کد خبر 528904
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۹

اولین نیاز و مهمترین واژه در ذهن مسلمانان در کشورهای یاد شده "امنیت" ، "امنیت" و "امنیت" است.

به گزارش مشرق،‌ مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از مردم قم فرمودند؛ "همه در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانی که نظام را قبول ندارند."(1) در نگاه اولیه به این سخن این سئوال در ذهن شکل می گیرد؛ کسی که نظام را قبول ندارد چرا باید در انتخابات شرکت کند؟

طبیعی است کسی که نظام را قبول ندارد خود را نامزد در انتخابات مجلس نمی کند و اگر هم کرد، شورای نگهبان به طور طبیعی وفق قانون اساسی و قانون انتخابات صلاحیت وی را برای نامزدی احراز نمی کند. پس کسی که نظام را قبول ندارد نه نامزد می‌شود و نه به نامزدی رای می دهد. پاسخ این شبهه آن است که کسی که انتخاب می‌شود طبق قانون اساسی نماینده کل ملت است و باید سوگند یاد کند؛"برای استقلال و اعتلای کشور تلاش کند و به حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشد.

"کسی که در این کشور قبول کرده زندگی کند حداقل مطالبات وی از نظام "امنیت" ، "رفاه" و "رعایت حقوق او" است.انتخابات در یک نظام مردم‌سالار متضمن "امنیت" مردم است، اگر مردمی در یک کشور به پای صندوق رای بیایند فارغ از هر گرایشی پایه های "امنیت" کشور را محکم می‌کنند.

امروز کافی است مقداری به دور و اطراف خود نگاه و حوادث سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان را بازخوانی و مرور کنیم. پدیده تروریسم، امنیت آنها را نشانه گرفته و توسعه و رفاه را به حاشیه برده است. صدها هزار نفر از خانه و کاشانه خود آواره شده اند. شهرها و روستاها ویران شده، دهها هزار نفر به فجیع ترین شکل ممکن کشته شدند. صدها هزار نفر زخمی شده اند. کشورشان عرصه مداخلات اجانب است.

اگر اندازه و سطح مشارکت و ژرفا و عمق مردم‌سالاری در این کشور ها در سطحی قابل قبول بود هرگز کشورشان عرصه تاخت و تاز بیگانگان و تروریسم قرار نمی گرفت.امروز ما در جهان اسلام با پدیده ای به نام طالبان، داعش و منشعبات و مشتقات آن رو به رو هستیم.

جماعتی که هیچ منطق انسانی را بر نمی تابند و می‌خواهند جهان اسلام را به دوران بنی امیه و بنی عباس ببرند. از نظر آنها ایران یک هدف است. هر روز صحنه های رقت انگیز سر بریدنها، زنده سوزیها، از بلندی پرتاب کردن، قتل عام های دسته جمعی و... روی شبکه های خبری به صورت فزاینده به نمایش گذاشته می‌شود. تجاوز به نوامیس مردم و به بردگی کشاندن زنان و کودکان و قتل عام پیرمردان و پیرزنان صحنه های عادی این پدیده ضد امنیتی هستند.

اولین نیاز و مهمترین واژه در ذهن مسلمانان در کشورهای یاد شده "امنیت" ، "امنیت" و "امنیت" است.پس استقرار یک دولت و مجلس مقتدر و مستظهر به پشتیبانی ملت فارغ از اینکه چه گرایش فکری داشته باشد متضمن امنیت کشور است. لذا مقام معظم رهبری بر همین نکته تاکید می فرمایند که؛ "شرکت در انتخابات موجب تقویت نظام و باقی ماندن کشور در حصار امنیت کامل است."(2)

امروز ارتش و سپاه و بسیج در سراسر مرزهای آبی و خاکی و هوایی کشور تحرکات دشمن را رصد می‌کنند و هوشمندی خود را در بازداشت مقتدرانه تفنگداران آمریکایی نشان می دهند. سربازان و سپاهیان وقتی، انگشت خود را روی ماشه مقاومت با صلابت نگه می دارند که شاهد یک امنیت سیاسی مبتنی بر وحدت و انسجام ملی باشند.

خداوند لعنت کند سران فتنه را که می خواستند با همراهی با آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی براندازی نرم را عملیاتی کنند و به امنیت و اقتدار ملی آسیب رسانند. همین جماعت روسیاه بودند که دشمن را به تشدید تحریم ها تشویق کردند اما ملت در قیام تاریخی 9 دی با مشت محکم به دهان آمریکا کوبید و نشان داد در درک مفهوم حفظ امنیت ملی بصیرت کامل دارد.

دشمن می خواهد با ترویج و تبلیغ منطق "دیگی که برای من نجوشد می خواهم..." جلوی حضور حماسی ملت پای صندوق های رای را بگیرد. این منطق مربوط به انسان های خودخواه و خودپرست و فاقد عقلانیت است.

این جماعت اگر حتی بصیرت به خودخواهی خود داشته باشند به این ادراک می رسند که برای قرار گرفتن در حصار امنیت کامل باید پای صندوق های رای بیایند.آمدن پای صندوق ها ،برای رای دادن به نامزد مورد نظر فقط یک دلیل برای این کار است. دهها دلیل دیگر در فلسفه مردم‌سالاری برای این کار وجود دارد و دلیل اصلی و مهم آن هم حفظ اقتدار و امنیت ملی است. در چینش حصار امنیت ملی حتی یک رای هم می تواند تعیین کننده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 0
    خدا لعنت کنه سران و عمله های ریز و درشت فتنه سال 88 و بقایای پوسیده آنها را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس