معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از برنامه ریزی برای رسیدن به رشد ۸ درصدی در پایان برنامه ششم توسعه کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر محمدباقر نوبخت صبح سه شنبه در اولین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سلامت که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، گفت: همزمان با پاره شدن زنجیره ظالمانه تحریم ها و اجرای برجام، برنامه ششم توسعه را به مجلس ارائه کردیم که در این برنامه همه اهداف، راهبردها، سیاست ها و اقداماتی که طی ۵ سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در عرصه های مختلف قرار است اتفاق بیفتد، ارائه شده است.

وی با اعلام اینکه برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز در برنامه ششم توسعه به رشد ۸ درصدی نیاز داریم، تاکید کرد: بر اساس تقسیم کاری که بین بخش های مختلف اقتصادی کشور صورت گرفته است، منابع مالی لازم برای دستیابی به رشد ۸ درصدی  هر سال ۵۸۰ هزار میلیارد تومان است.

نوبخت با اعلام اینکه دولت توان تامین این منابع را برای هر سال ندارد، افزود: باید تقسیم کار بین دولت و ملت صورت بگیرد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در محاسبات ما از ۵۸۰ هزار میلیارد تومان منابع لازم در هر سال، سهم بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نوبخت با تاکید بر اینکه این یک الزام برای جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: به همین جهت بسترسازی های لازم در جهت تحقق رشد ۸ درصدی در پایان برنامه ششم باید فراهم شود.

به گفته وی؛ یکی از اقدامات دولت یازدهم، رفع موانع برای مردمی کردن اقتصاد بوده است به طوری که در آغاز فعالیت دولت یازدهم ۳۵ حکم برای رفع موانع در این زمینه صادر شده است.

نوبخت با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی همانند حوزه سیاسی به همکاری و مشارکت مردم دل بسته ایم، افزود: بخشی از این همکاری از طریق سرمایه گذاری حاصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه می بایست نیازهای به حق سرمایه گذاران فراهم شود، اظهار داشت: سرمایه گذاران و کسانی که قصد مشارکت دارند، باید امکانات و خواسته های خودشان را ارزیابی کنند و به ما بگویند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت، اظهارداشت: ما آمادگی داریم که وزارت بهداشت خواسته های سرمایه گذاران بخش خصوصی را به ما انتقال دهد تا ما بتوانیم زمینه های این سرمایه گذاری را فراهم کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس