وزیر خارجه آلمان با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپای بدون انگلیس اتحادیه بهتری نیست از تلاش برلین برای دستیابی به توافق با لندن در راستای اصلاحات خبر داده و احیای سریع و مجدد شورای ناتو- روسیه را ممکن دانست.

به گزارش مشرق، "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" از احزاب اتحادیه متحد مسیحی خواست که در بحث ها درباره پناهندگان همچنان واقع نگر باقی بمانند.

وی به احزاب متحد مسیحی در این باره هشدار داد که در مناقشات درباره کاهش هجوم پناهندگان پیشنهادات خلاف قانون اساسی را ارائه دهند. مسئله پناهندگان بزرگتر از مناقشات درون حزبی بین احزاب متحد مسیحی است.

بحران پناهندگان همچنین بحران اروپاست

اشتاین مایر در بخش دیگری از سخنانش بحران پناهندگان را همچنین یک بحران اروپا ارزیابی کرده و اظهار داشت: اتحادیه اروپا در مسئله مقابله با هجوم پناهندگان با دشواری‌های بیشتری روبرو است نسبت به بحث ها درباره نجات یورو و بحران یونان. بنابراین یک تصمیم وجود ندارد که همه مسائل را حل کند و یک طرح وجود ندارد که یک شبه شرایط را تغییر دهد.

وزیر امور خارجه آلمان فشار مهاجران را بیش از حد بزرگ ارزیابی کرده و گفت: ما باید در بین مردم صبر و تحمل در این راستا را ترویج دهیم و هم زمان در چند جبهه کار کنیم.
وی افزود: کشور ما یک میلیون پناهنده در یک سال را می تواند تحمل کند اما در دراز مدت در هر سال پذیرش این تعداد پناهنده عملی نیست.

احیای مجدد و سریع شورای ناتو- روسیه انتظار می رود

اشاین مایر همچنین از احیای مجدد و سریع شورای ناتو- روسیه خبر داده و گفت: من انتظار دارم که ما در مدت زمان کوتاهی بتوانیم تقاضای بازگشت سفرا به میز مذاکره در بروکسل را داشته باشیم. پوتین نیز علاقه خود برای بازگشت به این فرم مذاکرات نهادینه شده با غرب را ابراز کرده است.

ابراز بدبینی درباره شرایط اتحادیه اروپا

وزیر امور خارجه آلمان همچنین درباره وضعیت اتحادیه اروپا ابراز بدبینی کرده و گفت: ما باید دوباره برای پروژه اروپایی مبارزه کنیم.

اشتاین مایر در ارتباط با بحث های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از مواضع دولت انگلیس فاصله گرفته و گفت: وی بر این عقیده باقی است که  یک اتحادیه اروپا بدون انگلیس اتحادیه بهتری نیست.

برلین برای دستیابی به توافق با لندن تلاش می‌کند

بنابراین برلین سعی می کند با لندن به توافقی دست یابد که قراردادهای اروپایی را زیر سوال قرار ندهد. اما این امر تنها زمانی محقق می شود که همچنین دیوید کامرون و دولت وی نیز آماده باشند در کشور خود در این راستا مبارزه کنند و از طریق یک توافق باقی ماندن در اتحادیه اروپا را تضمین کنند. کامرون وزرای خود را آزاد گذاشته است که قبل از برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا برای این منظور تبلیغ کنند.

وی همچنین تصریح کرد که در هفته های آینده به ورشو سفر می کند تا التهاب اخیرا ایجاد شده بین لهستان و آلمان را برطرف کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس