کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نطق تبلیغاتی خود گفت: انشاالله شما مردم در انتخابات آتی، کسانی را انتخاب کنید که رهبر را بشناسند و مراقبت دائم در مورد این صفات رهبری داشته باشند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز (یکشنبه) در شبکه تهران سیما با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگ الهی است که خداوند این را به ملت ایران و جهانیان ارزانی داشته است.

وی افزود: با نگاه به قانون اساسی جمهوری اسلامی و نگاه به عملکرد نظام اسلامی در طول این مدت، درمی‌یابیم که نظام اسلامی در دنیا بی‌نظیر است و در طول تاریخ به غیر از برهه‌هایی که معصومین حاضر بودند، نظامی به این عظمت و پاکی وجود نداشته است.

آیت‌الله مدرسی با بیان اینکه نظام اسلامی بر پایه فقه، قرآن کریم، اهل‌بیت و سنت پیامبر اکرم(ص) بنا شده است، گفت: نظام اسلامی در ایران جایگزین نظامی شد که سرتا پا غرق در فساد بود.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در رژیم سابق (رژیم محمدرضا پهلوی) تمام مقدرات و پست‌های کلیدی کشور دراختیار کسانی بود که مستقیم و غیرمستقیم دست پرورده سرویس‌های جاسوسی بیگانگان بودند و با سرویس‌های انگلیس، فرانسه و حتی موساد اسرائیل رابطه تنگاتنگی داشتند و هیچ تصمیم مهمی در این کشور گرفته نمی‌شد مگر با اذن سفارتخانه‌های غربی.

وی خاطرنشان کرد: بیگانگان حداقل‌ها را برای ایران می‌پسندیدند و در عوض، ذخائر، منابع و نیروی انسانی ما را دراختیار خود می‌گرفتند و صرفاً در راستای منافع خود حرکت می‌کردند. در این شرایط بود که فریادی از قم و از زبان مرجعی بزرگوار یعنی امام عظیم‌الشأن برخاسته شد و مردم را به نهضت دعوت کرد.

آیت‌الله مدرسی گفت: فداکاری‌ها و از خودگذشتگی‌ها بود که انقلاب اسلامی را پدید آورد و با ایثار مردم، این انقلاب پیروز شد.

عضو شورای نگهبان، قانون اساسی جمهوری اسلامی را عالی و بی‌نظیر توصیف و تصریح کرد: تمام معیارهای برترین قانون اساسی دنیا در قانون اساسی ما موجود اس و مهمترین امتیاز قانون اساسی ما این است که نظام و حکومت بر محور ولایت و فقاهت تنظیم شده است.

وی به اصل 57 قانون اساسی اشاره و بیان کرد: در اصل 57 آمده که قوای سه‌گانه تحت ولایت مطلقه فقیه انجام وظیفه می‌کند و در اصل 5 قانون اساسی حدود 6 یا 7 شرط برای رهبری مثل فقیه، عادل، باتقوا، آگاه به زمان، مدیر و مدبر بودن ذکر شده است.

آیت‌الله مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: قانون اساسی تصریح داشته که خبرگان منتخب ملت باید مقام رهبری را انتخاب و تشخیص دهند. اعضای خبرگان باید در حد اجتهاد بانشد و دارای بینش اجتماعی و سیاسی و مردم آنها را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اکنون 88 نفر عضو مجلس خبرگان توسط مردم انتخاب می‌شوند و این 88 نفر باید مراقبت کنند که این صفات (فقیه، عادل، باتقوا، آگاه به زمان، مدیر، مدبر و...) در رهبر استمرار داشته باشد و این صفات، ضعیف نشود و یا از اول اشتباهی صورت نگرفته باشد، چرا که اگر چنین شود، دیگر رهبر، رهبر نیست.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار امیدواری کرد: انشاالله شما مردم در انتخابات آتی، کسانی را انتخاب کنید که رهبر را بشناسند و مراقبت دائم در مورد این صفات رهبری داشته باشند.

وی به بیوگرافی از خود اشاره کرد و گفت: بنده سیدمحمدرضا مدرسی در خاندان علم و تقوا متولد شده و اجداد ما از افراد باتقوا و مجاهد بودند. بعد از گذراندن تحصیلات در دبیرستان به قم مهاجرت کردم و سالهای متوالی در خدمت اساتید بزرگ قم در رشته‌های فقه و اصول تحصیل کردم.

آیت‌الله مدرسی ادامه داد: بنده علاوه بر فقه و اصول، در رشته‌های فلسفه اخلاق، اقتصاد، هیأت و حدیث نیز نزد بزرگترین اساتید قم کسب علم کردم و هر آنچه را آموختم را تقریباً تدریس کردم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس