به گزارش مشرق به نقل از شادا، جواد فرشباف ماهریان در جمع مسئولان و دست اندرکاران صنعت بیمه کشور گفت: ضریب نفوذ بیمه تا پایان برنامه پنجم به 2 درصد خواهد رسید و در افق چشم انداز نیز به 5/4 درصد ارتقا خواهد یافت.
وی ایجاد تنوع در ارایه خدمات بیمه ای، تدوین نظام نظارت و فراهم کردن خدمات بیمه ای جدید با مشارکت شرکت های خارجی و نیز رتبه بندی شرکتهای بیمه را از برنامه هایی برشمرد که برای دستیابی به اهداف صنعت بیمه به شرکت های بیمه ابلاغ شده است.
رییس کل بیمه مرکزی درباره مهمترین چالشهای صنعت بیمه گفت: فقر سیاستگذاری و نظارت از ضعف های صنعت بیمه بوده و نظارت صرفاً به صورت تعرفه ای اعمال می شد که این نوع نظارت نمی تواند موجب استفاده بهینه از سرمایه گذاری و افزایش انگیزه برای توسعه صنعت بیمه باشد و در رویکرد جدید تغییراتی در این زمینه ایجاد شده است.
وی دولتی بودن، وجود انحصار، نامناسب بودن ترکیب صنعت بیمه، فقرتعادل در بیمه اتکایی، بالا بودن نرخ محصولات بیمه ای و نبود شرکت های تخصصی بیمه ای را از دیگر چالشهای صنعت بیمه کشور نام برد و گفت: در این زمینه ها نیز اصلاحاتی برای افزایش سرعت پیشرفت صنعت بیمه کشور اجرا شده است.
فرشباف ماهریان گفت: نبود فرهنگ بیمه، فقر استفاده از ظرفیت بیمه اتکایی داخلی و نبود محصولات جدید بیمه ای در حوزه های مختلف فنی و خدماتی به رغم وجود پتانسیل های بالا در کشور از دیگر چالشهای صنعت بیمه کشور است.
وی افزود : در این باره نیز گام های بلندی برداشته شده است.
رییس کل بیمه مرکزی پایین بودن سطح بیمه های عمر را یکی دیگر از مشکلات فراروی صنعت بیمه کشور یاد کرد و گفت: در ایران سهم حق بیمه های زندگی5 تا 6 درصد کل حق بیمه های تولیدی می باشد که در مقایسه با متوسط جهانی که 60 درصد است بسیار نازل ارزیابی می شود.
وی نبود فن آوری اطلاعات و نظام آماری منسجم را از دیگر چالشهای صنعت بیمه کشور دانست.
فرشباف ماهریان افزود: بر همین اساس طرح تحول در صنعت بیمه شکل گرفت تا فاصله زیادی که میان رتبه صنعت بیمه و اقتصاد کشور وجود دارد، کاهش یابد.
رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: برای رهایی از این عقب ماندگی رئیس جمهور در شهریور 86 در حکمی ده ماده ای به وزیر اقتصاد، ایجاد تحول در صنعت بیمه را خواستار شد و در اسفند همان سال طرح تحول در صنعت بیمه در هفت محور تهیه و اوایل سال 87 با همکاری گروهی از صاحبنظران و همچنین دست اندرکاران صنعت بیمه، طرح تحول بر اساس حرکت به سوی چشم انداز طراحی شد.
فرشباف سپس با تشریح وضع صنعت بیمه کشور گفت: شعار "بیمه فروختنی است" درست است اما نه به هر قیمتی، بلکه با شفافیت در عملکرد، بازاریابی خوب و ارایه خدمات ارزنده تر به بیمه شدگان.
وی از دست اندرکاران صنعت بیمه کشور خواست خود را از حصار گذشته رها کنند و متناسب با پیشرفت و نیازهای جامعه در فکر ارایه خدمات مناسب و متنوع بیمه ای باشند.
کد خبر 53264
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۱
- ۰ نظر
- چاپ
فرشباف ماهریان گفت: نبود فرهنگ بیمه، فقر استفاده از ظرفیت بیمه اتکایی داخلی و نبود محصولات جدید بیمه ای در حوزه های مختلف فنی و خدماتی به رغم وجود پتانسیل های بالا در کشور از دیگر چالشهای صنعت بیمه کشور است.