رئیس جمهور امروز لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد که بر اساس این لایحه، بودجه وزارت دفاع، ارتش، ستادکل و بسیج افزایش یافته ولی بودجه سپاه با کاهش چشمگیر مواجه شده است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری صبح امروز یکشنبه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه 95 را تقدیم مجلس کرد.

سقف کل بودجه 95 از سوی دولت 952 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، البته برای سال آینده سقف بودجه عمومی 307 هزار میلیارد تومان(267 هزار میلیارد درآمدهای عمومی و 39 هزار میلیارد درآمد اختصاصی) در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، طبق لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال 95 در حوزه نظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتش، بسیج و ستادفرماندهی کل نیروهای مسلح با افزایش بودجه پیشنهادی و سپاه پاسداران با کاهش چشمگیر بودجه پیشنهادی برای سال 95 به نسبت سال 94، مواجه شده است.

بر این اساس، مجموع بودجه پیشنهادی نیروهای مسلح در سال گذشته که 281,674,170,000,000ریال بود که در سال جاری با حدود 12 هزار میلیارد ریال کاهش به 269,646,803,000,000ریال رسیده است.

نام دستگاه بودجه پیشنهادی 94 بودجه پیشنهادی 95
وزارت دفاع 26,646,26631,105,982
ستاد مشترک ارتش 53,109,06561,046,325
ستاد مشترک سپاه 174,289,273146,287,290
بسیج-ارتش 20میلیونی 8,859,13810,701,638
ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح 18,770,42820,505,568
مجموع 281,674,170269,646,803

** توضیح جدول: اعداد بر میلیون ریال است

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 26
  • اصلاح طلب ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 14
    ما با دنبا صلح کردیم اون کشور محو کن ها هم در انزوای کامل قرار گرفتن دیگه اصلا نیازی به سلاح و کشت و کشتار نیست...مرگ بر جنگ طلب...
  • majid ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 9
    دلیلی برای افزایش بودجه نظامی نیست
  • افشین تهران ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    8 0
    نه اصلا دلیلی نیست.داعش و القاعده که نابود شدن عربستان هم که با دوستان لی لی پوتیش معذرت خواهی کرد ناوهای امریکایی هم از خلیج فارس و دریای عمان رفتن و اصلا در اطراف ما پایگاهی ندارن و کلا همسایه های جنوبی ما هم که خرید سلاح را قطع کردن !!!!بجای تولید تجهییزات نظامی بهتره نمایندگی مک دونالد رو بیاریم با نوشابه های امریکایی.البته اسراییل هم که تازگیها بچه کشی و جنگ افروزی رو کنار گذاشته و دیگه ما رو تهدید نمیکنه و دانشمندان ما هم که میگن بخاطر انفلانزا از دنیا رفتن نه ترور!!!!!!!!!!!!ترکیه هم قسم خورده که اصلا بفکر امپراطوری عثمانی نبوده و نیست و همه اینها میخوان خط مقاومت و امت مسلمان و مخصوصا شیعه رو تقویت کنن!!!!!!!!!!!!!!پس بودجه نظامی به چه دردی میخوره؟!!!ما که به شهادت افتخار میکنیم و از کشورمون با پوست و گوشت و استخوانمون دفاع میکنیم سلاح میخوایم چکار؟؟همه هموطنان شما که در امنیت هستند بخاطر لبخند و قدم زدن دستگاه دیپلماسی هست والا کی از توان و روحیه جهادی ما میترسه؟؟!!!!!
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    1 0
    37 ساله خرید درست و درمون نکردیم . باس مث زمان شاه مسلح شیم
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 1
    نسبت بودجه ها هیچ تناسبی نداره بعضی بودجه خیلی بالایی با توجه به شرح وظایفشان دارند چرا؟
  • محمد علی ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    بودجه نظامی ایران در حد بحرین کاهش دادین شده دلیلی بر افزایش نیست!؟؟ نیروی هوایی دریایی و زمینی ایران جدیدا حتی توسط عرب ها و ترک ها و پاکستانی ها به خاطر قدیمی بودن داره مسخره میشه چرا باید قدرت برتر نظامی خاورمیانه بودجه نظامیش یک دهم عربستان و یک پنجم ترکیه اسراییل و پاکستان باشه!؟؟
  • نصیر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    2 0
    افشین جان می دونی درد اینها چی هست درد اینها این هست چرا ایران از نظر نظامی بخصوص موشکی توسط رهبری قوی شد و کدخداشون نتونست همان زمان جرج بوش کار رو با اشغال ایران مثل افغانستان و عراق تمام کنه و بساط جمهوری اسلامی رو جمع کنه حتی به قیمت تجزیه ایران بله درد اینها اینه... الآن هم مثل روز براشون روشنه جمهوری خواهان میان می زنن زیر توافق و به یک ایران خلع سلاح شده مثل آب حمله می کنن ولی دوست دارن که می خوان
  • نصیر ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    3 1
    چند سال پیش داخل یه جلسه اصلاح طلبان بودم رسما می گفتن ایران باید از نظر نظامی ضعیف بشه تا اشغال بشه و دموکراسی بیاد یادمه زمان حمله امریکا به عراق و افغانستان جشن گرفته بودن و شیرینی می دادن و می گفتن دموکراسی به این کشورها میاد و بعد حمله به ایران جمهوری اسلامی سقوط می کنه اون موقع کلی هم برای پرتاب موشک های شهاب سه و..مسخره می کردن و فحش می دادن به رهبری ونظام...
  • نصیر ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    بودجه وزارت دفاع زمان احمدی نژاد 10 هزار میلیارد تومن بود بعد توسط جناب روحانی هشتاد درصد کاهش پیدا کرد...شد حدود دو هزار الان کم کم داره هر سال بیشتر میشه این بودجه سپاه هم که کم و زیاد میشه بالای 70 درصدش مربوط به قرار گاه خاتم انبیا (ص) هست که دولت بهش پروزه می ده برای پارس جنوبی و...
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    1 0
    جناب افشین تهران خداییش خیلی قشنگ و عالی جواب دادی. دمت گرم خدا خیرت بده حرف حسابت جواب نداره.
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    1 0
    چرا نمیتونم لایک کنم؟"
  • شهرستانی ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 1
    افشین تهرانی مگه خودت از خودت تعریف کنی
  • افشین تهران ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    3 0
    نصیر جان بخدا ادم دلش بدرد میاد وقتیکه میبینه یک ایرانی این حرفها رو میزنه و میگه دلیلی برای افزایش بودجه نظامی نیست.من خیلی ادم علیه سلامی نیستم اما هر وقت به ارامگاه شهدا نگاه میکنم تمام هیکلم از خجالت میخواد اب بشه.دموکراسی در کجای این منطقه و یا حتی دنیا تا این اندازه هست؟؟اگه منظور اقایان از دموکراسی اوردن یک مشت فتنه گر به صدر حکومت هست که باید فاتحه این دموکراسی رو خوند.هرچند که این اقایان دچار توهم خود شیفتگی شدن و فقط رای مردم بالای شهر و قشر مرفه رو میبینن و فکر میکنن که ایران یعنی همینها و دیگران ادم نیستن.اما دموکراسی یعنی این که یک روستایی در دورترین نقطه این کشور با یک وزیر یا وکیل در تهران رای برابر داره.منم در دولت اصلاحات یک اصلاح طلب دو اتیشه بودم اما کم کم با این رفتاری که شما مثالش رو زدی زود فهمیدم که اینجا جای کسی نیستکه حداقل وطنش رو دوست داره .
  • افشین تهران ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    1 0
    خودم از خودم تعریف کنم!!؟حالا فهمیدم شما اصلاح طلبان چجوری توهم اکثریت میزنید.به شماها باشه این ملت باید به گفته اون سعودیه برن عربستان تکدی گری کنن.خدارو شکر که اختیار نیروهای مسلح دست کسی جز رهبر این کشور نیست والا بلاها میاوردید به سر این مردم.
  • افشین تهران ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    میبینی که جناب شهرستانی میگن که من خودم از خودم تعریف میکنم.البته این حرف بنده خدا دو تا دلیل داره یکی اینکه در بعضی بحثها اچمز شدن و تبدیل به عقده شده و دیگریش هم روش این روزهای این طیف خود شیفته هستکه خود گویند و خود خندند و بعدشم میگن هنرمندن.هسته ای رو که ترکوندن حالا نوبت سپاه و نیروهای مسلح شده و قدرت موشکی ایران. از نظر اقایان همه چی ارومه و چقدر خوشبختن.یاد بنده خدایی افتادم که میگفت زمین بدیم زمان بگیریم!!حالا چی بدیم که چی بگیریم؟
  • افشین تهران ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    اقا نصیر این یکی رو مگه در خواب ببینن.یکسال و نیم دیگه بیشتر نمونده .بزنن زیرش تا نسل جدید سانتریفوژها رو نصب کنیم با بیست برابر غنی سازی بیشتر تا شب خوابشون نبره.اما دموکراسی که بخواد با امریکا بیاد همون نیاد بهتره.بهترین درس عبرت افغانستان و عراق هستکه یک روز رو در امنیت بسر نبردن و نمیبرن.ایران به اندازه کافی واکسینه شده چه از لحاظ دشمنان داخلی و چه خارجی.زمانیکه عراق حمله کرده بود و سپاهی مثل امروز و بسیجی به قدرت امروز نبود و ارتش هم از هم پاشیده شده بود و تیمسارهای ارشدش فرار کرده بودن در گوشه و کنار این سرزمین کسانی با توهم و رویای تجزیه به میدان امدند و خیانتها کردند و ظلمهایی به این ملت و نظام روا داشتند بدتر از بیگانگان اما این سرزمین سرپا ماند.اون زمان من جوان بودم اما امروز میبینم که فقط خدا این کشور را نگه داشت ولا غیر.
  • msg313 ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    خخخخ این خنده دار ترین نظری بود که تا حالا خوندم . وقتی اقتدار نظامی نداشته باشی صلح میشه یه آرزو مثل افغانستان . یکم دو رو اطراف خودتو ببینی بد نیست کوچولو..
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    نرم افزار فلش پلیر نصب کن
  • بهمن تهرانی ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    1 1
    سپاه نسبت به یگانهای دیگر نظامی در ایران خودش درآمد ناشی از فعالیتهای گسترده اقتصادی داره و علت کاهش بودجش هم همینه
  • محمد ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    0 0
    چقدر بیچاره و خوش خیالی
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    خیلی ساده بخوایم بگیم بودجه سپاه رو حدود 20 درصد کم کردن و بقیه رو زیاد کردن!!
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    0 0
    اگه این سلاحو رو نداشتیم همین کشور محو کنای به خیال تو به انزوا رفته،بلای عراق و افغانستان و لیبی و سوریه رو یه جای سر ما می اوردن
  • مهدی ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 1
    ارتش از نظر وسعت و تعداد پرسنل و تجهیزات از سپاه بزرگتره پس چرا بودجه سپاه انقدر بیشتره؟؟؟؟ کسانی که می گن به خاطر قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاه است ارتش هم قرارگاه سازندگی قائم(ع) را داره پس این همه تفاوت از کجاست,می شه یکی پاسخ بده؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    2 0
    بودجه ارتش باید افزایش داده شود تا بتواند نسبت به به روز نمودن تجهیزاتش اقدام نماید ارتش خیلی تضعیف شده است برای امنیت کشور خطر ناک است ارتش زینت و باعث اقتدار کشور است . ارتش ما باید حداقل از ارتش های کشور های همسایه قوی تر باشد.
  • افشین تهران ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    1 0
    مشکل اصلی اینه که شما دنیا رو فقط کدخدا و دوستانش میدونی.ملت ایران همیشه با همه در صلح بوده و هست حتی صدام.اما مطمئنی که شما با کسی سر جنگ نداری کسی هم با شما سر جنگ نداره؟؟؟
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    2 0
    جالبه سپاه در کنگره آمریکا تحریم شد توسط جریان اعتدال هم تحریم شده
  • حسن ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    1 1
    سپاه در حال جنگ درچند منطقه است یگانهای ارتش داخل پادگانها هستن توضیح بیشتر می خوای؟؟؟
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    بعضی قسمت های ارتش واقعا باید به روز بشن
  • ابراهیم ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
    0 0
    واقعا که خیلی ساده لوحی
  • احسان ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    1 0
    حتی باکاهش یک ریالی بودجه دفاعی هم به شدت مخالفم... واز اقای حسن روحانی با شدت بسیار زیاد انتقاد دارم... زیرا ما در متشنج ترین نقطه دنیا هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس