بر مبنای نظر سنجی موسسه پیو، بدترین گزینه ممکن برای راهیابی به کاخ سفید از دید شهروندان آمریکا، دونالد ترامپ می باشد.

به گزارش مشرق،  قریب به یک سال دیگر در چنین زمانی باراک اوباما کرسی ریاست جمهوری آمریکا را به جانشین خود که در فرآیند انتخابات تعیین خواهد شد واگذار خواهد نمود. از هم اکنون مناظره های انتخاباتی میان نامزدهای انتخابات بالا گرفته و رسانه های گروهی به نظرسنجی های متعددی نسبت به شانس هر یک از نامزدهای وابسته به دو حزب غالب دموکرات و جمهوری خواه پرداخته اند.
وحشتناکترین کاندیدها برای آمریکا کدامند +جدول

نامزدهای اصلی انتخابات به تفکیک وابستگی به حزب دموکرات (راست) و جمهوری خواه (چپ).

در همین زمینه موسسه پیو در یک تحقیق و نظرسنجی به داده هایی دست یافته که نشان می دهد ذهنیت شهروندان ایالات متحده آمریکا نسبت به هر یک از نامزدها و انتخاب احتمالی آن ها به عنوان رئیس جمهور چگونه می اندیشند.

جدول زیر به تشریح این دیدگاه ها پرداخته است. و نامزدهای آورده شده در لیست به ترتیب عبارت اند از ( از بالا به پایین): هیلاری کلینتون، دونالد ترامپ، برنی سندرز، تد کروز، بن کارسون، مارکو روبیو، کریس کریستی، جب بوش، جان کاسیچ هستند. گزینه های روبروی هر یک از نامزدها نیز واکنش مردم نسبت به انتخاب احتمالی آنان به عنوان رئیس جمهور است که به ترتیب از چپ به راست عبارتند از: عالی (نظر خیلی مساعد)، خوب، متوسط، نامساعد، وحشتناک.

بر این مبنا بیشترین نظر مساعد در میان نامزدها به هیلاری کلینتون بخت اول دموکرات ها اختصاص داشته و بیشترین گزینه وحشتناک و نامساعد را دونالد ترامپ میلیاردر جمهوری خواهد کسب نموده است. با این حال ترامپ مجموعا موقعیت مساعدی داشته و در میان جمهوری خواهان هم چنان بخت اول محسوب می شود. دلیل نظرات بالای مخالفت با او را نیز در تقسیم بندی دوگانه آمریکایی نسبت به این نامزد انتخابات می توان جستجو نمود که در آن کمتر کسی نظری خنثی نسبت به وی داشته و عموما یا او را ستایش نموده و یا از او اظهار تنفر نموده اند.

موسسه فوق در ادامه به گونه ای مجزا به سراغ طرفداران هر دو حزب رفته و  از آن ها سوال نموده که انتخاب کدام یک از نامزدها به عنوان رئیس جمهور برای شما بدترین حالت تصور می شود.

وحشتناکترین کاندیدها برای آمریکا کدامند +جدول

تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016.

بر مبنای جدول زیر جمهوری خواهان از هیلاری کلینتون با رقم نسبتا بالایی (57 درصد وحشتناک، 23 درصد نامطلوب) به عنوان بدترین حالت ممکن نام برده اند، پس از هیلاری کلینتون سندرز در گزینه دومین فرد نامطلوب جمهوری خواهان قرار گرفته است.

وحشتناکترین کاندیدها برای آمریکا کدامند +جدول

در میان دموکرات آن چنان که از نظرسنجی کلی برمی آید، جایگاه بدترین گزینه نامطلوب به شخص دونالد ترامپ اختصاص یافته است. به باور 82 درصد دموکرات ها انتخاب ترامپ فوق العاده نامساعد و نامطلوب محسوب می شود. جدول پاسخ دموکرات ها به سوال موسسه پیو نیز در زیر آورده شده است.

وحشتناکترین کاندیدها برای آمریکا کدامند +جدول


منبع: فرهنگ نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس