نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دوران پسا برجام قرار نیست همکاران تجاری ایران تغییر کنند و مدیریت شهری همچنان از کشور چین واگن وارد خواهد کرد.

 به گزارش مشرق، مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران، بابیان این مطلب تصریح کرد: به دلیل سوابق قبلی که ایران با کشور چین دارد، در حال حاضر بهترین همکار تجاری با ایران کشور چین است.

وی افزود: در شرایطی که در دوران پسابرجام به سر می‌بریم، مجموعه مدیریت شهری تهران قصد ندارد همکار تجاری خود را تغییر دهد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته‌شده به‌منظور فراهم شدن شرایط برای فاینانس هزار و دویست دستگاه واگن مترو اظهار کرد: در حال حاضر که رئیس‌جمهوری چین در ایران حضور دارد، باید از فرصت استفاده کرده و مسوولان دولت شرایط فاینانس هزار و دویست دستگاه واگن برای مترو تهران را فراهم کنند.

طلایی با تأکید بر مطلوب بودن نوع محصولات تولیدی از سوی کشور چین خاطرنشان کرد: یکی از محاسن همکاری با کشور چین این است که صنعت این کشور به‌گونه‌ای طراحی‌شده که از یک محصول می‌توان 10 نمونه را مشاهده و بعدازآن خریداری کرد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری می‌تواند برای خریدهای جدید خود، محصولات باکیفیت‌تر را خریداری کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیشرفت صنعت چین در حوزه حمل‌ونقل ریلی اذعان کرد: این کشور در حوزه حمل‌ونقل ریلی به موفقیت‌های زیادی دست پیداکرده و در شرایط کنونی به‌صرفه است که برای خرید واگن و تجهیزات موردنیاز برای ساخت مترو، همچنان با این کشور مذاکره شود.

طلایی با ارائه پیشنهادی به مسوولان دولت در شرایط کنونی بیان کرد: هم‌اکنون که شرایط برای روابط تجاری ایران با سایر کشورهای جهان فراهم‌شده باید از طریق تهاتر با سایر کشورها مبادلات اقتصادی را پیش ببریم و در این شرایط شهرداری تهران نیز می‌تواند به دولت کمک‌هایی را ارائه دهد.

وی تأکید کرد: شهرداری تهران می‌تواند به‌عنوان یک‌نهاد عمومی ارتباطاتی را به‌صورت تهاتر با سایر کشورها داشته باشد و در این مسیر به‌صورت جایگزین صنایع‌دستی و سایر محصولات باکیفیت ایرانی به کشورهای دیگر ارسال شود.

منبع: خبرگزاری موج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس