یک مقام سابق پنتاگون می‌گوید، ایران در ماجرای بازداشت و آزادسازی 10 تفنگدار آمریکایی، بدون هیچ پیامدی، آمریکا را تحقیر کرده است.

 به گزارش مشرق، «هارولد راد» مشاور سابق پنتاگون بر این باور است، ایران در ماجرای بازداشت و آزادسازی 10 تفنگدار آمریکایی بدون هیچ پیامدی، آمریکا را تحقیر کرده است.

هارولد راد که با روزنامه «جروزالم‌پست» گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت: «اینکه واشنگتن تاکنون به بسیاری مسائل نظیر آزمایش موشک بالستیک ایران در ماه اکتبر و همین طور شلیک راکت به نزدیکی کشتی‌های دریایی آمریکا (در خلیج فارس) واکنش نشان نداده است، ضعف آمریکا در مقابل کشورهای خاورمیانه را نشان می‌دهد».  

وی افزود: «این نمونه دیگری است که نشان می‌دهد آمریکا متحدی غیرقابل اتکا و دشمنی بی‌آزار است. در خاورمیانه، زمانی که ضعف را احساس کنند، هجوم می‌آورند و حمله می‌کنند».

این مقام سابق پنتاگون اظهار داشت: «از نگاه ایرانی‌ها، آنها تفنگداران آمریکایی را پیش از نطق سالانه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا دستگیر کرده‌اند و او حتی به این موضوع اشاره نکرد».

هارولد راد در ادامه با طرح این سئوال که «آیا ایرانی‌ها به عمد اوباما و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا را تحقیر کردند؟»، پاسخ داد: «از دیدگاه فرهنگی ایرانی‌ها، پاسخ مثبت است».  

وی افزود: «این یک شرایط برد-برد برای ایران است زیرا هم به فناوری پیشرفته آمریکا دست یافت، هم آمریکا را تحقیر کرد و هم این بهانه را دست دولت آمریکا داد که بگوید ایران به خاطر توافق هسته‌ای با آمریکا همکاری کرده است».

مشاور سابق پنتاگون در ادامه مدعی شد: « یک پیروزی بزرگ برای ایران و یک شکست بزرگ برای آمریکا. اکنون ایران می‌تواند به تلاش‌های خود برای هدفش نهایی‌اش یعنی تولید سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهد».

هارولد راد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت، بیشتر تجهیزات قایق‌های آمریکایی پیشتر در دسترس ایران نبوده است. او سپس این سئوالات را مطرح کرد: « آیا ایران تجهیزات آمریکایی را برداشته است؟ آیا ایران آنچه از فناوری این قایق‌ها آموخته، در اختیار کره شمالی، چین و روسیه قرار می‌دهد؟ هیچ حسن‌نیتی در خاورمیانه وجود ندارد».

«مایکل روبین» محقق موسسه «امریکن انترپرایز» و مقام سابق پنتاگون نیز در این باره به روزنامه «جروزالم‌پست» گفت، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و سایر تندروها از این حادثه سود بردند.

وی تصریح کرد: «آنها آمریکا را تحقیر کردند. عذرخواهی گرمی دریافت کردند و سپس تصاویر آمریکایی‌های بازداشت‌شده را منتشر کردند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    مهم نیست - مهم تعامل خوب با امریکاست و بهتر شدن وضع مردم و منطقه است
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    کجای کاری 35 سال که امریکا داره تحقیر می شه
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    خدا شفات بد
  • خان محمد علی آقا ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    این یارو عجب خریه اما به احتمال زیاد خودش رو به خری زده من بعنوان یک فرد که در ایران زندگی میکنم به تمام موجودات عالم اعلام میکنم که صنعت هسته ای ایران از این به بعد دیگه بر فنا رفته و الکی نگران نباشین!!!!!!
  • رذا هستم ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    نصر من الله و فتحٌ قریب
  • مخلوق خدا ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    شیطان همیشعه در مقابل خدا تحقیر میشه و انسان سربلند
  • وحید ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    این مردک احتمالاً از معتادان متجاهر در آمریکاست. مردک ما چند دهه است شما را تحقیر می کنیم؛ نمی دانستی بدان.
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    جووووووون، خیلی هم عالی
  • ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    این رسما دیوانه شده! من منتقد سرسخت دیپلماسی دولت روحانیم ولی حد اقل این رفتار انسانی رو با تحلیلهای مسخره به لجن نكشید. اونا اشتباه كردن اومدن، ما هم طبق وظیفه ذاتی از مرزهامون حفاظت كردیم، بعدش هم بعد از مشخص شدن غیر عمدی بودنش، آزاد شدن. تمام.
  • یه جو غیرت دینی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    کلام ملت ایران همان است که آن فرزانه ی عصر و وحید دهر فرمودند ما آمریکا را زیر پا خواهیم گذاشت. ان شاء الله.
  • بیسیمچی ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    تحقیر که چه عرض کنم ....دیم رو هیکل آمریکا
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    با تدبیر و امید تفاوت را در همه چیز احساس کنید اینه عزت الان اگه زمان دولت منفعل هاله نوری ها بود نه تنها با کت و شلوار مارکدار و تابلو فرش و کلی هدایا بدرقه شون میکردن بلکه پشتبندش ده ها تحریم علیهمون وضع میشد و همون تفنگدارها کلی علیهمون مصاحبه میکردن. لابد الان میخواید بگید این کار نیروهای نظامیه و ربطی به دولت نداره. جواب منم اینه چه طور وقتی صحبت از پاسخ نظامی به عرعرستان میشه دولت مقصره؟؟؟؟ افراطی هستید دیگه درکتون میکنم شکست سنگینی تو انتخایات خوردید! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس