محمدرضاخاتمی با هدف تطهیر سیاسی فتنه‌گران بیان داشت که نیروهای مخالف جمهوری اسلامی و نظام پایگاهی در کشور ندارند و اگر تخریبی صورت می‌گیرد حق مخالفان است؛ موضوعی که با توجه به سبقه بحران‌ساز این افراد باید مد نظر قرار بگیرد و به این پاسخ داده شود که حضور چنین افرادی در مجلس با شرایط خاص اقتصادی، کشور را دچار مشکل نمی‌کند؟


خاتمی:‌ مخالفان حق انتقاد حتی تخریب دارند!/ نیروهای مخالف جمهوری اسلامی پایگاهی در درون کشور ندارندگروه سیاسی مشرق – جریان اصلاح‌طلب که با ردصلاحیت داوطلبین خود روبرو شده است، فشار سیاسی را علیه شورای نگهبان شروع کرده تا نسبت به ردصلاحیت‌های داوطلبین خود که در فعالیت‌هایی جنجالی در فتنه سال 88 و مجلس ششم حضور داشته‌اند، تجدید نظر کند. از این روست که اصلاح‌طلبان سعی دارند دولت را در این زمینه برای پیشبرد اهداف خود جلو بیندازند تا هزینه کمتری را صرف کند. در این شرایط مطالبات اصلاح‌طلبان از دولت به شدت افزایش یافته است.

تطهیر سیاسی و عادی جلوه دادن تحرکات ضدنظام توسط این جریان که باعث ایجاد ناامنی و هزینه‌هایی از جمله تحمیل تحریم‌ها به کشورمان شد از جمله راهکارهای سیاسی اصلاح‌طلبان تندرو است.

بر همین اساس محمدرضا خاتمی که یکی از تندروهای مجلس ششم است، با تطهیر سبقه سیاسی این جریان می‌گوید:‌ «نیروهایی که مخالف جمهوری اسلامی و نظام هستند، هیچ پایگاهی در درون کشور ندارند و سازمان عده و عُده‌ای هم که بتوانند با نظام مستقر جمهوری اسلامی دربیافتند، ندارند. در آینده‌ای که من نگاه می‌کنم یک آلترناتیو سیاسی که در ایران بتواند جانشین جمهوری اسلامی شود وجود ندارد.»

وی پا را از این فراتر گذاشته و تخریب و نه حتی انتقاد و اعتراض را حق مخالفان دانسته و بیان می‌کند: « به نظرم باید دولت نسبت به تندروی‌ها صبوری کند. مخالفت حق منتقدان است. مخالفان حق انتقاد دارند و حتی حق دارند تخریب کنند. در همه نظام‌های سیاسی این موضوع وجود دارد.»[1]

خاتمی:‌ مخالفان حق انتقاد حتی تخریب دارند!/ نیروهای مخالف جمهوری اسلامی پایگاهی در درون کشور ندارند

تطهیرسازی فتنه توسط خاتمی درحالی صورت می‌گیرد که حوادث سال 88 باعث ایجاد فشار غرب علیه ایران به زعم اینکه می‌تواند گروه‌های تندرو و برانداز داخلی را حمایت کند شد و در همین جهت تحریم‌های گسترده و زنجیرواری علیه کشورمان بعد از فتنه این سال تحمیل شد.[2]

سخنان خاتمی در مورد اینکه در ایران نیروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد در خوشبینانه‌ترین حالت یک ساده‌لوحی صرف است که از یک فعال سیاسی بیان چنین سخنانی عجیب است اما در واقعیت به نظر می‌رسد وی در صدد عادی‌ جلوه دادن بحران‌هایی است که خود و هم قطارانش در گذشته بوجود آورند.

خاتمی:‌ مخالفان حق انتقاد حتی تخریب دارند!/ نیروهای مخالف جمهوری اسلامی پایگاهی در درون کشور ندارند

جالب اینجاست که عباس عبدی، یکی از تئوریسین‌های اصلاحات که نظریه خروج از حاکمیت را در گذشته مطرح کرده اینک برخلاف خاتمی مطرح می کند که این بدیهی و روشن است که مسئله 88 با گذشت زمان حل شدنی نیست .

وی با اشاره به خطای محاسباتی و تحلیلی جدید اصلاح‌طلبان درباره عدم ردصلاحیت عناصر فتنه‌گر بیان می‌دارد که « اصلاح‌طلبان به انتظار آنکه ردصلاحیت نشوند، یا کم ردصلاحیت شوند پا به عرصه میدان گذاشتند. بدون اینکه ابتدا به حل مشکل پیش آمده میان خودشان و حکومت که در سال 1388 نمود جدی یافت اقدام کرده باشند.»[3]

بر همین اساس سخنان محمدرضا خاتمی را نوعی فرار به جلو و فرار از واقعیت جریان اصلاح‌طلب می‌توان به شمار آورد که تلاشی بیهوده است. اصلاح‌طلبان درحالی مانند کبک سرشان را زیر برف کرده‌اند و به روش همیشگی خود یعنی حمله به نهاد شورای نگهبان و ساختارهای انتخاباتی و جنجال‌سازی پیش از هر انتخابات روی آورده‌اند که به زعم بسیاری از کارشناسان سیاسی شیوه غوغاسالاری و زیرسئوال بردن مشروعیت انتخابات بیشتر از آنکه کمکی به جریان اصلاح‌طلب کند باعث بی‌اعتباری و به محاق رفتن این جریان سیاسی می‌شود؛ این درشرایطی است که اصلاح‌طلبان به شدت سعی می‌کنند به فضای سیاسی کشور بازگردند.شرایط کشور بویژه در خصوص اجرای برجام و نیازمندی‌های اقتصادی کشور نیز ایجاب می‌کند که مجلس آرامی همراه با عقلانیت و کارآمدی شکل بگیرد؛ با این اوصاف به نظر نمی‌رسد بتوان به افرادی که از گذشته جنجالی و بحران‌ساز خود برائت نجسته و حال تخریب را حق مخالف می‌دانند اعتماد کرد.



[1] http://www.sharghdaily.ir/News/84412

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/526331

[3] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/527056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ناشناس ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اگر این حوادث در امریکا صورت گرفته بود پلیس امریکا تمام معترضان را به گلوله بسته بود .
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    دودمانشان را هم به باد داده بود. گلوله باران كه چيزي نيست. تاريخ چند صد ساله آمريكا موارد زيادي از اين نوع هجوم به مخالفان سياسي را نشان مي دهد
  • ناشناس ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان تاوان فتنه 88 را پس میدهند و هرچه بر این مسیر باطل پافشاری کنند نزد مردم و خداوند منفور و مغضوب میشوند انشاءالله .
  • عبدالاهی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    اره کشور دگه ای بود اینجوری برخورد نمیکرد
  • majid ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    رهبر انقلاب در دیماه89:سران فتنه مثلث امریکا،انگلیس و اسرائیل بود.
  • حسین ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    در آمریکا اگه صرفاً شورش به دلیل عدم رضایت و اعتراض باشه خوب سعی‌ می‌کنن که برخورد خشن نکنان ولی‌ اگه تخریب و اعتراض به جهت براندازی حکومت یا علیه ساختمانها و سازمانهای دولتی باشه پوست معترضین را میکنند و دودمانشون را به باد میدان.
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    خودتان می‌گویید و خودتان تصدیق می‌کنید! چرا چرت و پرت می‌گویید؟
  • مهدی از قم ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    ناشناس 15:4 دولت دموکرات کلینتون 85نفر از اعضا فرقه داوودیه را که زن و بچه هم در ان ها بود زنده زنده سوزاند.کاری که حتی داعش هم نکرده.دوست عزیز چرت و پرت افکار غرب پرست شما است
  • بیسیمچی ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    جنبش وال استریت سرکوب کامل شد.سرب داغ برای معترضان آمریکایی حلال شده بود
  • محمد ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    حتی سازمانهای نظرسنجی امریکا هم انتخابات 88 را تایید کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس