شبکه تلویزیونی سی.ان.ان آمریکا گزارش داد: به دنبال آزمایش بمب هیدروژنی کره شمالی، واحدهای نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی در وضعیت هشدار بالا و آماده باش کامل به سر می برند.

به گزارش مشرق، سی.ان.ان اعلام کرد: اکنون گردان 23 شیمیایی ارتش آمریکا در کره جنوبی سرگرم گذراندن دوره های آموزشی برای آمادگی با بدترین وضعیت حمله شیمیایی یا هسته ای از سوی کره شمالی هستند.

«آدام هیلبورگ» سرهنگ ارتش از گردان یاد شده به سی.ان.ان گفت: ما در وضعیت آموزش و آمادگی مواجهه با هرگونه تهدید شیمیایی و اتمی از سوی کره شمالی به سر می بریم.

یک درجه دار نظامی آمریکایی مستقر در کره جنوبی نیز در این مورد به سی.ان.ان گفت: باید در صورت درگیری نظامی، با اقلیم کره شمالی برای یافتن تسلیحات زیر زمینی شیمیایی و هسته ای آنها آشنایی داشته باشیم.

سی.ان.ن گزارش داد: گردان 23 شیمیایی ارتش آمریکا در صورت وقوع درگیری بین دو کره بعنوان خط مقدم ارتش آمریکا عمل خواهد کرد. به گزارش سی.ان.ان، ارتش آمریکا مستقر در کره جنوبی، تهدید کره شمالی را پس از انجام آزمایش بمب هیدروژنی بسیار جدی می داند.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: آمریکا 28 هزار و 500 نیروی نظامی در کره جنوبی دارد.

کره شمالی شانزدهم دی ماه جاری (ششم ژانویه 2016) با انتشار اطلاعیه ای رسمی از انجام نخستین آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی خود خبر داد که در اثر آن زمین لرزه ای به قدرت 4.2 ریشتر در منطقه به ثبت رسید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس