کد خبر 524790
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

بازار سهام امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که با تقویت حجم و ارزش معاملات همسو با غلبه تدریجی خریداران سهام بر فروشندگان شاهد سبزپوش شدن نماگرهای منتخب خود بود.

 به گزارش مشرق، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 29 دی ماه 94، با افزایش 998 واحدی به رقم 66 هزار و 118 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 162 واحد رشد عدد 10 هزار و 472 واحد را تجربه کرد.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 1118 واحد افزایش به عدد 73 هزار و 117 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 715 واحدی به رقم 45 هزار و 433 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 2089 واحد رشد عدد 149 هزار و و 462 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 11 واحدی عدد 722 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت مخابرات ایران با 119 واحد،‌ همراه اول با 118 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 83 واحد رشد، بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت بانک خاورمیانه با 13 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 6 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 4 واحد کاهش‌، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به نام خود ثبت کردند.

امروز ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 229 میلیارد و 650 میلیون تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 84 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 68 هزار و 939 نوبت داد و ستد بود.

به گزارش فارس، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، حق تقدم خرید سهام سیمان شرق، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی کرمانشاه، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری سپه، داده‌پردازی ایران، ‌سیمان شاهرود، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ‌پارس سرام، شکر، صکوک لیزینگ رایان ساپیا، پالایش نفت لاوان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی سیمان درود، سرمایه‌گذاری البرز، حق تقدم خرید سهام نیرومحرکه متوقف شدند.

* بازی حرفه‌ای‌ها روز حق‌تقدم

امروز بازار سهام پس از پشت سر گذاشتن دو روز منفی پی در پی شاهد اقبال تدریجی معامله‌گران بازار سهام با شناسایی سهام برخوردار از پتانسیل رشد بود.

در بازار امروز، اغلب معامله‌گران سهام شاهد قفل شدن معاملات سهام در نمادهای معاملاتی پیشرو سهام از جمله در گروه مخابراتی،‌ خودرویی و گروه‌های ساختمانی بورس بود.

در گروه بانک‌ها نیز امروز در اغلب نمادهای معاملاتی این گروه شکل‌گیری صف خریدهای میلیونی پایدار با وجود تداوم بازارگردانی سهام قابل توجه بود.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران همسو با تقویت حجم خرید سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی شاهد تداوم بازارگردانی سهام از سوی حقوقی‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود.

در بازار امروز همچنین معاملات کد به کد در نماد معاملاتی «تیپیکو» با بیش از 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان؛ «سمگا» با 4 میلیون سهم به ارزش 3 میلیارد تومان؛ «خودرو» با بیش از 44 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد و 600 میلیون تومان و کوثر با 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد و 600 میلیون تن، «مبین» با 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان، حق تقدم خرید سهام ایران خودرو با 12 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان،‌ مخابرات ایران با 5 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 372 میلیون تومان از سوی سهامداران عمده حقوقی خود به کد شرکت‌های تابعه منتقل شدند.

امروز بازار سهام اغلب بازیگران حرفه‌ای ترجیح دادند روی حق تقدم خرید سهام شرکت‌ها بازیگری کنند دامنه نوسان دو برابری این اوراق و از سویی انگیزه برای کسب وجود بازدهی کوتاه مدت میان بازه زمانی پذیره نویسی حق تقدم خرید سهام تا موعد پذیره‌نویسی حق تقدم استفاده نشده برای اغلب معامله‌گران بازار حرف‌های گفتنی بسیاری دارد.

بازار سهام امروز بازاری مثبت و شاداب بود که تلاش می‌کرد با تزریق تدریجی اعتماد و با چشم‌های باز به دنبال شکار بازدهی تحلیلی باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس