بيش از 6 ميليون زن مطلقه و يک ميليون پير دختر بالاي 35 سال در ايران وجود دارند.

به گزارش مشرق به نقل از سايت جهان ديروز در جريان بررسي لايحه جنجالي خانواده در مجلس مصباحي مقدم در مبحث ثبت ازدواج موقت عنوان کرده بود که اگر ازدواج موقت ثبت شود مانع از ازدواج چندين ميليون پيردختر و مطلقه خواهد شد.
در حالي مقدم تعداد پيردختران و مطلقه هاي کشور را بصورت مبهم و کلي اعلام کرد اما بررسي خبرنگار ما نشان مي دهد که بيش از يک ميليون پير دختر اصلا ازدواج نکرده در ايران زندگي مي کنند که از مرز 35 سالگي گذشته اند.با اينحال برخي منابع غير موثق شنار اين افراد را تا سه ميليون نفر تخمين زده اند.
بررسي آمار هاي مرکز آمار ايران حاکي از اين است که ميزان دختران هرگز ازدواج نکرده داراي تحصيلات متوسطه از 26درصد در سال 75 به 42درصد در سال 85 رسيده است. وي تصريح کرد: نگاهي به اين آمار نشان مي‌دهد که بالا رفتن سطح تحصيلات باعث تجرد در زنان کشور شده است و موجب‌شده تا دختران کمتر به ازدواج تن دهند.
رئيس مجتمع قضائي شماره دو خانواده دي ماه سال 88 در همايشي که در مرکز همايشهاي مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد آمار زنان مطلقه را 6 ميليون نفر اعلام کرد.طبق آخرين اطلاعات مرکز آمار ايران از سرشماري سال 85، تعداد زنان بدون همسر در اثر فوت 6 برابر تعداد مردان بدون همسر در اثر فوت است.اين در حالي است که کارشناس سازمان ملي جوانان تعداد افراد مطلقه را تنها 500 هزار نفر اعلام کرده است.
درهمين حال پايگاه خبري وابسته به سازمان ملي جوانان مساله ازدواج دختران 25 سال به بالا را يکي از نقاط بحراني در امر ازدواج عنوان کرده و به نقل از يک کارشناس تصريح کرده بود:: تعداد دختران مجرد 25 سال به بالا دو برابر پسران مجرد است .
بانکي در اين‌باره تصريح کرد: آمار مي‌گويد تعداد دختران ازدواج نکرده 2 برابر پسران است که در عمل با يک مسئله 3 برابر مواجه خواهيم شد. بعبارتي پسراني که از سن 31 سال عبور مي کنند رغبت به ازدواج در آنها کم مي‌شود و از سويي عده زيادي هم تمايل به ازدواج با سنين پايين را دارند.
اين در حالي است که معاون آمار و اطلاعات شوراي فرهنگي‌ - اجتماعي زنان چندي پيش گفت: آمار دختران مجرد بالاي 20‌ سال در کشور حدود 3 ميليون و 700 هزار نفر است.اگر سن مناسب براي ازدواج دختران و پسران را 15 تا 34‌سال درنظر بگيريم، تعداد زنان مجرد حدودا 7ميليون نفر و تعداد مردان مجرد 9‌ميليون و 500‌هزار نفر است؛ در نتيجه تعداد پسران مجرد حدود 2ميليون و 500‌هزار نفر بيشتر از دختران مجرد خواهد بود.
اما اگرسن ازدواج براي دختران را 15‌تا 29 سال و براي پسران 20‌تا 34 سال درنظر بگيريم، آنگاه تعداد دختران مجرد 6ميليون و 700‌هزار نفر و تعداد پسران مجرد 5ميليون و 200‌هزار نفر خواهد بود، به اين ترتيب تعداد دختران مجرد يک‌ميليون و 300‌هزار نفر از پسران مجرد بيشتر خواهد بود.
اواخر سال گذشته موسوي مدير کل دفتر آسيبهاي اجتماعي سازمان بهزيستي از افزايش 15 درصدي آمار طلاق در کشور خبر داده و عنوان کرده بود که 93 هزار و 769 فقره طلاق در سال 88 به وقوع پيوسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • bita ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    2 3
    اون بیشعوری که گفته پیر دختر بالای 35 سال ، پیر خودشو جد و آبادشه همین آشغالا فرهنگ عوامانه رو رواج می دن هر چی حور و پریه که راضی نشده با هر آدم بی شعور و بدترکیبی ازدواج کنه بالای 35 ساله... بعضی از این آدمای سنتی احمق شعورشون از نوکر کلفتهای زمان قاجارم کمتره
  • سعید IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    1 0
    خانم بیتا بزرگوارجامعه شناسها برای تجرد قطعی یه سنی و محاسبه میکنن که ازاون سن به بعد دایره انتخاب لااقل برا دخترخانم ها خیلی کوچیک میشه بعدشم منظوری که بشه این مهم ورسوند اصطلاحیه که شما برنتافتید
  • حمید IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    0 1
    متاسفم برای شما و مسئولین و کشورم که در تمام سالهای زندگیم به جوانان دهه شصتی به چشم زحمت و مشکل نگاه شده . حالا هم مجرد موندنشون رو مزنید تو سرشون . خیلیاشون که مهاجرت کردن اوناای هم که مجبورن بمونن باید دق کنن . خدا جای حق نشسته .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس