کد خبر 531996
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

در روزهایی که جز زندان، سلفی و پخش عکس های شخصی، مهمانی های آن چنانی، بی توجهی به پیشکسوتان، حملات مجازی و انواع و اقسام خبرهای تلخ دیگر خبر بهتری از ورزشکاران و فضای مجازی به بیرون مخابره نمی‌شد کمپین مردمی برای نجات دختر ملی پوش ایرانی به کلی فضای ورزش را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش مشرق، سارا عبدالملکی دختر ملی پوش سابق راگبی و مربی و داور هندبال در اثر یک سانحه تصادف تا یک قدمی مرگ رفت و گواهی فوتش در حال امضا بود که با یک معجزه به زندگی برگشت. دست و پا، ریه، صورت و مهره‌های او آسیب دیده بود اما مهم ترین دغدغه خطر فلج و قطع نخاع سارا بود که خواب را از چشم خانواده‌اش گرفته بود.

جراحی های پی در پی و درمانی با هزینه های سرسام آور تنها راه برگشت سارا به زندگی بود که خیلی زود جریانی را در فضای مجازی به راه انداخت تا سیل کمک های مردمی به سوی خانواده این دختر سرازیر شود.

اولین جرقه ها را روزنامه ها و سایت های خبری با تهیه گزارش هایشان از سارا زدند و خیلی زود شاخک های جامعه تیز شد تا مشکل سارا تبدیل به تیتر یک خبرها شود و توجه چهره های شناخته شده را جلب کند و طولی نکشید که با تبلیغ هنرمندان و ورزشکاران متعهد در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد حیرت انگیز واریز ۲۵ میلیون تومان کمک به حساب مادر سارا به ثبت برسد.

کمک های کوچک و بزرگ مردمی که اشک شوق را از چشمان مادر سارا جاری کرده بود در روزهای بعد جای خود را به کمک های رسمی تر داد، از قول وزیر ورزش برای پرداخت تمام هزینه های درمان تا ملاقات ویژه وزیر بهداشت از سارا و قول های خیرینی که هیچ گاه نخواستند نامی از آنها برده شود.

امروز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ملاقات سارا رفت و طبق گزارش پزشکان وضعیت او رو به بهبود است و با قول های وزیر ورزش برای پرداخت هزینه های درمان و کمک های مردمی دیگر دغدغه مالی برای ادامه درمان سارا وجود ندارد و تنها خواست خدا و دعای مردم می‌تواند در بازگشت او به زندگی عادی موثر باشد.

حالا فعالان رسانه ها و شبکه های مجازی می توانند به جای تخطئه و سرکوفت شنیدن های همیشگی به این گونه واکنش ها هم دل خوش کنند و به نتایج قشنگ آن افتخار کنند.

کمپینی که وزیر را پای تخت ورزشکار مصدوم کشاند

کمپینی که وزیر را پای تخت ورزشکار مصدوم کشاند

کمپینی که وزیر را پای تخت ورزشکار مصدوم کشاند

کمپینی که وزیر را پای تخت ورزشکار مصدوم کشاند

کمپینی که وزیر را پای تخت ورزشکار مصدوم کشاند

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس