز
خدایا افزون نما، هر پیشرفت جمهوری اسلامی به برکت توکل و توسل آنان به خدا و رسول و اهل بیت پاک و یاران منتخبش اس
 
محمد از مصر – قاهره
مبارک باشد برای ایران و پیش به سوی پیشرفت و مبارزه طلبی در قبال قدرتهای زورگو و تسلط جو
 
فهد الحربی
قوم سلماااان – رسول الله (ص) می فرماید : اگر علم به آسمان آویخته باشد مردانی از قوم سلمان بدان دست خواهند یافت. از کشورهای خلیجی می خواهم که با ایران از لحاظ علمی همدم باشند نه تبلیغاتی
 
احمد
مبارک ایران اسلام باشد ، زیباترین خبر و بهترین هدیه به کسانی که نسبت به ایران کینه دارند . بمیرید با خشمتان.
 
فارس العراق
مبارک ایران اسلامی باشد. ایران دولت مسلمانی است که لازم است فدای آن شویم تا عزت و رفعت مسلمانان به سوی پیشرفت بیشتر پیش رویم
 
از اعراب
پاسخ عربی- مشکلی نیست به ایران با بزرگترین صحن (مترجم : گوشه به آل سعود ) ، پاسخ می دهیم و آن را در گینس ثبت می کنیم
 
خالد از ریاض
و ما احتیاج به ماهواره ای داریم که دروغ هایشان و شایعاتشان را رصد کنیم که در هنگام بحران خلق می کنند تا خودپرستی کنند. سطح حقه بازی در اینها به مرحلۀ عجیبی رسیده است.
 
الناصر – مونبلی
خدا را شکر و صلوات و سلام بر رسول او را و آلش . از دانشمندانی که این کار بزرگ را صورت دادند تشکر می کنیم. پیروزی نزدیک است.
 
عبدالعزیز از کویت
هزاران تبریک از بابت این خبر که از بین ورشکستگی مزمن عرب بر می خیزد. ایران تنها دولت اسلامی است که می تواند موشک و ماهواره به فضا بفرستد که فناوری خاص به خودش را نیز دارد. اگر علم به ثریا آویخته باشد مردانی از فارس بدان دست خواهند یافت. راست گفت رسول الله.
 
مهندس مخابرات از مصر
ماهواره در ارتفاع ۲۶۰ کیلومتر بالای زمین ۱۵ دور در روز می چرخد . این ماهوارۀ جاسوسی است.
 
امین از اردن
زنده باشید به لطف خدا ، این افتخاری برای تمام مسلمانان است
 
ضیاء عبدالفتاح السقاف
فهرست پیشرفتهای ایرانی مشهور، بیشترین چیزی که برایم مهم است نیروی نظامی ایران است که اعراب و انقلاب شان را در بحریم و دولت قهرمان سوریه را حمایت علیه تروریسم حمایت م یکند و نیز فلسیطنیان حتسی را در پییروزی بر دشمن یاری می رساند. این پیشرفتها پیشرفتی برای بشریت است و خصوصا مسلمانان و اعراب. …
 
صلاح الدین از فلسطین
ابتدا این پیشرفت را به جمهوری اسلامی تبریک عرض می کنم که همواره به ساخته ها و اختراعاتش افتخار کرده ایم و ثانیا من معتقدم این قضیه که می گویند اعراب خواب هستند شروع به انتها کرده است و با انقلاب عرب که قابل مشاهده هست این روند در حال بازگشت است و آینده شکوفا خواهد بود. اکنون منتظر مصر هستیم و در مصر خردورزان بسیاری وجود دارند و به نظرم این کشور از محنت و رنج خود بیرون خواهد آمد و در همۀ بخش ها پیشرفت خواهد کرد و بعنوان کشور یازدهم علمی (در ساخت ماهواره) بدل خواهد شد. اگر می گوئی سعودی و سایر کشورهای عرب تسلیم صهیونیستها شده اند و بر ایران لازم است که با اسرائیل بجنگد و غزه از ایران کمک می خواهد و نه اعراب، بله ممکن است این دولتها تسلیم اسرائیل شده باشند اما اکنون مصر هست و معادله ها عوض شده است.
 
الحق احق -
منطق کجاست – هر آنکه به ایران طعنه زده با اسرائیل و غرب موافق بود و هر آنکه ایران را تائید کرده و بدان تبریک گفته ، دشمن اسرائیل است. به کدام سو می رویم ؟
 
محمود الشفی
این پیروزی را به ایران تبریک می گویم و به حسودان می گوئیم بمیرید با خشمتان
 
سمیر شوملی -
هزاران تبریک به مسلمانان
افسر : اوراق شناسائی
شهروند عرب : افسر قبلی گرفت
افسر: کجا میری ؟
شهروند عرب : نمیدانم
افسر : از کجا میای ؟
شهروند عرب: از ایران
افسر: تو بازداشتی
شهروند عرب: برای چه؟
افسر: چون ایران خطری برای خلیج عربی است
شهروند عرب : پسرعموی من به اسرائیل رفت به کشور بازگشت و کسی جلودار او نبود ؟
افسر: خفه شو خائن به وطن
به ایران پیشرفت علمیش را و به اسرائیل یپشرفتش در تفرقۀ مسلمین را تبریک عرض می کنم
 
حسن – هزاران تبریک به مسلمانان
زیباترین خبر و شیرین ترین هدیه به کسانی که به ایران کینه دارند . بمیرید با خشم تان
 
براهمیا – در پاسخ به ۱۱
مراکش برای فلسطین چه کرد ؟ حداقل رئیس جمهور ایران مشاور یهودی صهیونیستی در کنار خود نیاورد. اما ملک مراکش چرا.
 
سامی ابو اسماعیل
دولتی تحت محاصره و تهدید به حمله از بدو انقلابش
انقلاب اسلامی از انقلابهای بزرگ بشری است که تاریخ را تغییر دارد. عرب با ایران اختلافاتی دارد اما باید به حکم برادری اسلامی و همسایگی و تاریخ آن را حل کند. تحریک و پشتیبانی صدام برای حمله به ایران با اموال عربی و خونهای عراقی و استراتژی غربی که ۸ سال طول کشید ننگ تاریخی است که باید اصلاح شود. غرب این کشور را از سال ۱۹۷۹ و پیروزی انقلاب محاصره کرده و اسرائیل روزمره آن را تهدید می کند. ایران بر علیه طرح های به فراموشی سپردن فلسطین و قدس ایستاد و از حق فلسطینیان حمایت کرد. این شاه بود که به جزایر اماراتی حمله کرد و ایران آ« را بر نمی گردند. نام خلیج و حقوق اهواز و جزیره ها لازم است که حل شود.
 
بصراوی
هزاران تبریک – خداوندا مسلمانان و اسلام را پیروز نما و این تیری است بر قلب کینه توزان به نظام جمهوری اسلامی و اربابانشان ، پیش به سوی جلو و پیشرفت و علم و سازندگی و تکیه بر خداوند ، که او تنها یاری گر و بهترین یاری گر است.
 
عراقی (مترجم:بعثی)
سوال این است که چرا به ایران اجازه داده می شود که آزمایشهای هسته ای و ماهواره ای کند در حالی که این اجازه به دیگران داده نمی شود. چرا نیروگاه های هسته ای عراق در سال ۸۱ از سوی اسرائیل کوبیده شد ؟ در مورد ایران چه ؟ اما ایران با تمام راحتی کارش را می کند ؟ آیا آمریکائی ها تلاش می کنند منطقه ای را بخاطر تسلط بر منطقۀ دیگری بسوزانند ؟
 
زیاد عمر – از الجزائر
ماهوارۀ تصویر برداری
این ماهواره در روز ۱۵ مرتبه دور زمین می چرخد و از تاسیسات اسرائیلی و پایگاه های آمریکائی در خلیج و نیز پایگاه های ناتو و تاسیسات هسته ای و نظامی در ایالات متحده عکسبرداری می کند و شاید برای هدف گیری دقیق موشک ها استفاده شود. مبارک ایران باشد!
 
صالح المسماری : فوق العاده است
ایران با سرعت نور پیشرفت می کند و می سازد اما اعراب با وزن کوه خوابیده اند. ان شاء الله که این محصول در خدمت اسلام و مسلمین باشد و من به این مطمئنم. و امیدوارم کینۀ بعضی از اعراب شسته شود و خودشان را بشناسند و بدانند که آنان با حقد و کینه توزی و تفرقه انداختن میان مسلمانان و توطئه علیه امتمان و همکاری با دشمنان پیشرفت نمی کنند.
 
عمر از کانادا
این ایران است که با قدرت خودش پیش می رود اما مشکل این است که سعودی و سایر دولتهای عرب که در پیشتیبانی آمریکا واق واق می کنند به جای آنکه به فکر منافع ملی خود باشند مشغول ترس و گریه از  ایران هستند و توطئه علیه آن ، آنچنانکه در مورد عراق نیز چنین کردند ، آیا سعودی بیشتر از ایران پول ندارد ؟ یا پول خلیجی فقط در خدمت آمریکا مصرف می شود ؟
 
ولید از استرالیا
ماهواره چه فایده ای دارد وقتی که نصف یا بیشتر از نصف ملت ایران زیر خط فقر هستند؟ ای کسانی که طبل ایران را می کوبید این جز ماهواره جاسوسی علیه دولتهای عرب چیست؟ چه چیزی از ایران برای ما آمد جز کشتارهای سنیان عراق و اشغال جزایر اماراتی و شکاف صفوف در بحرین و کویت و گروه های کشتار در سوریه و تقدیم دولت به تک حزب در لبنان ؟
 
لیث از حلب
و عرب آسمان خراش می سازد و از آمریکا سلاح می خرد . ای افسوس …. بر اعراب … بیدار شوید … یک چیزی بسازید … ههههه ، بدون شرح … عرب عب …
 
الصادق محمد الشریف – از تونس
آنکه به غیر خدا عزت گرفت، ذلیل شد. بر ملت ایران و به امت اسلام تبریک عرض می کنم و بمیرند دشمنان امت و مزدورانشان از خشم
 
خلیجی ورشکسته از امارات
متاسفانه ایران به اوج رفت و ما همچنان دمپائی روفروشی وارد می کنیم و بیلیونها برای واردات اسلحه برای حمایت از عرش ها و تخت های شاهانمان و امیرانمان وارد می کنیم و بیلیونها دلار دیگر برای پشتیبانی از اقتصاد غربی و همۀ تلاشمان تاسیس تلویزیونهای شعر و رقص و طرب است.
 
فلاح صالح محمد از سعودی
پول نمی تواند چیزی  بسازد، صنعت به دموکراسی احتیاج دارد و کرامت و آزادی، و شما ای اعراب شما چیزی ندارید جز دیکتاتوری هائی که از هر حرکتی جلوگیری می کنند و فقط چاپلوسی را رواج می دهند، و آیا چاپلوسی هدفی جز دیکتاتور طاغوت فاسد می سازد. اول دموکراسی و دوم صنعت. و گاری را قبل از اسب نخواهید. مالزی را نگاه کنید که از روزی که دموکراسی شد، صنعتی شد. چون تصمیم به دستان ملت است و ملت است که می سازد. اما دیکتاتور جز صندلی طلا نمی سازد و آن را عبادت نمی کند. تظاهرات و قیام مردمی را شروع کنید.
 
حسام – خواستن ، توانستن است
این دولت با قدرت به سوی قدرت و امکانات و پیشرفت پیش می رود. در حالی که حکومتهای عرب ما مرفه و رفاه زده و خواب هستند و برای فردا کار نمی کنند. کجاست پشتیبانی سازندگی علمی، کجاست کار جدی ؟ کجاست آنکه عقل مسلمانان را بپرورد ؟ آسمانخراش، جزیره های سیاحتی، شهرهای توریستی و مرفه ، هتل ها، این کل عمل شان و هدف شان است .
 
عبدالمحسن العنزی – بر ایران مبارکککککککککک باشد
پیش به بالا ، و الله بسیار شاد شدم از این خبر زیبا علیرغم نظامهای عربی ننگین که برای آمریکا کار می کنند
 
سامر عبد احمد – سویس
مطمئنا کسی که ایران را برای ساخت این ماهواره کمک کرد اسرائیل بود که کشتی های اسرائیل نیز به ایران هدیه شد آن هم از زیر زمین
 
عربی -
اعراب به دنبال تاثیر تحریم ها بر ایران هستند
خواستن توانست است. و نه حتی با زیادی اموال و نفت و نه اتکا به اجنبی و نه حتی واردات عقال و سرپوش از خارج، که با تمسک به دموکراسی و پشتیبانی از نیروهای آزاد سازنده. و مبارک باد بر آنکه پیشرفت کرد.
 
سوری طرفدار اسد
مبارک باشد ایران و اف بر عرب ههههههه  و سعودی ، ماهواره به فضا فرستاد … هههه
 
پیروزی خدا نزدیک است از سرزمین عرب
خداوندا بدان که ملت عرب شروع به قیام و انقلاب بر علیه حکومتهای سرکوب و تخلف و جهل کرد و در این راه این ملت عرب کشته می شود و زندانی می کشد و شکنجه می کشد ، تو می بینی ای خدا آنچه که بر ما می گذرد و ای لطیف به ما لطفق کن و ما را تسلیم نکن و کمکمان کند و امید به تو است خداوندا، آیا نگفتی اگر خدا را یاری کنید، او شما را یاری خواهد کرد؟ پیشرفت و توسعه بر ایران مبارک باد.
 
زیاد محمد مصطفی – بله به علم ایران
بعضی نظرات فکر می کنند کسانی که پیشرفتهای علمی ایران را تائید می کنند ، کاملا ایران را تائید می کنند، آیا به این درجه از جهل و پوچی رسیدیم؟ آیا می خواهید میلیاردها دلار خرید اسلحۀ سعودی از آمریکا را ستایش کنیم ؟
 
حکیم – ایران کجاست
خواندم ایران نهمین دولتی است که ماهواره می سازد و به فضا پرتاب می کند. آفرین بر ملتی که با تحریم های غربیان بازی می کند.
 
سیف الدین عبدالرحمن از مصر
از چه عرب و از چه فارسی سخن می گوئید ؟ آیا ما هنوز بر افکار قبیله ای استواریم ؟ ما مسلمانیم و در ایران جمهوری اسلامی مسلمان است و ترکیه مسلمان است و فرقی میان ما نیست. این بدان معنا نیست من با آنچه نظام های عربی با برادرانمان در عراق صورت دادند موافقم ، بلکه می گوئیم نظام های عربی جز عمله های صهیونیسم تروریستی نیستند و ما بدانچه که بر عراق گذشت راضی نیستیم و ما و شما یک تن واحد هستیم و ایران مسلمان نیز هست و غیر از آن …
 
صلاح الدین – فلسطین
لازم نیست بین ایران و عرب مقایسه راه بیاندازیم ایران برای ساختن خود از دولتهای مختلفی یاری گرفت تا ارتش خود را بسازد اما عرب به این راه نرفتند و به سوی آمریکا رفتند چون فکر کردند آمریکا قوی تر از ایران است. فیلم های هالیوود ما را فریب داد. مقایسه بین ایران و آمریکاست و نه حتی ایران و اسرائیل. من شما را دعوت می کنم ویدیوهای که روی یوتیوب در خصوص فناوری ایران هست را دقت کند. بحق اعجاب انگیز است و به نظرم تا ۲۰۱۵ ایران با آمریکا برابری خواهد کرد و این بدان معنا نیست که آمریکا قوی تر از ایران است که جنگ به نفع ایران است و آمریکا این را خوب می داند.
 
عبیده اسماعیل شاکر از بخارست رومانی
ایران قدرت بزرگی است و این افتخار کشوری مسلمان است که به این حد پیشرفت کند، از دولتهای عربی می خواهم به حدی برسند که تولیداتشان را ۱۰۰ درصدداخلی کندند.
 
ابوالسلام از سعودی
سعودی اسباب بازی ساخت و ایران ماهواره !!!!!!!!!!!!!!!
 
سیف الدین عبدالرحمن از مصر . مبارک ایران باشد
و طبق عادتم می گویم پیشرفت و شکوفائی شما پیشرفت و شکوفائی مسلمانان و اعراب است و سپاس خدای را که ما را در دین برادر ساخت و به حول و قوۀ الهی در یک جبهۀ متحد خواهیم بود هنگامی که مسجد الأقصی را از دست زورگویان خواهیم سترد.
 
سوری و عشقم ایران است
تبریک می گم برای جمهوری اسلامی ایران (به فارسی)
برای ملتها ممکن نیست آنچه که ایران اسلامی بدان رسیده برسند
 
دکتر محمد التمیمی – کویت
نخواهند توانست از ایران علم و پیشرفت و تمدن را بسترند. و شاهدیم همه چیز در کشور عزیز همسایه ایران ساخته می شود، علیرغم چهار تحریم اقتصادی بین المللی؟ ایران هواپیما و اسلحه و موشک های فضائی می سازد و چرخۀ سوخت هسته ای داراست — اگر دولتهای عرب یک دهم آنچه که ایران دارد داشتند … غرورمان را با فریاد صدا می کردند.. متشکریم از ایران و عزائی برای قوم پرستان کینه توز به سبب پیروزی آن نیست.
 
عبدالمسحن طاهر الصایغ، کویت جابریه بلوک ۹ کوچه ۲۱ منزل ۹b
خدا پیروزتان گرداند و پیش به سوی خدمت بیشتر اسلام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک میهمان ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    لطفا د رترجمه کمی دقت بیشتری بشود مثلاً بیلیونها، واژه ای است که باید به جای آن میلیاردها (دلار) نوشته می شد
  • عباس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    ما هم هرچه داریم از ولایت ورهبری ایست
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    مهم ترين دستاورد انقلاب اسلامي بيروي از ولايت فقيه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس