آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران را از سلطه غرب نجات داد، گفت: خودباوری و استقلال مهم‌ترین ثمره انقلاب اسلامی است، انرژی هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی که در کشور وجود دارد از مهم‌ترین آثار انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با سازمان بسیج طلاب سراسر کشور اظهار داشت: هرکاری که برای رضای خداوند و نظام الهی انجام شود به‌عنوان عبادت محسوب می‌شود و اجر و پاداش زیادی دارد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: طلاب باید از نظر معلومات، سواد و مطالعه در سطح بالایی باشند، طلاب به اندازه خود اشتغالات علمی را دنبال کنند چون اگر همواره درس و بحث را ادامه ندهند در زمینه حوزوی دچار مشکل می‌شوند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم توجه طلاب به مباحثه درس‌های حوزه علمیه بیان کرد: طلاب اهتمام داشته باشند در زمینه صرف و نحو، ادبیات فارسی و همچنین بیان و قلم به قدرت بالایی برسند تا در زمینه تالیف موفق شوند، طلاب در هرجایی که مشغول فعالیت هستند نباید از دروس حوزوی غافل شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به انقلاب اسلامی و آثار و برکات آن عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی و اسلامی است و بر‌خلاف دیگر انقلاب‌ها از ارزش الهی برخوردار است و با عقیده و ایمان مردم مرتبط است که طلاب وظیفه دارند این موضوع را برای جامعه تبیین کنند.

وی با بیان اینکه علما و فقها الگوی جامعه هستند و مردم وظیفه دارند از آن‌ها تبعیت کنند، تصریح کرد: منافقان در زمان رسول خدا امیدوار بودند که پس از رحلت پیامبر (ص) به‌دلیل اینکه پسر ندارد، راه وی از بین برود و در زمان حیات ایشان به مقابله با وی پرداختند، پیامبر (ص) پیش از رحلت با معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین خود اسلام را حفظ کرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه برکات ولایت فقیه را برای جامعه بیان شود، افزود: طلاب و روحانیون وظیفه دارند، تا آثار و برکات ولایت فقیه را برای جامعه تبیین کنند و به تشریح جایگاه ارزش و اهمیت این نعمت بزرگ بپردازند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران را از سلطه غرب نجات داد، بیان کرد: یکی از ثمرات انقلاب اسلامی این است که مردم به خودباوری رسیدند و با استقلال به پیشرفت‌های بی‌نظیری دست پیدا کردند، انرژی هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی و پیشرفت‌های بی‌نظیری که در کشور وجود دارد، از مهم‌ترین آثار انقلاب اسلامی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به رشادت‌های بسیج و سپاه عنوان کرد: امنیتی که در کشورمان وجود دارد به دلیل بیداری و هوشیاری بسیج و سپاه است که باید قدردان آن باشیم، امروز هیچ کشوری در منطقه و جهان همانند کشورمان دارای امنیت نیست که این موضوع را مرهون خون شهدا هستیم.

وی با اشاره به حوادث منطقه گفت: کشورهای عربستان و قطر که تنها نام اسلام را یدک می‌کشند با پول نفت گروه‌های تروریستی و داعش را مورد حمایت قرار می‌دهند و به این وسیله به مقابله با ملت‌های مسلمان می‌پردازند که مسلمانان وظیفه دارند هوشیار باشند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس