شرکت اپل حدود یک هفته پیش جدیدترین نسخه ای‌اواس خود را با هفت قابلیت جدید در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد.

 به گزارش مشرق، اگر به خاطر داشته باشید شرکت اپل حدود یک هفته پیش جدیدترین نسخه پلتفرم موبایلی خود را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. در همین رابطه با این گزارش همراه باشید تا هفت قابلیت جدیدی که در iOS 9.3 به آیفون یا آی‌پد شما خواهند آمد را مرور کنیم.


قابلیت شیف شب ” Night Shift”
 
اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی باشید که طی شبانه‌روز مدت‌زمان زیادی را چه از سر اجبار و چه علاقه به نگاه کردن به نمایشگر پی‌سی، لپ‌تاپ و یا گوشی هوشمند سپری می‌کنند بدون شک پس از مدت‌ زمان زمانی به دلیل وجود نور آبی پس‌زمینه چشمانتان خسته خواهد شد. نور آبی صفحه‌نمایش این تجهیزات، مهم‌ترین عامل جلوگیری از ترشح ماده شیمیایی ملاتونین در بدن است. این ماده شیمیایی ساعت بیولوژیکی بدن را برای خواب تنظیم می‌کند و اختلال در عملکرد آن به طور مستقیم بر سلامت افراد تأثیر خواهد گذاشت.
 
هفت قابلیت جدیدی که در iOS 9.3 به آیفون یا آی‌پد شما خواهند آمد
 
اگرچه بهترین روش کاهش نور آبی صفحه‌نمایش، به کار گیری فناوری‌های جدیدی از جمله SoftBlue که به گفته شرکت سازنده میزان نور آبی مضر ساطع شده از نمایشگر را تا 86 درصد کاهش می‌دهد است، با این حال اپل در نظر دارد با چند ترفند نرم‌افزاری تعبیه شده در iOS 9.3 این نور را کاهش دهد.
 
این شرکت خواهان آن است که علاوه بر تعبیه امکان استفاده از یک آی‌پد به صورت چند کاربره در نسخه بعدی پلتفرم iOS، قابلیت جدیدی تحت عنوان "شیفت شب،” راه هم به آن بیفزاید که بسته به جایگاه قرار گیری آیفون یا آی‌پد شما، نور آبی صفحه‌نمایش را کاهش خواهد داد.


نسخه جدید اپلیکیشن خبرخوان News
 
ساکنین کوپرتینو در سال گذشته قصد داشتند تا با ارائه یک اپلیکیشن اختصاصی خبرخوان بتواند نیاز آن دسته از کاربرانی که علاقه‌مند به اخبار لحظه‌ای هستند را برطرف کنند. به نظر می‌رسد این هدف در iOS 9.3 با ارائه نسخه جدید اپلیکیشن News  تحقق یافته است. علاوه بر آن با استفاده از نسخه جدید News، سرعت بارگذاری و تماشای ویدیو‌ها از طریق بخش فید نیز با افزایش محسوسی روبه‌رو بوده است.


نسخه جدید اپلیکیشن یادداشت‌برداری notes
 
اپلیکیشن یادداشت‌برداری پیش‌فرض پلتفرم موبایلی اپل یا همان notes نیز، در iOS 9.3 با افزوده شدن برخی قابلیت‌ها به نسخه 9.3 آپدیت شده است. کاربران اکنون قادر هستند به صورت خصوصی توسط این اپلیکیشن یادداشت‌برداری کرده و سپس بر روی آن پسورد قرار دهند.
 
هفت قابلیت جدیدی که در iOS 9.3 به آیفون یا آی‌پد شما خواهند آمد
 
لازم به ذکر است که در این روش احراز هویت از طریق Touch ID امکان‌پذیر است. قابلیت جستجو در بین نوشته‌ها بر اساس تاریخ و تیتر از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به نسخه جدید اپلیکیشن یادداشت‌برداری notes می‌باشد.


نسخه جدید اپلیکیشن سلامت Health
 
اگر شما نیز یکی از طرفداران برنامه سلامت Health هستید، بد نیست در جریان باشید که در iOS 9.3، قادر خواهید بود اطلاعات شخص ثالثی را بر روی اپلیکیشن Health گوشی خود مشاهده کرده و میان آن‌ها  تعامل برقرار کنید. همچنین در این نسخه از پلتفرم موبایلی اپل امکان مشاهده ریز فعالیت‌های ضبط شده توسط اپل‌واچ در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. این مسئله به آن معنی خواهد بود که به صورت دائم می‌توانید در جریان انرژی فعال مصرف شده، قدم‌های برداشته شده یا زمان سپری شده برای انجام فعالیت‌های بدنی قرار بگیرید.


امکان اتصال چند اپل‌واچ
 
این امکان که با نام "Auto-Switch.” شناخته می‌شود، برای آن دسته از افرادی مناسب است که چندین مدل مختلف اپل‌واچ را دارا بوده و تمایل دارند تمامی آن‌ها را به آیفون خود متصل نمایند.
 
هفت قابلیت جدیدی که در iOS 9.3 به آیفون یا آی‌پد شما خواهند آمد
 
البته تا پیش از این نیز سرنخ‌هایی از قابلیت سوئیچ خودکار در نسخه بتای توسعه‌دهندگان پلتفرم watchOS 2.2 مشاهده شده بود، با این حال دستگاه‌هایی که موفق به دریافت iOS 9.3 شده‌اند اکنون فهرستی از  اپل‌واچ های نزدیک به گوشی را با ذکر نام و مشخصات ارائه خواهند داد که فرد می‌تواند آن‌ها را انتخاب یا حذف نماید.


ارتقا سرویس درون خودرویی CarPlay
 
اپل نیز همچون دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری مشغول کار بر روی نسل بعدی خودروهای الکتریکی می‌باشد، با این حال هم‌اکنون به واسطه چند خودروساز مطرح سیستم درون خودرویی CarPlay را امتحان می‌کند. در نسخه جدید CarPlay، کاربران قادر خواهند بود به طور مستقیم به لیست آهنگ‌های همگام‌سازی شده با گوشی دسترسی داشته باشند و یا اینکه از طریق برنامه  Maps، به دنبال نزدیک‌ترین فست فود بگردند.


برخی قابلیت‌های جزئی
 
تاچ سه‌بعدی قابلیتی است به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.هرچند اپل فناوری تاچ سه‌بعدی را همزمان با آیفون 6 اس معرفی نمود،با این حال در iOS 9.3 کاربران قادر خواهند بود از این قابلیت به عنوان میان‌بری به برنامه‌های سیستمی پلتفرم یا سایر اپلیکیشن‌ها سازگار استفاده نمایند.
 
علاوه بر این اکنون قادر خواهید بود در برنامه Photos، تصویر در حال ویرایش را به عنوان نسخه اصلی یا رونوشت ذخیره کنید. پشتیبانی دستیار صوتی سیری از زبان‌های عبری و مالایی از دیگر امکان افزوده شده به iOS 9.3 به شمار می‌آید.

منبع: فارنت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس