عضو کمیسیون بودجه مجلس با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه بودجه سال 95 گفت: از نظر ما توجیه درستی در تاخیر ارائه این لایحه از سوی دولت وجود ندارد.

به گزارش مشرق،‌ احمد توکلی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه لایحه‌های بودجه سال 95 و برنامه پنجساله ششم توسعه اظهار داشت: در این رابطه نظر بنده یا دولت هیچ کدام در مقابل نظر قانون اعتباری ندارد.

وی افزود: زمانی که قانون با صراحت بیان می‌کند اگر دولت از ارائه لایحه بودجه سالانه کشور که موعد مقرر آن 15 اذر است عبور کند باید به همراه آن لایحه چند دوازدهم را هم تقدیم مجلس کند و همه در این زمینه باید تسلیم این قانون باشند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: هیچ کس در این رابطه نمی‌تواند چیزی از خودش برای قانون تحمیل کند. هنگامی که به قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این دستور قانون‌گذار،‌ به دلیل رسیدگی به موارد قانونی است و اگر تاخیری در ارائه لایحه بودجه سالانه کل کشور بیفتد دیگر قابل رعایت شدن نیست همچنین در این صورت تا ابتدای فروردین لایحه بودجه سالانه کل کشور به تصویب نرسیده و دولت در دخل و خرج خود اجازه ندارد در ابتدای سال کاری انجام دهد.

توکلی ادامه داد: دولت در واقع اگر بخواهد دستش در بودجه ابتدای سال باز بماند و خدماتش را ارائه دهد این قانون وضع شده است ولی دولت به هر دلیلی (که از نظر ما توجیه درستی در تاخیر ارائه لایحه ندارد) ارائه این لایحه را به عقب انداخته است.

وی عنوان کرد: حال که ارائه لایحه بودجه 95 و برنامه پنجساله ششم توسعه به عقب افتاده است دولت باید چند دوازدهم لایحه بودجه را هم ارائه دهد تا مجلس ابتدا چند دوازدهم را به تصویب رسانده تا چند ماه کارکرد دولت، جواز تصرف مالی داشته باشد سپس سر فرصت قانون برنامه و بودجه سالانه کشور را تصویب و طبق قانون آیین نامه داخلی بررسی‌ها را به اتمام رسانده و به دولت ابلاغ کند.

نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه گفت که به هیچ عنوان امکان پذیر نیست که دولت منتظر باشد تا مجلس دهم سر کار بیاید و سپس لایحه بودجه را ارائه دهد چرا که باید تا قبل از سال جدید چند دوازدهم و این لایحه به تصویب رسیده به دولت ابلاغ شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس