استاین معتقد است سعودی‌ها و اسرائیل باید به دلیل حمایت از تروریسم تحریم و حساب‌هایشان مسدود شود. همچنین راه‌حل شکست داعش را همراهی با ایران و روسیه می‌داند و مخالف جدی سلاح‌های هسته‌ای آمریکاست.

گروه بین‌الملل مشرق - نشریه امریکن هرالد تریبیون در جدیدترین شماره خود با دکتر «جیل استاین» کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا از حزب سبز در مورد موارد مختلف به گفتگو نشست. وی، از لزوم تحریم تسلیحاتی و بانکی عربستان سعودی و اسراییل، توقف تروریسم با روش غیرنظامی، قرابت بیشتر با روسیه و ایران، و اعمال سیاست‌های معقولانه اقتصادی در آمریکا سخن گفت.

جیل استاین، پزشک آمریکایی متولد 14 می 1950 است که از حزب سبز برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شده و از آنجایی که به عنوان نامزد مستقل وارد جریان انتخابات شده است، لذا در نظرسنجی‌های صورت گرفته تاکنون، جایی نداشته است. جیل استاین، بر اساس خط‌مشی «فرانکلین روزولت» در مواجهه با رکود بزرگ، به «نیو دیل سبز» معتقد است که بر مبنای آن برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و مسائل زیست‌محیطی، شغل‌هایی در راستای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با هدف به کارگیری «هر آمریکایی مایل و قادر به کار» ایجاد خواهد شد. وی شعار تبلیغاتی خود را «قدرت مردم» نام نهاده و اهداف دوران ریاست جمهوری‌اش عبارتند از: نیل به فهم و قرائت مشترک از انرژی سبز با دیگر کشورها، برچیدن فقر، سلامتی به عنوان حق مسلم هر فرد، تحصیلات به عنوان حق مسلم هر فرد، اقتصاد عادلانه، حفاظت از سیاره زمین، آزادی و برابری، عدالت برای همه، صلح و حقوق بشر، و قدرت برای مردم.



استاین معتقد است که قطع بودجه نظامی بسیار مهم است. آمریکا، دیگر نباید به دنبال جنگ بر سر نفت باشد؛ لذا، «حزب سبز» برنامه جدیدی را جهت ایجاد 20 میلیون شغل در نظر دارد تا بدینوسیله اقتصاد، انرژی، تغذیه، نظام حمل و نقل، اکوسیستم، و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا بهبود یابد. استاین ابراز داشت: «طبق این برنامه اضطراری، آمریکا تا سال 2030 به انرژی 100 درصد تجدیدپذیر دست خواهد یافت. اضطرار و اهمیت این طرح به اندازه طرح‌های فوریتی دوران جنگ، شایان توجه است. طرحی که قطع یقین انرژی فسیلی و هسته‌ای ما را دچار سلامت خواهد کرد. این طرح را به اجرا می‌گذاریم که توجیه جنگ‌طلبی و ایجاد پایگاه‌های نظامی تحت لوای امپراتوری آمریکا دیگر معنا نداشته باشد. به پا می‌خیزیم تا با در معرض قرار دادن مردم آمریکا در جنگ به بهانه ارتقای نظام انرژی سوخت فسیلی بایستیم. اینجاست که قطع بودجه نظامی اهمیت و معنا پیدا می‌کند».

عربستان

«دیوید سوآنسون» -خبرنگار هرالد تریبیون- از استاین پرسید: «در جایی گفته بودید که 50 درصد از بودجه نظامی ارتش را قطع می‌کنید؛ و اشاره مستقیم شما به بخش‌های پایگاه‌های نظامی برون‌مرزی و برنامه‌ سلاح هسته‌ای آمریکا بود. آیا می‌توان اینطور پنداشت که جیل استاین یک‌طرفه به برنامه سلاح هسته‌ای آمریکا حمله می‌کند»؟

پاسخ: «چرا یکطرفه؟ این فقط بحث من نیست. روس‌ها چندین و چند مرتبه از آمریکا خواسته‌اند که بحث مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای دو طرف از سر گرفته شود اما کشور من هر مرتبه به نوعی قضیه را ملغی کرده است. عجالتا، خلع سلاح هسته‌ای باید از آمریکا و روسیه شروع شود تا شورای بین‌المللی خلع سلاح هسته‌ای شکل بگیرد».

استاین ادامه داد: «مبارزه با تروریسم فقط موجب افزایش تروریسم شد. این برنامه، برای هر خانواده آمریکایی 75 هزار دلار هزینه داشت. چرا مردم باید از این طرح مبارزه با تروریسم آمریکا خشنود باشند وقتی که می‌بینند طالبان قدرتمندتر شد، القاعده جهانی شد، و داعش خلق گردید؟ مگر می‌شود این سیل تاسف‌بار مهاجرین به اروپا که قطع یقین به اتحادیه اروپا ضربه می‌زند را نادیده گرفت؟».

گزارش کنگره: طالبان، امروز قدرتمندتر از 15 سال گذشته
در این رابطه مطالعه کنید:
گزارش اداره آمریکایی «سیگار»:
طالبانِ امروز، قدرتمندتر از 15 سال گذشته + دانلود


این نامزد ریاست جمهوری 2016 افزود: «برای تغییر نگرش در سیاست خارجی، باید اصلاحات مالی صورت بگیرد. دولتمردان و نظامیان باید پای خود را از بازی‌های کثیف مالی سیاست بیرون بکشند. اگر بشود جلوی کسی که هزینه تبلیغات یک نامزد را می‌دهد و بعدا در دولت با همان نامزد می‌بندد ایستاد و چهره او را شناساند، آن وقت می‌توان گفت که این «بند ناف» را کشیده‌ایم و لذا دستان پشت پرده قدرت خود برای حمایت از کنگره و اعمال سیاست خارجی مطلوب را از دست می‌دهد. سیاستمداران واقعی ما باید این «کمربند محافظتی» را برای خود ایجاد کنند تا آنگاه شاهد جلوگیری از فروش سلاح توسط دولت آمریکا به خریداران خارجی باشیم.

جیل استاین بیان داشت: «ما جنگ را احتکار می‌کنیم؛ اما نمی‌دانیم که این احتکار همچون احتکار انرژی روزی نابود‌کننده خود ما خواهد بود. آیا منصفانه است که تریلیون‌ها دلار صرف ارتقا نظامی کنیم در حالی که فقط سه تریلیون به بخش بهداشت در سرتاسر آمریکا اختصاص می‌یابد؟ تاثیرات مثبت بخش بهداشت را هم که خدا می‌داند تا چه حد است. گویی «اقتصاد وابسته به سوخت فسیلی» و «اقتصاد وابسته به جنگ‌افروزی» ما، به مردم آمریکا توهم خوش بودن را داده است و همانا در خانه‌ای بر روی آب زندگی می‌کنیم».

{$sepehr_media_1365852_400_300}


- از اختلاف‌نظرتان با «برنی سندرز» بگویید.

پاسخ: «سندرز به تولید سامانه اف 35 می‌گوید حمایت از مبارزه با تروریسم. او به کشتن دشمنان و مردم به وسیله پهپاد می‌گوید «مبارزه با تروریسم» در حالی که من قرائت دیگری از مبارزه با تروریسم دارم. اتفاقا، همین ترور با پهپاد، این بلا را سر ما آورده است. بدیهی است که وقتی یک پهپهاد به هنگام نیمه‌شب بر فراز سر دشمن قرار گرفته و او را نشانه بگیرد، از پا نمی‌ایستد و به قصد انتقام‌کشی راه گسترش دادن قوای خود را برمی‌گزیند که از آن دست می‌توان به القاعده و داعش اشاره کرد. اما سندرز متوجه این موضوع نیست و برای همین سینه سپر می‌کند و می‌گوید: «نگذاریم که عربستان تنها بماند. و آری، دستانش را بیشتر به خون {مردم بیگناه} آلوده سازد».



استاین ادامه داد: «باید اقدام به تحریم تسلیحاتی و مسدود کردن حساب‌های آل سعود کنیم. البته، اسراییل هم از این قاعده مستثنی نیست. این دو، باید بفهمند که به قانون احترام بگذارند».

- آیا آمریکا باید به دادگاه جرایم بین‌المللی بپیوندد؟

پاسخ: قطعا. معاهدات بسیاری است که آمریکا باید به آنها بپیوندد. مگر روسیه و چین نیستند که پیشگام گسترش پیمان‌نامه‌هایی در مورد منع گسترش سلاح‌ در فضا و حاکمیت قانون در فضای سایبری هستند؟

- به عنوان پرزیدنت استاین، در مورد داعش چه سیاستی را اتخاذ خواهید کرد؟

پاسخ: «اولا، برای مقابله با داعش همان کار را نمی‌کنم که منجر به خلق داعش شد. این بسان فیل در اتاق تاریک است که هیچکدام از نامزدهای ریاست جهموری از وجود آن باخبر نیستند حتی «رند پل». پس، داعش را بمباران نمی‌کنیم بلکه منابع مالی و راه‌های حمایت تسلیحاتی داعش را از بین می‌بریم. بهترین راه آن هم تحریم تسلیحاتی است. می‌توانیم یکجانبه این کار را انجام دهیم اما شرط عقل این است که بنشینیم و با روس‌ها صحبت کنیم. همان کاری که پوتین تلاش کرد که انجام دهد».



استاین افزود: «خودتان خوب می‌دانید که همین پوتین که دشمن قسم خورده خود می‌دانیم، واقعا به دنبال ایجاد فرایند صلح در سوریه است. باید با ایران یک آشتی دست کم نسبی داشته باشیم و در قضیه سوریه و دیگر حوادث خاورمیانه به نقش این کشور اهمیت بدهیم. باید متحدانمان را در جریان کارهایمان شریک سازیم. این خیلی مضحک است که اکنون عربستان به عنوان یکی از بانیان فرایند صلح سوریه، تروریست‌ها را به جای نمایندگان اپوزیسیون سوریه جا می‌زند و به مذاکرات می‌فرستد. ترکیه هم به عنوان شریک ما و عضوی از ناتو باید مراقب جایگاهی که به آن دادیم باشد و با رفتار مزورانه و دودوزه‌‌گری که هم از آخور می‌خورد و هم از توبره باشد. نمی‌توان هم رفیق گرمابه و گلستان غرب بود و هم از داعش حمایت کرد و با آن تجارت مخفیانه نفت و معامله اسلحه کرد و یا مرز را برای انتقال آنها برای کشتن مردم سوریه باز کرد».

عربستان



منابع:

http://ahtribune.com/us/2016-election/436-jill-stein-bernie.html

http://www.jill2016.com/plan

http://www.jill2016.com/announce

https://ballotpedia.org/Jill_Stein_presidential_campaign,_2016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • حسین ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    این بنده خدا هم می‌گفت همون ۱% هستند که بر آمریکا حکومت می‌کنن و به بسیاری از دلایل نمیگن که اون ۱% در حقیقت همون اقلیت صهیونیست هستند که مثل غده سرطانی در تمام اعضا و جوارح آمریکا و بسیاری دیگر کشورهای غربی گسترش پیدا کردند و بر اونها مسلط شدند.
  • دانش نژاد ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    اشتباه مرگبار یک سیاستمدار به ویژه در غرب این است که دیدگاه های خود را آشکارا بگوید! ایشان دیدگاه های خوبی دارد اما چون زیر همه سیاستهای بنیادین آمریکا می زند،همه را می ترساند! ایشان می تواند مانند دیگر سیاستمداران سخنانی را بزند که تنها برای او رای می آفریند و سپس، هنگامی که به ریاست رسید آرام آرام سخنان گذشته خود را فراموش کند و همین سیاست هایی که به راستی در اندیشه داشته پیاده کند.
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    کسی که از اساس با سیستم حکومتی آمریکا مخالف است کاندید شده و کسی هم مانعش نمی شود. روزنامه امریکایی با او مصاحبه می کند و توقیف نمی شود.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    دوست عزیز ایشون اصلا به ریاست نمی رسه که بخواد حرف دیگه ای بزنه و بعد طور دیگه ای عمل کنه. ایشون فقط در خلال انتخابات سعی می کنه حقیقت ها رو به مردم بگه وگرنه اون یک درصد احمق نیستن که بذارن هر شخصی به مسند ریاست جمهوری ای برسه که خودشون بانیش بودن.
  • ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    صداش هم به جایی می رسه ؟! تا امروز من اصلا نمی دونستم همچین کسی هم هست! بایکوت رسانه ای کامل.
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    چرا جنبش 99%را در حمایت از کاندیداهای عاقل پشتیبانی نمی کنیم؟ همانطور که صهیونیست ها با خرج کردن به دنبال تعیین رییس جمهور وابسته و برده صهیونیسم هستند ما بیاییم از فردی که در مقابل صهیونیست ها بایستد حمایت کنیم
  • حمیدان ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    در آمریکا به نامزد های مستقل اجازه تایید صلاحیت نمیدهند جندین بار این مسئله تکرار شده اگر جیل استاین تائید شود مطمئن باشید بیشتر از کلینتون رای میاره که بسیار بعیده چون آمریکا را دموکرات ها و جمهوری خواهان تصمیم گیری میکنند
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    از اساس با سیستم حکومتی آمریکا مخالف است؟؟؟؟ فقط یک جمله مثال بزن که یکی از اصول قانون اساسی آمریکا را نقض کرده باشد
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    - دادم چون به نظرم خوش خیال هستید آیا نمی دانید که این شخص رئیس جمهور نیست که سیاسیت امریکا را تعیین می کند؟ کندی فقط کمی پایش را کج گذاشت که حسابش را رسیدند!
  • من ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    تایید شه؟ خوبی؟ تو امریکا چیزی به اسم تایید وجود نداره.. چیزی که مطرحه حمایت مردمی در ایالات مختلف هست! نکته اصلی این هست که تمامی رسانه های بزرگ در اختیار سرمایه دارهای طرفدار دو حزب هست و طبیعتا خبر مربوط به بقیه رو بایکوت می کنن! اگه خود طرف بتونه موج مردمی بزرگ راه بندازه یا توانایی مالی بالایی داشته باشه می تونه انتظار رقابت داشته باشه وگرنه بایکوت میشه ... در ضمن خیالت راحت این افراد اونقدرا هم راحت رای نمیارن! نمیدونستی بدونی افرادی مثل ایشون و برنی سندرز اصلا به دین اعتقادی ندارن در صورتی که افرادی مثل ترامپ و تد کروز از دین و جلوگیری از سقط جنین و ... حرف می زنن و رای خانواده های مذهبی امریکا رو دارن ... و ....
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    در ایران هم کسی که از اساس با سیستم حکومتی ایران مخالف است کاندید شده و با انواع هوچیگری و اتهامزنی و قدرت زر و زور و تزویر وارد مراکز حساس می شود! در هیچ جای دنیا نظیر ندارد!!!
  • مجید ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    بابا..... اینا همشون سیاست آمریکاس که اولا مخالفای سیاست های الان آمریکا نماینده داشته باشن و ثانیا در صورتی که یه روزی اگه بفهمن رای این نامزد بالاس، بعدا سیاست های کلی شون رو تغییر بدن
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    مشرق امیدوارم بتوانی با این نامزد انتخاباتی مصاحبه کنی
  • بردیا ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    -در صورت شکست در انتخابات حرفی هم از تقلب نمی زند -از هوادارانش نمی خواهد که به خیابانها بریزند -در صورت توهین هوادارانش به مقدسات، آنها را خداجو نمی نامد -هیچ وقت به صراحت توسط مخافان حکومت آمریکا حمایت نشده است و...
  • سید محمد ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    اگر نمیدونید، بدونید که در هیچ کجای دنیا اینقدر که با براندزان مثل سال 88در ایران مماشات شد، ممشات نمی کنند.
  • عباس ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
    0 0
    لطفا و خواهشا کلیپهایی که خارجی ست با زیرنویسی فارسی بگذارید.
  • افسر جنگ نرم ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    آمریکا از طریق حمایت از موسوی و کروبی در انتخابات 88دخالت کرد نمیدونم ما چرا اعتماد به نفس ملی نداریم از اشخاص و جریانهای همسو با خودمون و منافعمون در آمریکا مثه همین جیل استاین حمایت کنیم واقعا چرا!!!!!!!!!! چرا در جریان همه پرسی برای استقلال اسکاتلند از بریتانیا از جدایی خواهان حمایت نکردیم واقعا چرا!!!!!!!!!!
  • دکتر ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    ایشون اتفاقا هم قانون اساسی امریکا رو قبول داره هم در صورت انتخاب شدن باید قسم نامه بخونه...حتی ایرانی هایی که پناهنده میشن به امریکا باید زیر پرچم امریکا قسم بخورن
  • مصطفی ح ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    مگه میشه همچین چیزی؟! مردم پس رو چه حساب بهش رأی بدن؟ و بر فرض که انتخاب شد، با چه پشتوانه و توجیهی خلاف حرفهای انتخاباتی اش عمل کنه! چه طور در برابر دشمنان قدر خودش از خودش دفاع کنه؟ البته در همه این سؤالها فرض میکنیم که اصلا همچین فردی انتخاب بشه! چون قطعا انتخاب نخواهد شد!
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    مایلم بحث را ادامه دهم! جای دیگر گفته طبق این برنامه اضطراری، آمریکا تا سال 2030 به انرژی 100 درصد تجدیدپذیر دست خواهد یافت. !!سنگ بزرگ علامت نزدن است! با کدام روش تجدید پذیر آمریکا قادر است از اتکا به سوخت فسیلی و هسته ای رها شود? در ضمن گفته چین پیشگام گسترش قانون در فضای مجازی است که این را عمه ی من و شما هم میداند که چین فاسد ترین دولت در این فضا است! باز همون بهتر که اینا رو راه نمیدن وگرنه آفتابه ور می‌دارن به هیکل آمریکا با ۳۵۰ میلیون جمعیت
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
    0 0
    به نظرم مشرق جان در صورت صلاحدید هم با او و هم با بقیه نامزدها و مسئولان بظاهر مستقل مصاحبه کند! این روشی خوب برای جنگ روانیه هر چند گامی کوچک ولی باید شروع کنیم! مشرق جان زودتر بخش انگلیسی را راه بینداز
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    الان اونایی که به نظر بالا منفی دادن خیلی حالیشون هست?
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۴
    0 0
    واقعا فکر کردی مردم آمریکا رئیسجمهورشون رو تعیین میکنن؟؟؟ تنها کشوری که دموکراسی واقعی داره ایران هست // شاید خیلی ها به من بخندن ولی تمامی کشورها حتی وزیرهاشون توسط پشت پرده ایلومناتی جهان تعیین میشه منتهی با تبلیغات کاری میکنن که این انتصابها مردمی به نظر برسه وگرنه اگر اینترنت و تلویزیون برای یک سال قطع بشه کل دنیا آشوب و شورش خواهد شد به جز ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس