سیاستمدار اردنی گفت: آزادی 10 روز پیش شهر سلمی در ریف شمالی لاذقیه، بحران بزرگ‌تری برای آنکارا درست کرد چرا که رؤیای امپراطوری عثمانی اردوغان را بر باد داده و نگرانی از بازگشت تروریست‌ها به خاک ترکیه را صد چندان کرده است.

به گزارش مشرق، «ضرار البستنجی»، عضو کنگره ملی جوانان عرب اردن با اشاره به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در صحنه نبرد با تروریست‌ها اظهار داشت: آزادی 10 روز پیش شهر سلمی در ریف شمالی لاذقیه در شمال غرب سوریه توسط ارتش سوریه و حزب الله از اهمیت راهبردی دو چندانی برخوردار است.

وی افزود: سلمی از حیث نزدیکی به ترکیه، پادگان گروه‌های تروریستی و سرکرده‌های آنها بود و آزادی آن بحران بزرگ‌تری برای آنکارا درست کرد، چرا که رویای امپراطوری عثمانی اردوغان را بر باد داده و نگرانی از بازگشت تروریست‌ها به خاک ترکیه را صد چندان کرد.

بستنجی گفت: ورود گروه‌های تروریستی از ترکیه به خاک سوریه یک قضیه است و مساله آموزش دیدن آنها در سوریه و گریختن مسلحانه به خاک ترکیه چیز دیگری است، تروریست‌ها در ابتدا برای خرابی و نابودی سوریه وارد این کشور شدند اما هنگامی که می‌گریزند، هدفشان ایجاد پادگان‌هایی برای مقابله با سوریه این بار از داخل خاک ترکیه است.

وی ادامه داد: بنابراین تروریست‌ها برای ورود به داخل خاک ترکیه مجبور به درگیری با نظامیان این کشور هستند و ترکیه اگر تاکنون بهانه‌ای برای مبارزه آشکار با تروریسم نداشت، اما اکنون اگر نخواهد با تروریست‌ها مقابله نکند حمایت آن از تروریسم در برابر چشم جهانیان لو خواهد رفت.

عضو کنگره مردمی اردن گفت: امروز نبردهای ارتش سوریه در سه جبهه متمرکز است که شامل همه شهرها و روستاهای متصل به  مرزهای سوریه با کشورهای همسایه است.

وی افزود: آزادی بخش‌هایی از منطقه شیخ مسکین در درعا نوعی نگرانی و وحشت نزد رژیم صهیونیستی و عربستان پدیده آمده کما اینکه اردن را نیز مضطرب کرده است.

 البستنجی گفت: منطقه شیخ مسکین از جمله مناطق تحت کنترل شورشیان مخالف حکومت بشار اسد بر سر راه دمشق به امان پایتخت اردن است که آزادی آن اهمیت راهبردی دارد و این قضیه برای اردن مساله‌ساز شده است اگرچه اردن هم در واقع امر نمی‌پذیرد و به نفعش هم نیست که تروریست‌ها در مرزهای کشورش حضور داشته و باقی بمانند.

بستنجی گفت: اردن از حضور مقاومت اسلامی حزب الله در مرزهای خود هراس دارد چرا که حزب الله نیروی پشتیبان اصلی ارتش سوریه در نبردهای جنوب این کشور است و اردن حتی از  حضور برخی مستشاران نظامی ایران هم در جنوب سوریه ترس دارد.

کارشناس اردنی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در هر حال به اعتقاد من اردن به تفاهم با دولت سوریه نزدیک‌تر شده و در طول همه سال‌های بحران سوریه نوعی همکاری و هماهنگی بین سرویس‌های اطلاعاتی اردن و سوریه برقرار بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • وحید ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    امپراتوری بزرگ اردوغان از منزل تا محل کار آنکارا، به وسعتِ یک جهان. بیخود این اردوغان را هی بزرگ کنید؛ امپراتوری با رویا نیست، امکانات هم می خواهد، تدبیر و دوراندیشی هم می خواهد، اعتماد عمومی هم می خواهد؛ فکر کرده اید یک مشت لات بی مذهبِ جنایتکار را بریزید در خیابان های شهرهای سوریه و عراق، اسمش رهبری جهان شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس