کد خبر 534452
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹

به دنبال اعلام تصمیم ناتو برای تقویت نیروهای خود در دریای سیاه، نیروهای روسیه نیز در این پهنه آبی به حالت آماده باش کامل در آمدند.

به گزارش مشرق و به نقل از ایتارتاس، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه در گزارشی به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفت: تمام واحدهای ناوگان دریای سیاه روسیه و واحدهای نیروی هوابرد روسیه مستقر در شبه جزیره کریمه به حالت آماده باش کامل در آمده اند و آماده مقابله و دفع هرگونه تهاجم خارجی هستند.
وی افزود: در جریان رزمایشی که در کریمه جریان دارد واحدهای ناوگان دریای سیاه و نیروی هوابرد تاکتیک های دفاع ساحلی، مقابله با نیروهای هوابرد دشمن و دفاع در برابر حملات هوایی خارجی به مناطق ساحلی را تمرین می کنند. اقدامات مهندسی رزمی و محافظت از نیروهای مستقر در منطقه نیز جریان دارد.
این رزمایش که از دو روز پیش آغاز شده است در محدوده ای به وسعت بیش از 3 هزار کیلومتر مربع برگزار می شود و نیروهای مستقر در 18 پادگان و محدوه نظامی در آن شرکت می کنند.
در این رزمایش تسلیحات پیشرفته روسی از جمله سامانه های موشکی ساحلی باستیون نیز بکار گرفته می شوند.
روابط روسیه و ناتو در 2 سال اخیر بر اثر مساله اوکراین سرد و پرتنش شده است.
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سالانه دهها رزمایش در مناطق مجاور روسیه ازجمله دریای سیاه انجام می دهد و روسیه نیز با انجام رزمایش های زمینی، هوایی و دریایی به این اقدامات ناتو پاسخ می دهد.
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به تازگی اعلام کرده است که ناتو حضور خود در دریای سیاه را تقویت خواهد کرد و نیروهای بیشتری در این منطقه مستقر می شود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
    0 0
    خدایا این پوتین عزیز و نیروهایش رو در پناه خودت نگه دار حداقل از دولت روحانه اقتدارش بیشتره و ان شا الله که روسها جزو همان ازادگان جهان هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس