مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال می‌گوید که فرصت دادن AFC به ایران و عربستان برای حل کردن مشکل، بی‌طرفی آنها نیست و بازی سیاسی است.

به گزارش مشرق، در پی انتشار مصاحبه علیرضا اسدی که در بخشی از آن به اظهارات امیر رضا واعظ آشتیانی پاسخ داده بود، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال، به صحبت‌های دبیرکل فدراسیون فوتبال پاسخ داد.

واعظ‌ آشتیانی در این باره گفت: ابتدا باید برای افرادی که فرق دفاع مشروع را از لاک دفاعی تشخیص نمی‌دهند، تأسف خورد. چقدر خوب بود دوست گرامی (علیرضا اسدی)، با دقت مصاحبه من را می‌خواند و متوجه می‌شد که من صراحتاً نگفته‌ام ابتدا به فیفا بروید. مسلم بود، وقتی AFC تحت ریاست عرب‌هاست، تصمیمی به سود ما نخواهند گرفت. چراغ سبز AFC برای برگزاری بازی در زمین بی‌طرف نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: اگر اشاره به ارائه گزارش به فیفا کردیم، نشانگر رفتار و کردار عرب‌ها در این خصوص بوده است. درباره اینکه دوستان به پِلن‌ها اشاره کردند باید بگویم، این پِلن‌ها ربطی به ادعای عربستانی‌ها ندارد. ما برای چه چیزی پِلن مطرح می‌کنیم؟ دوست عزیز، شما چه تصمیمی گرفتید که نشان بدهید عربستانی‌ها محکوم هستند؟ وقتی AFC اعلام می‌کند دو کشور تا 25 اسفند وقت دارند مشکلات‌شان را حل و فصل کنند، آیا پیامی غیر از این دارد که بازی سیاسی شده است؟ شما چه کار مهمی کردید؟ اینکه تا 25 اسفند وقت گرفتید تا دعوا را حل کنید، آیا نشان‌دهنده بی‌طرفی AFC است یا موفقیت شما؟ این بود دفاع شما؟ بحث‌هایی که مطرح کردید، به درد افراد بی‌تجربه می‌خورد، نه افرادی که بحث مدیریتی را مطرح می‌کنند.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال خطاب به دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: همه بحث‌هایی که مطرح کردید، این بود که AFC ثابت کند که ما شرایط میزبانی نداریم و شما خواسته‌اید طوری پیشنهاد بدهید که ما توانایی میزبانی داریم، اما این «گاف سیاسی» شما بوده است. نکته‌ این است که در کار مدیریتی ورزشی برای اولین بار است که وارد فوتبال شده‌اید. در این مدت هم کم دعوا و درگیری نداشتید که نیاز به شمارش آنها نیست. فیلمی که مدعی شدید عرب‌ها از سفارت عربستان در ایران در جلسه آورده بودند و می‌خواستند به نمایش بگذارند که مقابل آن را گرفتید، هیچ اعتباری ندارد و در اصل آنها شما را محو «هیچ و پوچ» کردند. اگر معنای یک فیلم برای شما اینقدر ترسناک بوده، حمله هوایی عربستان به یمن که سفارت ایران در این کشور را زدند، اعلام جنگ با ایران بوده است. شما این موضوع را نادیده گرفتید و در جلسه آن را برجسته نمی‌کنید، بلکه نگران می‌شوید فیلم حمله به سفارت عربستان در ایران در جلسه نمایش داده شود.

واعظ‌ آشتیانی به اسدی توصیه کرد که قبل از مطرح کردن برخی استدلال‌ها، استدلال‌های دیگران را به صورت کامل بخواند و گفت: بهتر است از استدلال‌هایی که صورت می‌گیرد، استفاده مناسب داشته باشید. اگر کسی انتقاد کرد دلالت بر این نمی‌کند که او را متهم به مسائل مدیریتی و یک سری مسائل دیگر کنید. اگر شما ورزشکار بودید، اما هیچ مسئولیتی در مدیریت ورزشی نداشتید و اگر تجربه مدیریتی داشتید، در مجمع فدراسیون تنش ایجاد نمی‌شد. بهتر بود کسانی که این مطالب را در خصوص شما نوشتند را خودتان کامل می‌خوانید و بعد مصاحبه می‌کردید. من اطمینان دارم که شما علاقه‌مند هستید که به فوتبال خدمت کنید، اما حین خدمت کردن، صحبت‌های دیگران را ملاک مصاحبه‌تان قرار ندهید.

وی تأکید کرد: بازهم می‌گویم، ادعای عربستانی‌ها مبنی بر اینکه در خاک ایران بازی نمی‌کنند، یک حرکت کاملاً سیاسی بوده است. تصمیمی هم که AFC گرفته تا ایران و عربستان مشکلات را تا 25 اسفند حل کنند، تصمیمی سیاسی است و قابلیت مطرح شدن در فیفا را دارد. امیدوارم دوستان سرنوشت این موضوع را به سرنوشت مسائل هسته‌ای گره نزنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مریم ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    انصافا اقای واعظ فردی حاضر جواب و باهوش است و همیشه منطقی پاسخ می دهد
  • بهزاد ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    حیف امثال واعظ اشتیانی که دولت به اصطلاح اعتدال از انها استفاده نمی کنه... خداوکیلی در ورزش امروز کشور چه کسی میتوانست چنین تحلیلی بکنه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس