کد خبر 531408
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

نتایج جدیدترین نظرسنجی از کاهش چشمگیر اعتماد شهروندان آلمانی به مرکل و بدترین ارزیابی برای وی در پنج سال اخیر خبر می‌دهد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی‌ولت"، بر اساس جدیدترین نظرسنجی احزاب متحد مسیحی و شخص آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به‌دلیل سیاست پناهندگانشان شدیداً میزان محبوبیت خود بین شهروندان را از دست داده‌اند.

بر اساس نظرسنجی مؤسسه "اینفراتست دیامپ" که به‌سفارش آ.ار.دی. و روزنامه دی‌ولت انجام شده است تنها 46 درصد آلمانی‌ها از کار مرکل راضی هستند که این بدترین ارزیابی برای وی در پنج سال اخیر محسوب می‌شود، این در حالی است که در ماه ژانویه 58 درصد شهروندان آلمانی نظر مثبتی درباره مرکل و کارش داشتند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد اگر یکشنبه آینده انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شود احزاب متحد مسیحی 35 درصد آرای شهروندان را که چهار درصد کمتر از ماه ژانویه است کسب می‌کنند. حزب سوسیال دموکرات نیز 24 درصد آراء و حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان نیز می‌تواند با کسب دوازده درصد به‌عنوان سومین حزب قدرتمند در آلمان به پارلمان راه یابد.

سبزها 10 درصد و چپها 9 درصد آرای شهروندان را کسب خواهند کرد. لیبرال دموکرات‌ها نیز 5 درصد آرای مردمی را کسب می‌کنند. انتخابات پارلمانی در اواخر تابستان سال 2017 در آلمان برگزار می‌شود. سیاستمداران احزاب سنتی در آلمان نگران موفقیت حزب ضد یورو در انتخابات ایالتی این کشور که حدود پنج هفته آینده برگزار می‌شود، هستند.

بر اساس این نظرسنجی در موضوع بحران پناهندگان رضایتمندی از سیاست‌های دولت بسیار ضعیف‌تر است. تنها 18 درصد شهروندان آلمانی بر این اعتقادند که دولت ائتلافی می‌تواند بحران پناهندگان را کنترل کند و 81 درصد چنین انتظاری ندارند.

مؤسسه اینفراتست دیامپ این نظرسنجی را در اول و دوم فوریه سال جاری میلادی بین 1004 شهروند آلمانی واجد شرایط انجام داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس