سناتورهای جمهوری‌خواه به آزادی ۴ شهروند آمریکایی در ایران، واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

 به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، نمایندگان جمهوری‌خواه طی سخنانی اعلام کردند که از آزادی شهروندان آمریکایی در ایران خرسند بوده اما در عین حال از عملکرد دولت اوباما در مدیریت این موضوع انتقاد کردند.

"دونالد ترامپ" از نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که ایران 150 میلیارد دلار به علاوه 7 نفر دریافت کرد و ما 4 نفر دریافت کردیم. من خرسند هستم که آنها باز میگردند اما من به شما می‌گویم که این شرمسارانه است که آنها این مدت طولانی در آنجا بوده‌اند.

سناتور "تد کروز" در مطلبی توئیتری به آزادی 4 آمریکایی دربند در ایران واکنش نشان داد و نوشت: خدا را شکر، قطعا این موضوع بخش بدی از توافق اخیر اوباما بوده اما خدا را شکر که کشیش سعید در حال بازگشت به خانه است.

کریس کریستی از سیاستمداران ایالت آیوا نیز اعلام کرد: زندانیان می بایست بدون شرطی آزاد می‌شدند اما شما می‌دانید که ایرانی‌ها سال‌ها است که با این رئیس جمهور با بی احترامی برخورد می‌کنند و وی همچنان به این روند ادامه می‌دهد.

"مارکو روبیو" از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا نیز به آزادی 4 شهروند آمریکایی واکنش نشان داده و اعلام کرد: این گروگان‌گیری‌ها باید متوقف شود.  ایرانی‌ها مردم را به گروگان می‌گیرند تا امتیاز بدست بیاورند.

ساعتی پیش یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن اتهامات علیه 14 ایرانی دیگر در توافق مبادله زندانیان را لغو می‌کند.

همچنین یک مقام آمریکایی گفت که  آزادی زندانیان آمریکایی ارتباطی به اجرای توافق برجام ندارد.

این مقام آمریکایی اعلام کرد که زندانیان آمریکایی آزادشده توسط یک هواپیمای سوئیسی از ایران به‌سمت سوئیس پرواز می‌کنند.

این مقام آمریکایی گفت که آمریکا اتهامات را علیه 7 ایرانی در مبادله آزادسازی زندانیان لغو می‌کند یا خواهد بخشید.

وی افزود که موضوع آزادسازی زندانیان طی 24 ساعت گذشته و پس از 14 ماه مذاکرات به سرانجام رسید.

این مقام آمریکایی اضافه کرد: ایران همچنین یک آمریکایی دیگر را که پنجمین نفر بوده و "ماتیو ترویتیک" نام دارد، آزاد می‌کند که ارتباطی به توافق مبادله زندانیان ندارد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام چهار زندانی ایرانی دوتابعیتی ظرف روز جاری در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
    0 0
    به جاسوسان عزیزشان میگند شهروند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس