کد خبر 528605
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳

شیخ کریمه استاد برجسته الازهر گفت: به رئیس سابق دانشگاه الازهر پیشنهاد داده بودم که مؤسسه‌ای تخصصی برای مقابله با الحاد و شبهات اعتقادی تأسیس شود، چون در مصر نیز مؤسسه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش مشرق، شیخ احمد کریمه استاد فقه دانشگاه الازهر گفت: مناظرات علمی بزرگان علمی دین در صدر اسلام به ما نشان می‌دهد که آنها در صدد حذف طرف مقابل خود نبوده‌اند و من در این زمینه به دکتر عبدالحی عزب رئیس سابق دانشگاه الازهر پیشنهاد داده بودم که مؤسسه‌ای تخصصی برای مقابله با الحاد و شبهات اعتقادی تأسیس شود، چون نه الازهر و نه اوقاف و نه دارالافتاء، مرکزی برای درمان الحاد ندارند و در مصر نیز مؤسسه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: اسلام نظرات دیگران را مصادره و خاموش نمی کند، بلکه با مناظره و مناقشه به آنها پاسخ مناسب می دهد و پاسخ فکر را باید با فکر داد نه با زندان و بازداشت.

کریمه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: فرقه‌های اسلامی هنوز درباره کسانی که شایسته بهشت هستند به توافق نرسیده‌اند اما وهابی‌ها معتقدند همه به جز خودشان به جهنم می‌روند! در حالی که پاداش و جزا در آخرت در اختیار خداوند است و کلیدهای بهشت و جهنم به دست کسی نیست و نمی‌توان با این اطمینان درباره جهان غیب و آخرت سخن گفت.

منبع: حوزه نیوز


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس