کد خبر 530059
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

رئیس جمهور فرانسه برخی معاونان و مسئولان این کشور را به دلیل اعلام خبر نادرست درباره پرونده انتخاب رئیس‌جمهور لبنان سرزنش و توبیخ کرد.

به گزارش مشرق، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به دنبال اعلام نامزدی «سلیمان فرنجیه» نماینده پارلمان و رئیس جریان «المرده» لبنان، برای ریاست جمهوری لبنان، معاونان خود را توبیخ کرد.

به گزارش پایگاه خبری «لبنان دیبایت»، پس از آنکه مسئولانی در کاخ الیزه و وزارت خارجه فرانسه رئیس جمهور این کشور را قانع کردند که تماس تلفنی با سلیمان فرنجیه جهت تبریک گفتن به او ضروری است، اولاند آن‌ها را سرزنش و توبیخ کرد.

این مسئولان به اولاند اطلاع داده بودند که در دیداری که فرنجیه با «سعد الحریری» رئیس حزب المستقبل در پاریس داشت، خبرهایی مبنی بر اعلام نامزدی فرنیجه برای ریاست جمهوری لبنان توسط الحریری درج شده است.

مسئولان کاخ الیزه همچنین به اولاند گفته‌‌اند که «همه چیز تمام شده است و بهتر است فرانسه جزء اولین‌ها باشد که به فرنجیه تبریک می‌گوید».

این اتفاق در حالی است که جریان 14 مارس (نزدیک به عربستان، فرانسه و غرب) هنوز رسما فرنجیه را نامزد خود برای انتخاب رئیس‌جمهور اعلام نکرده است.

لبنان از 25 ماه مه سال گذشته با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری میشل سلیمان با خلأ سیاسی مواجه شده و سیاستمداران این کشور هنوز نتوانسته‌اند بر سر یک نامزد، توافق کنند. دعوت‌های پی در پی رئیس پارلمان نیز به منظور پایان دادن به خلأ سیاسی راه به جایی نبرده و به جز جلسه نخست، سایر جلسه‌ها به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشده است.

رئیس‌جمهور لبنان را جریان‌های سیاسی این کشور از طریق نمایندگان خود در پارلمان انتخاب می‌کنند.

لبنان بیش از یک سال است که بدون رئیس‌جمهور و اصطلاحات در «خلأ سیاسی» مانده است.

با توجه به حمایت حزب‌الله از میشل عون (رئیس حزب «جریان آزاد ملی» و فرمانده اسبق ارتش لبنان)، در صورتی که سایر گروه‌های لبنانی به موضع اعلامی خود عمل کنند، می‌توان پرونده انتخابات ریاست جمهوری را با انتخاب میشل عون خاتمه یافته تلقی کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس