کد خبر 532928
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

ارتش آمریکا طی چند دهه آینده قصد دارد تغذیه هر سرباز را سفارشی سازی کند و در این مسیر روی چاپگرهای سه بعدی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

 به گزارش مشرق، به گفته لورن اُلکسیک، متخصص غذا در مرکز پژوهشی ناتیک ارتش آمریکا، غذا در آینده می‌تواند با میزان دقیق از نیازهای یک سرباز چاپ شود. اُلکسیک و دیگر پژوهشگران مرکز ناتیک در مراحل ابتدایی مفهومی قرار دارند که می تواند غذای سفارشی سازی شده برای هر سرباز را فراهم کند و طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده در میدان نبرد به کار گرفته خواهد شد.

تا سال ۲۰۲۵، سربازان احتمالا از یک فناوری پوشیدنی برای اندازه گیری وضعیت فیزیولوژیکی یا تغذیه‌ای خود بهره خواهند برد. این فناوری پوشیدنی ممکن است در قالب یک زره پوشیدنی یا چیزی دیگر ارائه شود اما ایده اصلی ارسال داده های شخصی درباره سرباز است.
 
هنگامی که داده‌ها به مقر اصلی یا آشپزخانه ارسال می‌شوند ممکن است نشان دهند که یک سرباز پروتئین کافی را در آن روز دریافت نکرده است و یا زود از خواب بیدار شده و می تواند کافئین بیشتری مصرف کند. این جایی است که چاپگر سه بعدی جادوی خود را نشان می دهد.
 
برخلاف وعده‌های غذایی آماده که در اختیار سربازان ارتش آمریکا قرار می گیرد، چاپگر سه بعدی می‌تواند یک شکلات یا پودر نوشیدنی که برای کمک به سربازان در راستای ارائه بهترین عملکردشان طراحی شده اند را فراهم کند. به عنوان مثال، یک سرباز عضلانی احتمالا به میزان کالری متفاوتی نسبت به یک سرباز لاغرتر نیاز دارد.
 
در شرایطی که چاپگرهای سه بعدی حال حاضر می توانند یک خوردنی پروتئینی را با مغز کره بادام زمینی و روکش شکلات در ۳۰ دقیقه تهیه کنند، جای شگفتی نخواهد بود که در آینده این مدت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یابد. چاپگرهای سه بعدی نشان داده اند که با گذشت زمان از سرعت عمل بیشتری برخوردار می شوند.

منبع: عصرایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس