تیم فوتبال امید کشورمان با شکست مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، از این رقابت‌ها حذف شد تا یک اتفاق تکراری رخ دهد و همچنان در حسرت المپیک بمانیم.

سرنوشت تکراری برای فوتبال ایران با شکست برابر ژاپن/ حسرت المپیک 44 ساله شد +فیلمبه گزارش مشرق، تیم های فوتبال امید ایران و ژاپن از ساعت ۱۷ امروز جمعه نخستین دیدار مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای انتخابی المپیک را در شهر دوحه برگزار کردند که این بازی را تیم ژاپن در وقت های اضافه ۳ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گل های تیم ژاپن را در این دیدار تویوکاوا (۹۶) و ناکاجیما (۱۰۸ و ۱۰۹) به ثمر رساند. (فیلم خلاصه و گلهای این دیدار را اینجا ببینید)

در دقیقه 2 مسابقه امیرراسلان مطهری با عبور از مدافع ژاپنی خود را در موقعیت گلزنی قرار داد که شوت او را دروازه‌بان ژاپن به کرنر فرستاد و ضربه کرنر نیز تبدیل به یک فرصت عالی گلزنی برای ایران شد که ضربه سر کریمی با اختلاف اندکی از بالای دروازه ژاپن به بیرون رفت.

تیم امید ژاپن در دقیقه 5 صاحب موقعیت گلزنی شد و دو کرنر پیاپی روی دروازه ما زد.

در دقیقه 10 ضربه کاشته ژاپن را اخباری دروازه بان ایران به خوبی مهار کرد.

در دقیقه 11 شاهین ثاقبی در محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد اما توپ به خوبی روی پایش جفت و جور نشد تا ضربه قیچی برگردانش تکمیل شود.

در دقیقه 22 شوت بازیکن ژاپنی با اختلاف کمی از کنار دروازه ما به بیرون رفت.

در دقیقه 33 ژاپن یک ضربه کاشته دیگر روی دروازه ایران زد که ضربه سر بازیکن ژاپنی با اختلاف نسبتا کمی از کنار دروازه ما به بیرون رفت.

در دقیقه 37 ایران صاحب چهارمین موقعیت گلزنی خود در این نیمه شد که مطهری قدر فرصت به دست آمده را ندانست و با بی‌دقتی به توپ ضربه زد که توپ به بیرون رفت.

در دقیقه 45+1 ایران پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب ضربه کاشته شد که این ضربه را کریمی روی دروازه ژاپن ارسال کرد که دروازه بان  حریف توپ را برگشت داد.

نیمه دوم:

در نیمه دوم دو تیم محتاط‌تر بازی را شروع کردند و بازیکنان ایران بیشتر به دنبال حفظ توپ بودند. تا دقیقه 52 موقعیت گلی روی دروازه‌ها خلق نشد.

در دقیقه 53 شوت مطهری را دروازه‌بان ژاپن مهار کرد.

در دقیقه 57 ضربه سر محمدی به تیرک افقی دروازه ژاپن خورد و مدافعان توپ را به کرنر فرستادند و از این ضربه کرنر هم حاصلی نصیب تیم ما نشد.

در دقیقه 58 شوت مطهری از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت.

تا دقیقه 60 ایران 56 درصد صاحب توپ بود و ژاپن مالکیت 46 درصدی داشت.

در دقیقه 65 ژاپن صاحب یک ضربه کرنر شد که این کرنر حاصلی برای این تیم نداشت.

تا دقیقه 70 بازیکنان ایران مرتکب 13 خطا و بازیکنان ژاپن مرتکب 6 خطا شدند.

در دقیقه 72 ژاپن صاحب یک ضربه کرنر شد که توپ روی سر کاپیتان ژاپن اندو فرود آمد و ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 75 ژاپن در جناح راست محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه کاشته شد که این ضربه حاصلی برای ژاپن نداشت.

در دقیقه 78 ارسلان مطهری در یک موقعیت گلزنی قرار گرفت که مدافعان ژاپن توپ را دفع کردند. ضربه کرنر هم باز مدافعان ژاپن دور کردند.

در دقیقه 84 ژاپنی‌ها از تله آفساید مدافعان ما عبور کردند و در نهایت عبدالله‌زاده توپ را به کرنر فرستاد و ضربه کرنر را اخباری به خوبی مهار کرد.

تا دقیقه 87 ایران 10 شوت داخل چارچوب زد و ژاپنی‌ها 7 شوت.

عبدالله‌زاده و چشمی قبل از این ضربه با بازیکنان ژاپن درگیری لفظی پیدا کردند.

وقت اضافه اول:

در شروع وقت اضافه اول ارسلان مطهری پس از برخورد با دروازه‌بان ژاپن در محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

گل ژاپن: در دقیقه 96 ارسال بازیکنان ژاپن از جناح راست در محوطه جریمه روی سر تویوکاوا فرود آمد و او هم با یک ضربه سر راحت گل اول تیمش و این مسابقه را زد.

در دقیقه 101 ارسلان مطهری در محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد که دروازه‌بان ژاپن توپ را مهار کرد.

در دقیقه 105 محسن کریمی داخل محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد که ضربه او بعد از برخورد به پاهای دروازه‌بان ژاپن راهی کرنر شد و کرنر هم حاصلی برای ایران نداشت.

وقت اضافه دوم:

تیم امید ایران دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و مدام روی دروازه ژاپن حمله کرد.

گل دوم ژاپن: در دقیقه 109 ناکاجیما از پشت محوطه جریمه با یک شوت زیبا گل دوم ژاپن را به ثمر رساند.

بازیکنان ایران خسته شد بودند و دیگر توان دویدن و رقابت با بازیکنان ژاپن رانداشتند.

گل سوم ژاپن: ناکاجیما در دقیقه 110 با یک شوت دیگر گل سوم تیمش را به ثمر رساند.

در دقیقه 111 شوت بازیکن ژاپن را اخباری مهار کرد تا گل چهارم را نخوریم.

در دقیقه 115 شوت محسن کریمی به تیرک افقی دروازه ژاپن برخورد کرد تا برای دومین بار در این بازی تیرک دروازه ژاپنی‌ها را به لرزه دربیاوریم.

پاراکراما هماتونگا از سریلانکا داور مسابقه است که به محمد دانشگر، علیرضا نقی‌زاده و شاهین ثاقبی از ایران و اندو از ژاپن کارت زرد نشان داد.

ژاپن با پیروزی مقابل ایران به نیمه نهایی و جمع 4 تیم برتر زیر 23 سال‌های قاره آسیا راه پیدا کرد و در این مرحله  با برنده دیدار عراق و امارات بازی خواهد کرد. این رقابت‌ها به میزبانی کشور قطر برگزار می‌شود.

با این شکست سنگین، حسرت فوتبال ایران برای المپیکی شدن 44 ساله شد تا همچنان آخرین حضور فوتبال ایران در المپیک به سال 1976 مونترال بازگردد.

ترکیب تیم امید ایران:

محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبدالله زاده( از دقیقه 98 احسان پهلوان)، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی( از دقیقه 106 میلاد کمندانی)، مهدی ترابی، میلاد محمدی( از دقیقه 85 محسن کریمی) و ارسلان مطهری.

سرمربی: محمد خاکپور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • تیتر بعدی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    باختن زشت هنوز بازی تموم نشده
  • حیدر ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    حیف شد ولی تیم امید با این همه مشکلات و بدون حمایت همه جانبه وزارت ورزش و فدراسیون و رسانه ها و غیره به وسیله ژاپن حذف شد اما وقتی همه اون حمایتها از کی روش بود عراق( تو جام ملتها) ما را حذف کرد!!!!
  • علی ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    متاسفانه دقیقه 112 سه بر صفر به نفع ژاپن شده
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    باخت ایران
  • پری ترشیده ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مربی ایرانی به درد لای جرز دیوار هم نمیخورد
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مطهری خیلی رو اعصاب بود
  • ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    3-0 یه لحظه خیال کردم بازی رئال با خیخون که قرار 10 تایی بشند .
  • هما ترشیده ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ایران به خاکپور باخت
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    " چیزی از ارزش های بچه های ما کم نمی کنه ... " جمله ی تکراری بعد از هر باخت ...
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    قیافه ی مایلی کهن دیدنی ...
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مایلی کهن : اصلا کی روش کیه ؟ چرا آرژانتین رو نبردیم ؟
  • ناشناس ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    احسنت! حرف حساب جواب نداره
  • امیر ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    بازی خوب و اینکه بچه ها تمام تلاش خودشونو کردنو شانس با ما یار نبود و داور خوب داوری نکرد برای ماست صعود , قهرمانی , خوشحالی تماشاگران , با جشن صعود و قهرمانی برای اوناست
  • ناشناس ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ولی تو به درد لای جرز دیوار میخوری!!!!!!!
  • مجتبی ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خب چیزی از ارزش ها تیم ما کم نمیشه :| این تیم بهترین تیم تاریخ بود:| بازیکنای خوبی داشتیم :| ایشالا کار میکنیم چهار سال دیگه:| فقط امیدورام کفاشیان نیششو تا بناگوشش باز نکنه که لهش میکنم :|
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    گفتم نکنه آبی پوشا قرمزا رو چهارتایی کنن.
  • جلال ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    آقاى چشمى، با تقديم گل اول به ژاپن باز هم تيم رو به باخت داد. چقدر بايد تيم از ناحيه آقاى چشمى ضربه ميخورد كه كفايت كنه؟ پنالتى، گل بخودى، خالى كردن دفاع ...
  • ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خودمان هم بدشانسیم انگار شرایط تیم های پایه از نوجوانان تا تیم ملی جوریه که نمی توانند از یک چهارم نهایی بالا برن. از اون حذف پارسال مقابل عراق تا حذف امسال مقابل ژاپن واقعا چی بگم
  • بهرام ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ما از تهران باختيم كه با لجبازى هاى اقايان كه فكر كردن مورينيو هستن باختيم اقايان كه به فكر جيب خودشون بودن و دنبال قرارداد بودن كساني كه اصول اوليه مربيگرى را نمى دانند فقط ركورد داربردن تيم به دسته دو وبراي دومين بار تيم المپيك را به نابودى كشيدن دليل بودن امثال مايلى كهن در ورزش چيست وقت ان نيست كه اين اقا براى همشه از ورزش اين كشور حذف شود
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    تا می تونی ماست مالی کن تا می تونی بباف که ان ساله کارتون شده ماست مالی این فوتبال....ایران 10 نفره بازی با عراق رو 80 دقیقه بازی کرد کشوند به پنالتی که تماما شانس هست اون کیروش که اون تیم ضعیف ایران رو برد جام جهانی این شماها چه کردین که حتی ضعیفترین تیم گروه چین رو به زور شانسی بردین با اختلاف فقط یک گل تیمی که جلوی سوریه و عراق گل بارون شده بود.... شما از نظر کیفیت بازی ضعیف ترین تیم آسیا شدین..
  • کارشناس فوتبال ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    یه زمانی عرب ها از سرعت ایران و شرق آسیایی ها از تکنیک ایران می ترسیدن الان دقیقا برعکس شده...ایران عملا به سرعت عرب ها در بازی با قطر باخت...واقعا چه شد اون فوتبال تکنیکی و سرعتی ایرانی شده یکی از بی خلاق ترین کندترین و بی استعداد ترین فوتبال های آسیا یه فوتبال پر اشتباه عصبی بدون تمرکز احساسی و در یک کلام آماتوری!!؟ دوران تعریف کور کورانه از این فوتبال بدون کیفیت که به جرات میشه گفت از نظر کیفیت و سطح فنی حتی جز 10 تیم برتر آسیا هم نیست باور کنید گذشته از تیم ملیش بگیر تا نوجوانانش حتی لیگ ایران هم حقش داشتن سهمیه در جام باشگاه های آسیا نیست...شاید بشه با سانسور مثلا 5 باخت پشت سر همین تیم های جوانان و نوجوانان ایران به عراق رو در کیش و مشهد سانسور کرد..اما وقتی با این همه ادعای قدرت اول آسیا امید ایران حذف میشه و امید عراق صعود می کنه یا تیم ملی ایران در جام ملت ها باز هم به همین عراق می بازه آیا نباید گفت نبود امکانات پول و..بهانه هست...همانطوری که ان سال پیش بدون حتی امکانات امروزی ما بازیکنانی رو داشتیم که داشتن آنها الان یک آرزو هستن!؟؟؟؟؟؟ خسته شدم از تکرار مکررات همه می دونیم در تیم های پایه چه خبره هر چیزی هست جز آموزش فوتبال همه می دونیم تغییر فرهنگ چه بلایی سر نسل های جدید ایران اورده و کلا ورزش زده هستن و بدون انگیزه...همه می دونیم با این شرایط بد اقتصادی نمیشه امکانات آلمان رو داشت...فقط تنها راه رو در شرایط فوق بحرانی فعلی دادن تابعیت به بازیکنان غیر ایرانی می دونم حتی آلمانش هم که ادعای قدرت اول فوتبال اروپا رو می کنه با شش هفت بازیکن غیر آلمانی اومد قهرمان جهان شد..چه رصد به ما که در بدترین شرایط با بدترین نسل فوتبالی بزرگترین آرزوهای تاریخ فوتبال ایران رو داریم!! آرزوهایی که رسیدنی نیست بلکه گرفتنیست
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مشکل نه کیروش هست نه مایلی مشکل نبود بازیکن هست
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    نتایج سنگین آبرو بر هستن برای یک کشور...
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    لطفا این همه برا فوتبال خرج نکنید بدین سایر ورزش ها مدال بیارن
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    وقتی خاکپور قبل از مسابقات باج خواهی می کرد تکلیفمون مشخص بود . کفاشیان بخند تا دنیا به ما بخنده .
  • سید ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خوش به حال همایون بهزادی که رفت و بازی امروز رو ندید .......
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    بسه حیدر خجالت بکشید.بهترین تیم امید با هزینه های میلیاردی و اون هه اردوی خارجی را به باد فنا دایدی هنوز دست از سر فوتبال این مملکت برنمیدارید.نترسید کی روش را هم فاری میدید تا تیم ملی را هم نابود کنید.اما فعلا با کی روش می خواهیم بریم جام جهانی.بازی با ارزانتین یادت نیست بعد از عراق میگی؟؟عراق هم وقتی داور به ناحق تیم را از نیمه اول 10 نفره میکنه باید چجور حذفش کرد.هبا این حال ملت از جنگندگی تیم لذت بردن و حمایتشون را دیدی نه بازی افتضاح امروز با امثال مایلی کهن که معلوم نیست تا کی باید از رانت بودن در این فوتبال بهره ببرند.
  • ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خاکپور و مایلی کهن و بقیه مربی های درجه چندم که ضد مربی کاربلدی مثل کی روش هستند.
  • ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    با پر رویی جلوی دوربین میاد و طوری وانمود میکنه انگار اتفاقی نیافتاده.در حالیکه 3 بر صفر باخته بازی تیم را عالی و بی نقص عنوان میکنه اخرش هم به مربی بزرگ خارجی تیم میلی و نحوه بازیش حمله میکنه.
  • علی ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    همش تقصیر کیروش خودخواهی خاکپور
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    عراقی که تیم امیدش همین الان صعود کرده ده برابر ما مشکلات داشت
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    فاصله واقعی فوتبال ایران از ژاپن کره حتی برخی کشورهای عربی مثل قطر و امارات حتی بیش از سه گل هست نمیشه زحمت نکشید و پس رفت نکرد!
  • رضا ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ..ببخشیدفقط یه سوال؟؟؟...چندمیلیاردپول درلیگ مثلابرترایران هزینه میشه؟؟؟.....معذرت میخوام یه سوال دیگه هم دارم...ماجرای کمسیون رسیدگی به فساددرفوتبال به کجارسید؟؟.....همین.
  • مجتبی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    دوستان به یه مسئله ایی دقت کنند که در طول 20 سال اخیر این اولین بار بود که ما به این مرحله قدم نهادیم.. اگر اون ضربه سر وارد دروازه میشد تو همون 90 دقیقه این ژاپن بود که به تلاتم می افتاد و متونستیم بازی رو ببریم. خیلی ناراحت بودم وقتی تیم باخت ولی بقول خاکپور 3-0 با 1-0 هیچ فرقی نداشت مسئله این بود که ما میبردیم!
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    آدم از مالدیو 17 تا بخوره اما از قطر نبازه .
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    تو این چند سال اکثر ماهها تیم بزگسالان اول آسیا بود . اونم با بازی کمتر نسبت به سایر تیم ها . اکثر تیمای عربی رو بردیم . اکثر تیمای شرق اسیا رو بردیم . با چند تا تیم خوب جهان بازی کردیم و با ختیم اما مردم راضی بودند از بازی ها . فکر نکنم باخت مفتضحانه تو این چند سال با کیروش داشته باشیم ....
  • ناشناس ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    اینم از مدیریت ضعیف فوتبالی ما ، این همه هزینه این همه وقت آخرشم حذف شدیم جزو 4 تا تیمم نشدیم
  • ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    این خشمتون رو سر آمریکای جنایت کارخالی کنید .
  • ش ـ ه ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    شما ایرانی ها باید اول فوتبال بازی کردن را یاد بگیرید بعد ادعای المپیکی شدن داشته باشید
  • امیر تبریز اوغلی ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    ما خوشحالیم
  • اشکان ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    چراگول خودمون روبزنیم ایران کاریکاتورفوتباله
  • حیدر ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    ناشناس عزیز! اولا ما نرفته بودیم جام جهانی که آرژانتین را ببریم ما باید بوسنی را می بردیم و نیجریه را ثانیا جناب کیروش یازدهمین مربی جام جهانی از نظر قیمت بود و ما را به رده سی و یکم جام آورد!!!! حالا برو ببین اصلا خاکپور قرارداد داره که قیمتی توش باشه خدا پدر علی پروین را بیامرزه که گفت دلم برا حبیب کاشانی میسوزه چون خیلی زحمت کشید این حرف یعنی فدراسیون اصلا با تیم امید نبود و کاشانی همه بار رو دوشش بوده
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    شانس هم باهاش یار بود! تیم اگر شانس داشت توپ مطهری گل میشد و میرفت نیمه نهایی
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    برخی با احساساتی شدن اظهار نظر کردن .اما به نظر من همین که 95 دقیقه از ژاپن گل نخوردن هم ارزش داره دفاعی هم بازی نکردن حمله هم کردن اما با گل اول روحیه شاید تضعیف شد . بچه ها خیلی تلاش کردن باید باز هم به مربی وبچه های این سرزمین فرصت داد . اینده ان شاء الله بهتر میشه
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    هر وقت پول از فوتبال حذف شد و بازیکن ها حاضر شدند با دریافت حقوق یک کشتی گیر بازی کنند فوتبال پیشرفت می کنه وگرنه همش رانت و رشوه هست همه هم میدونن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس