کد خبر 53412
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰

در حالی که اصلاح‏طلبان مسرور از اتفاقات اخیر کشور، می‏گویند ما خطر جریان انحرافی را که اکنون دغدغه‏ی اصول‏گرایان شده‏، در انتخابات دهم و شاید زودتر از آن دریافته بودیم، برخی از تحلیل‏گران روی اشتراکاتی بین این دوجریان دست می‏گذارند که خبر از سرّ درون دیگری می‏دهد...

مشرق- نقد جریان انحرافی از سوی فعالین و رسانه‌های اصول‌گرا این بهانه را به جریان فتنه و اصلاح طلبان داد که هم فرصت را برای تبرئه‌ی خود غنیمت بشمارند و هم به نوعی خود را پیشتاز شناخت انحراف این جریان معرفی نمایند اما «حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمود نبویان» با ارایه‏ی تحلیلی، ضمن پرده برداشتن از هویت واقعی هر دو جریان، جریان انحرافی را تداوم فتنه‌ی88، می‏دانند.
 
توجه داشته باشیم که «جریان انحرافی» ادامه‌ی اصلاحات است. به لحاظ مبانی کسانی مانند «خاتمی، سروش، شبستری و ...» چه تفاوتی با جریان انحرافی دارند؟ آیا اومانیسم را قبول ندارند؟ پلورالیزم را نگفته‏اند؟ از ملی‏گرایی حرف نمی‏زدند؟ آیا مهاجرانی نبود که می‌گفت اصلاً چرا راهیان نور راه افتاده است؟ او نبود که می‏گفت ما ایام نوروز باید افراد را ببریم در تخت جمشید؟ در مقابل این شیوه‌ی مهاجرانی، مقام معظم رهبری بدون این‌که حرفی بزند عملاً مخالفت کرد و به مناطق جنگی تشریف بردند. راهیان نور؛ با این برخورد عملی ایشان آغاز گردید بنابراین باید مشایی را در تداوم اصلاحات دید. همان اندیشه است، ظاهرش را نگاه نکنیم. چند شاهد را بیان می‌کنم.
 
در دوره‌ی دوم آقای احمدی نژاد لوح فشرده‌ی 90 [سیاسی] پخش شد، این لوح فشرده فقط به بیان نقطه ضعف‌های آقای احمدی نژاد اختصاص داشت  اما یکی از نقاط ضعف احمدی‏نژاد، مشایی است که داد مراجع از آن بلند شده است. آقای مصباح پیام داد آقای احمدی‏نژاد، مشایی آبروی دولت را خواهد برد، او را کنار بگذارید و... چرا مخالفان احمدی‏نژاد (اصلاح طلبان) یک کلمه در لوح فشرده‌ی 90 سیاسی نامی از مشایی نیاورده بودند؟
 
شاهد مثال‌های دیگر، سر دبیر روزنامه‌ی «هفت صبح» مشایی، معاون سردبیر روزنامه‌ی «اعتماد» است. در ایام فتنه یک بار هم نشده مشایی نام فتنه را به کار ببرد. «زیباکلامی» که می‏گوید من طرف‌دار رضاخان هستم گفته یک نفرکه به واقع اصول‌گراست، آقای مشایی است زیرا به جریان سبز بی ادبی نکرده است.
 
یعنی چی؟ مقام معظم رهبری که فرمود فتنه، بی‏ادبی است؟ جایی که باید توهین کرد اگر توهین نمی‏کنید بی‌ادبی است. قرآن کریم می‌فرماید: «اولئک کل انعام بل هم اضل؛ از گاو و خر هم پست‏تراند.» آیا قرآن توهین و بی‌ادبی می‏کند؟ بله! جایی که باید توهین بکنی توهین نمی‏کنی، بی ادبی است. توجه کنیم که این طیف‌ها کجا به هم وصل می‏شوند؛ آقای امیری‏فر باجناق آقای عرب‏سرخی است، در جلسه‌ی ختم پدرخانم آقای امیری فر، بهزاد نبوی شرکت می‏کند. سران فتنه آن جا جمع هستند.
 
مشایی تداوم اصلاحات است. به خدا سوگند ما هرچه می‏کشیم از اصلاح طلبان است، از خاتمی، موسوی و کروبی است. این جریان فقط تداوم همان اندیشه است. آدرس غلط ندهیم، اندیشه‌ی آنان را که دیدیم، اومانیسم و پلورالیسم، آقای خاتمی کدام یک را قبول ندارد؟ مشایی همین است، هیچ چیز دیگری نیست. امیری فر در مصاحبه‌ای می‌گوید: «ما در مجلس باید اصول‌گرایان را شکست بدهیم.» این حرف‌ها معنا دارد، آن تداوم خط را ببینیم مشکل ما با همان اصلاح طلبان است.
 
آقای «احمدزاده» استاندار فارس که اکنون رییس میراث فرهنگی شده است جملاتی دارند که غیر از جملات آقای خاتمی چیز دیگری از آن برداشت نمی‌شود. فکر، یک فکر است. این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اصلی و فرعی، همین است. آدرس را غلط ندهیم، دشمن ما اصلاحات است ما دشمن مشایی هستیم چون تداوم اندیشه‏های اصلاحات است.
 
آقای خاتمی در جلسه‌ی سران مجمع روحانیون تأکید می‏کند ساکت باشید اهداف ما دارد پیش می‌رود. حجاریان در جدیدترین صحبت خود می‏گوید: «حاکمیت دوگانه را ما دنبال می‏کردیم اکنون همین شده، اهداف ما دارد پیش می‌رود.»
 
این‌که آقای مشایی ضد ولایت فقیه است مگر آقای خاتمی، موسوی و کروبی نیستند؟ فرق آقای مشایی با اصلاح طلبان چیست؟ دست آن‌ها در دست یک‌دیگر است.
 
آقای احمدزاده می‏گوید: «چه کسی می‏گوید موسیقی حرام است؟ من در دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) درس خوانده‌ام و این چیزها را می‌فهمم.»
 
عجب! ما نمی‏دانستیم فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) مرجع و مجتهد نیز هستند. شما چند واحد فقه خوانده‏اید؟ که بگویی موسیقی حرام است یا نه؟
 
یا می‌گوید: «تا اسم موسیقی که می‌آید می‏گویند حرام است. می‌گویند چون شاه ملعون به تخت جمشید رفته است رفتن به آن جا بد است چون شاه ملعون به تخت جمشید رفته است نباید به آن‌ جا برویم پس چون شاه حرم امام رضا(علیه‌السلام) رفته، آن جا هم نباید برویم.» این حرف آشکارا مبارزه با سیره‌ی مقام معظم رهبری است. چون ایشان و علمای فارس از رفتن به تخت جمشید جلوگیری کردند. به جملاتش دقت کنید، مبارزه با ولایت فقیه بزرگ‌ترین آرمان کیست؟ اصلاح طلبان.
 
آقای احمد زاده در مورد برگزار نشدن جشن نوروز می‏گوید: «می‏خواستیم جشن مهمانی نوروز را برگزار کنیم، بیانیه دادند که اسلام در خطر است. مسأله‌ی اصلی بحرین و ایام فاطمیه است. چرا نمی‌گذارید با حضور مسؤولان چند کشور، جشن نوروزی را برگزار کنیم. بگذارید مردم شاد باشند به شادی بپردازند این قدر به مردم سخت نگیرید.»
 
به روزنامه‏های سال 77 اصلاح طلبان نگاه کنید. می‏نوشتند اکنون جامعه‌ی ما نیاز به قطار شادی دارد. در مورد حجاب اسلامی و فرضیه‌ی امر به معروف ببینید چه می‏گوید. این یک اندیشه‌ی اصلاح طلبی است، چیز دیگری نیست. وی می‌گوید: ‌«اگر کسی مانتو کوتاه و شلوار تنگ پوشید نباید سخت گرفت بگذارید مردم آزاد باشند همه چیز را به حساب اسلام نگذارید. اسلام دین آزادی است. وقتی می‌بینید که دختر و پسر در کنار هم هستند نباید آن‌ها را سین جیم کرد.»
 
در دوره‌ی دوم آقای احمدی نژاد لوح فشرده‌ی 90 [سیاسی] پخش شد، این لوح فشرده فقط به بیان نقطه ضعف‌های آقای احمدی نژاد اختصاص داشت  اما یکی از نقاط ضعف احمدی‏نژاد، مشایی است چرا مخالفان احمدی‏نژاد (اصلاح طلبان) یک کلمه در لوح فشرده‌ی 90 سیاسی نامی از مشایی نیاورده بودند؟
 
در مورد مکتب ایرانی، می‌گوید: «دولت ما مظلوم است. هرکجا حرفی از ایرانی و ایرانی می‌زنند مورد هجوم قرار می‌گیرد. نماینده‌ای که از اسلام و شرع سخن می‏گوید به خاطر رأی آوردن است. من چیزی به نام اصلاح طلب، اصول‌گرا و سوسول‌گرا را قبول ندارم.»
 
این اندیشه‌ی اصلاح طلبان است که دارد حاکم می‏شود منتهی ممکن است رنگ و رو عوض کرده باشد. به تازگی تعدادی از افراد منتسب به جریان انحرافی دستگیر شده‌اند، از جمله‏ی آن‌ها «عباس غفاری» و «آقای محققی» هستند.
 
عباس غفاری که گفته می‏شود بسیار اهل جن‌گیری، رمالی و ... است در زمان آقای خاتمی برای وارد شدن در نهاد ریاست جمهوری نیاز به هماهنگی نداشت. 
 
کلیپی درست کرده‏اند اولش صحبت آقای موسوی است: «این دولت، دولت رمالی است.» (البته جای سؤال از موسوی است که شما از کجا فهمیدید، به‌وسیله‌ی اقای عباس غفاری که دوست شما بود؟) در کلیپ بلافاصله صحبت مقام معظم رهبری را می‌گذارند که چرا توهین می‌شود به دولت که این دولت، دولت رمالی است؟ بعد هم بلافاصله صحبت اخیر آقای مصباح را می‌گذارند که نمی‌شود با رمالی کار را پیش برد.چه چیزی می‌خواهد بگویند؟ می‌خواهند بگویند دیدید پیش‌بینی موسوی درست بود. دیدید حرف آقای هاشمی درست بود که می‌گفت این ضد ولایت است؟
 
در جواب جریان اصلاح طلب باید گفت اصلاً به فرض احمدی نژاد ضدولایت است. البته ما می‌گوییم صددرصد در جهل مرکب است، گول خورده است. همین الان هم آقای احمدی نژاد بیاید مقابل این سه نفر به موسوی، کروبی و نفر سوم که اسمش را نیارم. قرار بگیرید، ما به او رأی می‌دهیم. عین جمله‌ی همین نفر سوم است در ایام انتخابات که گفته است کشور به لحاظ اقتصادی در سراشیبی سقوط است. رهبر انقلاب در کردستان تشریف داشتند گفتند: «کسانی که چنین اظهار نظر می‌کنند در نیّت صدقشان آدم شک دارد.» این جمله‌ی مقام معظم رهبری است.
 
به چه کسی رأی بدهیم؟ چه‌قدر آقای احمدی نژاد نسبت به این‌ها در اوج است؟ اسلام را در جهان مطرح کرد. استکبار ستیزی را مطرح کرد ـ کم کاری نشده است ـ در مورد هدفمندی یارانه‎ها، هاشمی با آن اقتدارش جرأت نزدیک شدن به آن را نداشت.
 
خاتمی هم که اصلاً حسابش جداست. چه کسی آمد این کار را انجام داد؟ در انرژی هسته‌ای چه کسی این کار را انجام داد اما آقای هاشمی گفت: «ایشان ضد ولایت است.»
 
من سؤال می‌کنم شما دلتان برای ولایت سوخته که ایشان ضد ولایت است یا با او مشکل داشتید؟ اگر دلت برای ولایت سوخته بود چرا طرف‌دار موسوی بودی؟ صریحاً «نتانیاهو» می‌گوید و اعلام می‌کند که سران اصلاحات به نمایندگی از ما با جمهوری اسلامی می‌جنگند. این‌ها ولایت را قبول دارند؟ این‌ها قانون را قبول دارند؟
 
آقایان اصلاح طلب! ایشان به فرض ضدولایت است، تازه شده مثل شما. چیز جدیدی نشده است. شما که باید خوشحال باشید. شما مگر طرف‌دار ولایت هستید؟ خط یکی است، آدرس غلط ندهیم. اصلاحات قرار است تداوم پیدا کند.
 
وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند این مسأله فرعی است یعنی تداوم آن را جای دیگری ببینید. جریان آقای مشایی خطرناک است ولی تداوم را در جای دیگری جست‌وجو کنید.
 
اما رمالی چه‌قدر نقش دارد؟ کسی بیاید تحلیل کند دولت، دولت رمالی است. رمالی و غیب‌گویی ممکن است واقعیت داشته باشد. در زمان خاتمی هم همیشه عباس غفاری آن‌جا بود. این شاید 10 درصد یا 20 درصد خطر کار آقای مشایی است. آقای مشایی دو بخش دیگر هم دارد.
 
بخش دوم او ارتباطات خارجیش است. بخش مهم‌تر از همه، شورای عالی ایرانیان خارج از کشور است که پوششی برای این ارتباطات است.
 
بخش سوم و مهم‌ترین بخش خطر مشایی و تیمش این است که اهل تحلیل خطرناک هستند. با این تحلیل‌شان به این جا رسیده‌اند.
 
این‌ها معتقد هستند که مردم جامعه دو دسته‌اند: قشر محروم جامعه و قشر متوسط جامعه. این دو قشر از نظر جریان انحرافی ویژگی‌هایی دارند:
 
1.      می‌گویند قشر محروم بین سی تا چهل میلیون نفر هستند. جوانان محروم سر چهار راه می‌نشیند معنی آن این است دین و ... کنار بگذاریم. فضا، فضای اباحی‏گری است. ولایت فقیه چیست؟ به این‌ها پول هم بدهی جذب می‌شوند. عاشق رابطه با آمریکا هستند. یک جوان پول هم که نداشته باشد، می‌رود از کلوپ فیلم تهیه می‌کند. اگر شب فیلم آمریکایی نبیند، نمی‌خوابد. اگر این‌طور است همین چهار پنج ویژگی را دارند ما باید نسبت به جذب این‌ها چه کار کنیم؟ رابطه با آمریکا، مبارزه با ولایت فقیه، کوروش، شاهنشاه و آریا مهر چه بدی دارند؟ ملی‌گرایی چه بدی دارد؟ شما می‌آیید دین را مطرح می‌کنید خطبه‌ی 52 فرمایشات حضرت امیر(علیه‌السلام) چرا باید منشور بین المللی شود؟ منشور کوروش باید منشور بین المللی شود. ما برای جذب این طبقه باید این کارها را بکنیم.
 
2.      قشر متوسط، شهرنشینانی هستند که 13 میلیون رأی به آقای موسوی داده‏اند. این‌ها را باید چگونه جذب کرد؟ مؤلفه‌های این‌ها چیست؟ تقریباً نزدیک به طبقه‌ی قبلی هستند. با هم یک قدر مشترک دارند که با دین کاری ندارند.
 
 هرچند این تحلیل صددرصد اشتباه است و مردم جامعه‌ی ما این‌طور نیستند منتهی این‌ها اهل تحلیل هستند. فکر نکنیم این‌ها با رمالی کار خود را پیش می‌برند. این خیلی ساده انگاری است.
 
آقای مصباح که به رمالی اشاره دارند، به بخشی از همان 10، 20 درصد اشاره می‌کنند، رمال و غیب‌گو یادتان باشد به قول غربی‌ها «پراگماتیس» نیست، اهل عمل نیست. آقای احمدی نژاد از 24 ساعت، 18 ساعت را به قول ما مثل بلدوزر دارد کار می‌کند. آدم غیب‌گو که اهل کار نیست. این‌ها اهل تحلیل نیز هستند و تحلیل دارند و کارهایشان را در این قاعده‌ها ببینید.
 
نتیجه:  نخست، این جریان کاملاً منحرف است. دوم، این جریان تداوم اصلاحات است.
 
در قانون اساسی فتنه‌ی 88 با عنوان «قانون اساسی نوین ایران» هرجا نامی از اسلام بود، برداشتند. اکنون سال 1390 هجری شمسی و 1432 قمری است. سال قمری را هم از قانون اساسی خودشان برداشته‏اند. این قانون اساسی را چه کسی نوشته است؟ آقای اردشیر امیر ارجمند که در حال حاضر رابط آقای مشایی است و با مشایی در ارتباط است.
 
اکنون واضح شده آقای مشایی دروغ‌گو است. 11 روز حکم صریح مقام معظم رهبری را زمین زدند. این‌ها طرف‌دار ولایت هستند، کدام ولایت؟ ما از ساختار دولت به جد دفاع می‌کنیم. به جدّ هم مشایی را می‌کوبیم و به خاطر انحرافات فکری، رد می‌کنیم. مشایی را تدوام اصلاحات می‏بینیم، فتنه‌ی 90، تداوم فتنه‌ی 88 است .
 
اکنون جای سؤال است که چرا مقام معظم رهبری از آقای احمدی نژاد- اگر فکرش به واقع این است – دفاع کرد؟
 
مقام معظم رهبری از ملاک‌ها و از اصول دفاع کرد. در سفر به کردستان از ساده زیستی، پرکاری، اندیشه‌ی اسلامی، استکبار ستیزی سخن گفتند زیرا فرد دیگری نبود و این ملاک‌ها رفت در سبد آقای احمدی نژاد. مقام معظم رهبری از اصول دفاع کرد. حتی کروبی می‌گفت مقام معظم رهبری که این معیارها را می‌گوید نظرش به بنده است.
 
خود احمدی نژاد می‌گوید من دوره‌ی دوم رفتم پیش مقام معظم رهبری، گفتم این قدر از من دفاع نکنید، این‌ها حمله می‌کنند. ایشان فرمودند: «من از تو دفاع نمی‌کنم، من یک سری اصولی را دارم مطرح می‌کنم» این اصول در سبد آقای احمدی نژاد قرار دارد. این نکته را می‌گویم تا نگویند آقای هاشمی آن موقع فهمیده بود ولی مقام معظم رهبری الان، نه ایشان می‌دانند.
 
باید زمان و میزان خطر را درک کرد. اکنون عده‌ای  به سمت بحث استیضاح آقای رییس جمهوررفته‏اند، اما اکنون چرا؟ چه‌قدر سادگی است کسی که برود به  سمت استیضاح، خاتمی 8 سال با آن فساد، با آن خرابی کسی به سراغ استیضاح او نرفت. احمدی نژاد در یک مورد نشان داد  ولایت‏پذیر نیست، ما هم قبول داریم. اصلاح طلبان که 8 سال ضد ولایت بوده‌اند کدام‌شان طرف‌دار ولایت بودند؟ کدام‌شان حرف ولی فقیه را گوش می‌دادند اگر ما آقای احمدی نژاد را مثلاً استیضاح بکنیم ثمره‌اش چیست؟ ثمره‌اش این است مردم منطقه که اکنون در خیزش اسلامی بلند شده‌اند از خیزش مردم ایران الگو گرفته‌اند و احمدی‏نژاد در میان مردم منطقه به عنوان یک فرد شجاع، استکبار ستیز و آمریکا ستیز مطرح است اگر احمدی نژاد را کنار نهادیم، آمریکا چه می‌گوید؟ مردم منطقه چه می‌گویند؟ می‌گویند ما چرا مبارزه می‌کنیم. شاه ما و رییس ما طرف‌دار آمریکا است. احمدی نژاد استکبارستیز را جمهوری اسلامی خودش ساقطش کرد. آن وقت چه چیزی برای مردم منطقه می‌ماند؟(*)
 
*دکتر سید محمود نبویان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • مهران ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    اولا ایه قران کالانعام درست است نه کل انعام ثانیا چرا امثال اقای نبوی شهامت اعتراف به اشتباه ندارند که می گویند هنوز هم به احمدی نزاد رای می دهیم ثالثا مشایی ورییس جمهور می گویند اعتقاد ما 2نفر یکی است ولی امثاا نبویان چرا مصرند این 2را جدا بدانند
  • احمد ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    به آسمان و ریسمان بیشتر شبیه است تا به تحلیل واقع بینانه!
  • مجتبی « تنکابن » ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    مرگ بر فتنه گران سبز و جریان انحرافی
  • جبهه هنرهای زیبا - قرارگاه مصلح جهانی ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    باسمه تعالی شانه با سلام و احترام ضمن تشکر از بیانات سرور گرامی جناب آقای نبویان و همچنین از بیانات حاج آقای ذالنور که در جایی دیگر همچنین فرمایشاتی را انجام داده بودند، ما هم به نوبه خود اعتقاد بر این را داشته و داریم و در مجموع هر چند که به آقای احمدی نژاد شاید بتوان بزور نمره زیر ده یا ده داد اما با این انقلابات اخیر و همچنین در کمین بودن دشمنان داخلی و خارجی شاید به صلاح نباشد که بیشتر از این به دولت که اکثریت آن محترم و خدمتگذارند فشار وارد کرد. هر چند ما اعتقاد پیدا کرده ایم که دیگر انحراف را فقط مشایی کذایی دنبال نمی کند و شخص خود احمدی نژاد هم وارد این انحرافات شده و پشتیبانی می کند و متاسفانه در بعضی از موارد خود محور آن انحراف قرار می گیرد. باز هم امیدواریم که دوست عزیزمان جناب آقای احمدی نژاد دست از این لجاجتشان بردارند و به آغوش گرم ولایت فقیه و مردم برگردند. انشاءالله انقلابات اخیر خصوصا در بحرین عزیز به پیروزی نهایی برسد و شرمنده شهدا و امامین خمینی و خامنه ای نشویم و مثل آیت الله سید حسن نصرالله عزیز شاگرد و سرباز خوبی برای انقلاب مهدوی باشیم. جبهه هنرهای زیبا قرارگاه مصلح جهانی
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از ايشان متشكرم با بسياري از صحبتهايشان به ويژه بخش مشايي اش موافقم. همين طور در مورد آقاي اميري فر حرفي نمي توانم بزنم. چون واقعيت ماجرا را نمي دانم. اما يك نكته هست و آن اين كه باجناق بودن با يك اصلاح طلب كه جرم نمي شود و نيز دليل ارتباط ارگانيك نيست. مگر آيت الله مجتهد شبستري را به خاطر برادرش محمد كه اصولا سكولار است متهم مي كنند؟
  • امید صدیقی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    چرا بعضی از دوستان فاقد تقوای سیاسی هستند این همه تلاش میکنند که دو جریانی که فرسنگها با هم فاصله دارند با انواع دلایل نامربوط به هم بچسبانند . اگر در دفاع از یک جریان انحرافی اشتباه کرده اید عذر خواهی کنید چرا آسمان را به ریسمان می بافید ؟
  • محمد ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    بازهم نعل میخ
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    هین سخن تازه بگو تا دو جهان تازه شود
  • ;kami ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    ما که نهفمیدم چه گفتی ترا بخدا مردم را اینقدر ... فرض نفرماییددرهر صورت اقایان خاتمی و موسوی و احمدنژاد پس عبور از فیلترشورای نگهبان درانتخابات شرکت هرکدام با ارای بالا مردم ریيس جمهور شدند پس اکثریت مردم به اینها رای داده اند پس بهتر بجای مردم حرفی نزنید. جناب اقای نبویان حداقل خودت هم شهامتی از خود نشان بده درانتخابات شرکت کن ببین ... بهت رای می دهند بد بیا تجزیه تحلیل کن خارج گود نشتن دستور دادن اسان است اگر خاتمی ضد ولایت فقیه است چرا شورای نگهبان ان را تایید کرد پس چرا جرات نداری شورای نگهبان نقد کنی چرا اقای خاتمی را تایید کردی تا این همه را بیاورد پس تایید کن مشکل جای دیگر است
  • مشائی کش ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    باسلام کمی دقت در ارتباطات گذشته وحال جریان انحرافی کاملا روشن میسازد که دست آلوده اصلاح طلبان فتنه گر در کار است.
  • رضا ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    ایشان نگفته اند جرم است گفته اند با جناق اند و با هم رابطه دارند و در فلان جا با هم بوده اند...
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    جریان مشایی که همان جریان احمدی نژاد است احمدی نژاد هم که با حمایت اصول گرایان روی کار آمد و با حمایت رهبری بر سر کار است بر این اساس معلوم می شود همه جریانات کشور با اصلاح طلبان و فتنه گران هم فکرند چقدر خوب شد
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    رییس دفتر رییس جمهور محبوب شما به اصلاح طلبان چه ربطی داره ؟
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    يه روز يه بنده خدا داشت آتيش روشن ميكرد بعد معلوم شد با اصلاح طلبان در ارتباطه
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    جناب آقای پروفسور! بین و بین الله خاتمی با عباس غفاری ارتباط داشت و شما که سال 88 تمام اتهامات را در یک دادگاه که آقای آملی هم گفت خلاف قانونه روی دایره آوردید اما چیزی از جن گیر نگفتید؟؟؟ چرا پارسال نگفتید؟ چرا زمان انتخابات نگفتید؟ همه می دانند که ارتباط اصلاح طلبان با جن گیر مضحک است. کمی در این تحلیل های عمیق خود برای مخطب خود هم شعور قائل شودی.
  • حسینی ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    هر کس در هر لباس به دین .مملکت. ولایت . خیانت میکند خداوند نابوداش کند
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    يه روز يه بنده خدا داشت آتيش روشن ميكرد بعد معلوم شد با اصلاح طلبان در ارتباطه
  • علي ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    0 0
    اين آقا با اين تحليل همه را بي شعور فرض كرده است
  • امیر ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    همه می دانند جریان انحرافی نتیجه بصیرت خودتان است. مگر احدی نژاد را خودتان انتخاب نکردین و او هم گفت من مرید مشایی ام.چرا بی خود اصلاح طبلان را قاطی می کنید.البته سواد همه شما روی هم همین تحلهای آبکی است.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    اولا تحلیل کشکی و غلطی بود دوما چرا پای اصلاحات رو وسط می کشید این گند رو خودتون بالا اوردید میخواین گردن اصلاح طلبان بندازید؟ ؟؟؟ مرد باشید وشهامت گفتن اشتباه کردم رو داشته باشید این انحراف نتیجه تندروی بیش از حد تملق از این دولت بود زیاد تعریف و تمجید گردید بوی گند بلند شد خاتمی اگه منحرف بود ولی نظر رهبری رو کاملا رعات کرد 11 روز غیبت نکرد
  • محمود ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    خوب حالا که فهمیدید دست اصلاح طلبان با جریان انحرافی تو یه کاسه هست چرا صبر می کنید و ازشون حمایت می کنید خوب اصلاح طلبان که به شکر خدا تو زندان هستند جریان انحرافی در بالاترین مسند مملکت چیکار می کنن چرا ریشه شون را نمی زنید
  • ناشناس ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    آخ یادم نبود میتونستند فتنه سال90 و ماجراهای مشایی را در را در برنامه 90 سیاسی که سال88جمع شده بود بگنجونند
  • یاسر ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
    0 0
    یک تحلیل صددرصد آبکی.
  • k-1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۶
    0 0
    اولشو موافقم اما در مورد دميش مرگ بر خودت
  • مسعود ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
    0 0
    این آشکارترین توهین به شعوریک ملته که ازجانب یک تحلیلگر!سیاسی ارائه میشه.فقط این تیپ آقایات بدانندمامردم ایران ازنظرآگاهی به ریشه حوادث واتفاقات یکی دوسال اخیربسیارجلوترازچنین تحلیل های سخیف وبی اساس هستیم.این عزیزان سرشونومثل..کرده اندوواقعاًتصورمیکنندما بغیراز گفته های ساده لوحانه اینهاهیچ چیزدیگه ای رو نمیفهمیم ودرک نمیکنیم.باآسمون ریسمون بافتن، حقیقت شایدچندصباحی پوشیده بمونه ولی هیچگاه اصل قضایا وعلتهای اساسی اینهمه خسران وهدردادن اعتمادوباورهای مامردم ایران ازدیده ها پنهان نیست.آقای دکتر....! شمامتأسفانه درجاده یکطرفه قضاوتها رانندگی میکنید اگه حقی هم برای دیگران قائل بشوید توصیه میکنم پای صحبت همین مردم ساده ومحروم از رانتهای رسانه ای که عده ای برای تحریف وسرپوش نهادن برواقعیتها ازآن برخوردارهستند بنشینید براحتی قادرخواهیدبود حقایق نه چندان پنهان درفضای ملتهب جامعه را بشنویدوببینیدوباورکنید.نعل وارونه زدن دیگردراین دوره خریداری ندارد.ماملت ایران در فهم ودرک علتها فرسنگها ازشمافاصله داریم.باما صادق ویکرنگ باشید.این کامنتها فقط قطره ای ازاقیانوس بیکران آگاهی وشعورما ملت ایران رو به نمایش گذاشته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس