مادران سوری در نامه‌ای به مادران انگلیسی از آنان خواسته‌اند جلوی فرزندان بویژه دختران خود را بگیرند و نگذارند آن‌ها به سوریه بیایند. دست‌کم 500 انگلیسی در سوریه حضور دارند که بخش زیادی از آنان هم دختران انگلیسی هستند که برای جهاد نکاح و ازدواج با سران داعش، به این کشور فرار می‌کنند.

گروه بین‌الملل مشرق - آمارها درباره اعضای اروپایی داعش بسیار متفاوت است. اما آمارها رسمی و غیررسمی از حضور هزاران اروپایی در سوریه (و عراق) حکایت دارد. براساس هر دو دسته از آمارها، اتباع فرانسه و انگلیس بیشترین اعضای اروپایی داعش هستند و تعداد آن‌ها تا 2هزار نفر تخمین زده می‌شود. دست‌کم 500 انگلیسی در سوریه حضور دارند که بخش زیادی از آنان هم دختران انگلیسی هستند که برای ازدواج با سران داعش و آنچه به جهاد نکاح معروف شده است، به این کشور فرار می‌کنند.


دختران انگلیسی بسیاری در شبکه‌های اجتماعی وابسته به داعش فریب خورده و با فرار از خانه و زندگی خود، به این گروه در سوریه پیوسته‌اند

اتباع انگلیسی داعش آنقدر زیاد هستند که در پایتخت خودخوانده این گروه (شهر رقه سوریه) منطقه‌ای را به نام «لندن کوچک» برای خود مهیا کرده‌اند. (گزارش مشرق از لندن کوچک بریتانیایی‌های داعشی در سوریه)

حالا مادران سوری در نامه‌ای به مادران انگلیسی از آنان خواسته‌اند جلوی فرزندان بویژه دختران خود را بگیرند و نگذارند آن‌ها به سوریه بیایند. این مادران سوری از جمله مهاجران و پناهجویان این کشور در اروپا هستند. در ابتدای ویدئوی ضبط شده از این مادران سوری افسر ارشد هماهنگ کننده ضدتروریسم پلیس انگلیس به مادران انگلیسی درباره سفر اعضای خانواده‌هایشان به سوریه هشدار می‌دهد.


یکی از این مادران «فاتن» نام دارد که به همراه خانواده‌اش از سوریه مهاجرت کرده است. فاتن می‌گوید جان آن‌ها در سوریه در خطر بوده و اوضاع کشور و امنیت آن اصلا خوب نیست. به همین دلیل تصمیم سخت مهاجرت را گرفته است. فاتن می‌گوید مردم سوریه [بعد از تسلط داعش بر بخش‌هایی از آن] مجبور هستند هویت خود را مخفی کنند. نحوه لباس‌ پوشیدنشان را تغییر بدهند تا بدلیل مذهب و اعتقاد و ... با آنان بدرفتاری نشود.

نامه مادران سوری به مادران انگلیسی: جلوی دخترانتان را بگیرید + فیلم

این مادر سوری می‌گوید هربار که با همسرش به بیرون از خانه می‌رفتند حتی برای درمان فرزندشان، از سوی تروریست‌های داعش تهدید می‌شدند. برادر همسرش هم بدون هیچ دلیلی از سوی این گروه بازداشت شده است. به گفته فاتن، واقعیت زندگی در سوریه تحت کنترل داعش همین است؛ ترس و وحشت.

فاتن خطاب به مادران انگلیسی با لحنی التماس‌گونه می‌گوید: «هرگز این خطر را به جان نخرید که یک روز بیدار شوید و ببینید دخترانتان به سوریه فرار کرده است. این می‌تواند آخرین باری باشد که او را می‌بینید یا با او صحبت می‌کنید... با دخترانتان درباره زندگی و واقعیت‌های آن در کشوری که جنگ آن را چندپاره کرده است صحبت کنید تا متوجه شوند تصویری که برای آنان [توسط شبکه‌های مجازی داعش] ترسیم شده است چقدر با واقعیت تفاوت دارد.

به دخترتان کمک کنید تا بفهمد و متوجه شود چرا که فکر می‌کنند با سفر به سوریه به مردم این کشور کمک می‌کنند، در حالی که هیچگاه تا این اندازه از حقیقت دور نبوده‌اند. او [با پیوستن به داعش] تنها شرایط را برای دوستان و خانواده‌های ما و دیگر مردم سوریه سخت‌تر می‌کند.


یکی دیگر از مادران سوری خطاب به مادران انگلیسی با ناراحتی از سرنوشت دخترانی که به امید آینده‌ای روشن [در آنچه که داعش از دولت اسلامی برایشان ترسیم می‌کند] به سوریه می‌روند می‌گوید: «وقتی از دخترانی که و زنان جوانی که برای پیوستن به داعش به سوریه می‌روند می‌شنوم، بسیار غمگین می‌شوم. چرا که این کار آنان تنها به بدبختی آنان منجر خواهد شد.»

نامه مادران سوری به مادران انگلیسی: جلوی دخترانتان را بگیرید + فیلم

اگر من جای این دختران و زنان جوان مسلمانی که [از انگلیس] به سوریه می‌روند بودم، به خودم می‌گفتم که چرا باید به سوریه جایی که داعش مردم را صدها سال به عقب بازگردانده است بروم؟ آن‌ها مردم را از تحصیل بازمی‌دارند تا مردم بی‌سواد بمانند. به زور حتی دختربچه‌ چهار ساله را مجبور می‌کنند که از سر تا پایش را بپوشاند و زنان اجازه ندارند به تنهایی در خیابان تردد کنند و به تنهایی کاری انجام دهند. این سوریه‌ای نیست که ما می‌شناختیم.

من به مادران [انگلیسی] می‌گویم اگر دخترانتان خواستند کمکی بکنند، از همین‌جا در انگلیس با کمک به خیریه‌ها و کمک به پناهجویان مشارکت کنند. پیام من به زنان جوان  این است که به خودتان و به آینده‌تان فکر کنید، تا اینکه به سوریه بروید با شکنجه، بازداشت و حتی مرگ مواجه شوید؛ با این چشم‌انداز که هیچ‌وقت قادر به بازگشت به خانه‌تان نخواهید بود...

زکا، یکی دیگر از مادران سوری است که درخواستش را همان ابتدا مطرح می‌کند:

نامه مادران سوری به مادران انگلیسی: جلوی دخترانتان را بگیرید + فیلم

«من از طرف مردم سوریه یک درخواست از مادران انگلیسی دارم، نگذارید دخترانتان به سوریه بروند.»

این مادر سوری که همسرش توسط تک‌تیراندازان داعش کشته شده است می‌گوید برای حفظ جان سه فرزندش مجبور به ترک کشور به مقصد مصر شده است.

«به دخترانتان بگویید در مناطق تحت کنترل داعش نه آزادی خواهند داشت و نه امنیت. داعش فاصله بسیاری با اسلام دارد، آن‌ها نه مسلمان هستند و نه پیرو اسلام. مردم سوریه بیش از هرچیز از داعش می‌ترسند. تنها دستاورد داعش برای سوریه کشتار و آوارگی بوده است. آن‌ها کشور ما را به نابودی کشانده‌اند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    ایشاا... که سر عقل بیان....وگرنه سزای این کار چیزی نیست جز مرگــــــــــــــــــــــ
  • ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    «من از طرف مردم سوریه یک درخواست از مادران انگلیسی دارم، نگذارید دخترانتان به سوریه بروند.» آیا شما می توانید جلوی دختران تروریستی را که در اروپا عملیات ترورییستی انجام می دهند را بگیرید؟ دخترانی که همه می دانند از همین خاورمیانه هستند.
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    بابا اینا که همشون مسلمونای اروپا هستند میرن سوریه چرا حرف بیخود میزنی!!!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خوبه ميان يک روانى جانى برميگردن وبلاى جان ملت وخانواده شون ميشن عاقبت فتنه گرى اروپاىان به خودشون بر مى گرده.
  • منتظر ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    عاقبتمان بخیرباد.تاامام دوازدهم(ع) نیاددنیاروی ارامش رابه خودنخواهددید...درزمان ان بزرگواراست که اهل دنیااسلام راانگونه که هست تجربه خواهندکرد.
  • بیرق ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    ومکرو مکر الله ، والله خیرالماکرین. بلایی که برسر سوریه و افغانستان و لبنان و فلسطین و یمن و ..... اومده بالاخره یه جورایی بایست سر اروپاییها هم بیاد . خوبه که جووناشون میرن با داعش همراه میشن و ماحصل کار خون آشامی میشن بر علیه خود اروپا.
  • کارشناس علوم اقتصادی ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    خدایا اگه مادران انگلیسی توان داشتند نمی گذاشتند که انگلیس ابو بکر البغدادی پرورش بده و یا آل یهود پول مراکز دانشگاهی اسلامی در عمل وهابی - تکفیری رو در لندن و جهان غرب پرداخت کنند تا چهره منفوری از اسلام به نمایش بگذارند این رو بدونید بهائیت و وهابیت فرقه ای از اسلام نیستند بلکه با استفاده از اسلام .انگلیسی ها تفکری بدین اسامی ساخته اند تا شیعه و سنی را از داخل نابود کنند که با وجود مراجع تقلید بهائیت شناخته شده و کمر شکسته شد ولی وهابیت در دل بادیه های عربستان پرورش داده شد و هم اکنون با دلار آمریکایی بر گرده مسلمانان سوار شده است پس از استفاده از دلار آمریکا خود داری کنید تا هم کمر وهابیت و اسرائیل توسط آمریکا شکسته بشه و هم آمریکا به سرعت قیمت نفت رو بالا ببره تا از مسلمون ها دلجویی بشه و ده ها چیز مفید دیگه اتفاق بیفته
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    چقدر کارشناس داریم اینجا
  • ریاستی ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    وقتی تو انگلیس همجنس بازی قانونی میشه این دخترهایی که شریک جنسی ندارن .کجا بهتر از از اینجا!!!
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    کی دخترا سر عقل می آن خدا عالمه
  • ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    آهان لابد اون صهیونیست اسرائیلی هم که کشته شد مسلمون بوده! فکر کنم تو خودت مسلمون نیستی نیس؟
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    از درد بی شوهری رفع غریزه ...... می رن جهاد نکاح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس