کد خبر 522842
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵

'فیلیپ هاموند' وزیر خارجه انگلیس روز جمعه گفت که در حدود 600 شهروند انگلیسی درحالی که سعی می کرده اند وارد خاک سوریه شوند به صورت موفقیت آمیز ره گیری شده اند.

به گزارش مشرق، تارنمای دیلی تلگراف نوشت: هاموند در جریان سفر رسمی اش به ترکیه گفت که همکاری نزدیک دستگاه های اطلاعاتی لندن و آنکارا سبب شده است که از ورود شمار زیادی از شهروندان انگلیسی به خاک سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی و افراط گرا، جلوگیری به عمل آید.
وزیر خارجه انگلیس گفته است که ترکیه در حال حاضر به صورت یک شریک کلیدی برای ره گیری جنگجویان خارجی که قصد سفر به سوریه دارند، درآمده است.
هاموند بابیان اینکه بیش از 800 انگلیسی تاکنون وارد سوریه شده اند، افزود: ما تاکنون مانع از سفر 600 نفر دیگر به سوریه شده ایم که بعضی از آنها قصد خروج از انگلیس داشته اند و بعضی دیگرشان در ترکیه ره گیری شده اند.
وی افزود: در مجموع از سال 2012 میلادی ( شروع درگیری ها در سوریه ) در کل یک هزار و 400 نفر انگلیسی قصد رفتن به این کشور داشته اند که تنها 800 نفرشان موفق به این کار شده اند.
هاموند همچنین گفته است که انگلیس خواهان گسترش همکاری اش با ترکیه به منظور تکمیل اطلاعاتش در مورد افرادی است که در تلاش برای رفتن به خاک سوریه هستند.
وی در همین حال گفت که نمی تواند در مورد جزییات 600 نفری که تاکنون مانع از سفرشان به سوریه شده اند، سخن بگوید.
'ترزا می' وزیر کشور انگلیس نیز اخیرا در سخنانی در نشست مجلس عوام بابیان اینکه گروه داعش به دنبال حملات تروریستی در اروپا و سایر نقاط جهان است، گفت از زمان شروع بحران سوریه بیش از 800 انگلیسی از جمله شماری زن جوان و خانواده ها به این منطقه رفته اند .
'ترزا می ' گفت: باور داریم که نیمی از آنها به کشورشان بازگشته اند که یک نگرانی امنیت ملی محسوب می شوند.
آمار جدید پلیس ضد تروریسم انگلیس که اخیرا منتشر شد حاکی از آن است که در سال گذشته میلادی 56 دختر و زن انگلیسی برای پیوستن به گروه های تروریستی و افراط گرا راهی سوریه شده اند.
شمار دختران وزنانی انگلیسی که در سال گذشته به سوریه رفته اند در مقایسه با سال 2014 میلادی 13 نفر بیشتر شده است.
در همین حال منابع انگلیسی هفته گذشته فاش کردند که شماری از افراط گرایان به رغم دستگیری چندباره و تحت نظر بودن، توانسته اند بدون اینکه دستگاه های امنیتی انگلیس متوجه شوند، از این کشور خارج و برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه بروند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس