وزیر نیرو از انعقاد قرارداد بین جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه در ساخت نیروگاه هزار و 400 مگاواتی بخار در هرمزگان خبر داد.

 به گزارش مشرق، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو عصر امروز در مراسم بهره‌برداری از بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گنو (ایسین) در بندرعباس با بیان اینکه تمام مراحل ساخت نیروگاه 648 مگاواتی گنو توسط متخصصان داخلی انجام شده است، تصریح کرد: ایران در دهه 80 وابسته به کشورهای دیگر بود ولی امروزه به این اندازه از توانایی رسیده که تکنولوژی را به کشورهای دیگر صادر کند.

وی با بیان اینکه قدرتمندترین کشور جهان هم بی‌نیاز از کشورهای دیگر نیست، اظهار داشت: تحریم‌ها باعث شده که توانمندی‌های متخصصان داخلی شکوفا شود.

چیت چیان با بیان اینکه توانمندی کشور به گونه‌ای بوده که تجهیزات ساخت داخل در بخش‌های برق، خدمات، فنی و مهندسی به 40 کشور دنیا صادر می شود. تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های سد سازی، نیروگاه برق آبی، نیروگاه حرارتی، اجرای خطوط انتقال و تامین پست‌های انتقال و توزیع بوده است.

وی افزود: در دوران پسابرجام قادریم که این صادرات تجهیزات به کشورهای دیگر را توسعه دهیم.

وزیر نیرو کاهش 4 درصدی تلفات در شبکه های برق در یکسال و نیم آینده را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در این بخش قلمداد کرد و اظهار داشت: تمام نیروگاه‌های گازی کشور با افزودن بخش بخار به نیروگاه سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختار قوی صنعت برق در بندرعباس قرار دارد، تاکید کرد: هرمزگان دارای بیش از 3 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق است. و 3هزار و 430 مگاوات بر ظرفیت تولید برق در هرمزگان اضافه می‌شود.

چیت چیان از انعقاد قرارداد بین جمهوری اسلامی ایران با کشور روسیه در ساخت نیروگاه هزار و 400 مگاواتی بخار در هرمزگان خبر داد و اظهار داشت: این توافقات بین روسای جمهور ایران و روسیه انجام شده و در مراحل تعیین مکان قرار دارد که پس از آن عملیات اجرایی آغاز می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس