کد خبر 522305
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: واشنگتن از این مساله راضی و خشنود است که ایران ملوانان آمریکایی بازداشت شده را آزاد کرده ولی همچنان نسبت به حمایت ایران از تروریسم و تهدید اسرائیل، نگرانی‌هایی دارد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در سخنانی گفت که از هرگونه مذاکره‌ای بین تهران و واشنگتن درباره عذرخواهی آمریکا به خاطر حادثه ورود غیر قانونی ملوانان ارتش آمریکا به آبهای سرزمینی ایران، اطلاعی ندارد.

وی گفت: دولت باراک اوباما مطمئنا از ایران به خاطر این حادثه عذرخواهی نکرده است.

جاش ارنست اظهار داشت: علت اصلی اینکه اوباما در نطق سالانه اش در کنگره درباره بازداشت نظامیان آمریکایی صحبت نکرده است، این بوده که از به خطر افتادن فرآیند آزادی این افراد جلوگیری کند.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد که ایران در ماجرای قایق‌های جنگی نه خواهان عذرخواهی شد و نه از آن عذرخواهی انجام شد.

وی گفت: زمانی که شما در مورد قایق‌ها به مشکل بر می‌خورید، آیا به خاطر وجود مشکل در قایق‌ها معذرت‌خواهی می‌کنید؟ نه. و هیچ‌کس به دنبال عذرخواهی نبود. این یک اقدام استاندارد در عرصه دریانوردی است.

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا توضیح داد که ایرانی‌ها این دو قایق را گرفتند - همان‌گونه را که ما قایق‌های ایرانی که نیازمند کمک بوده‌اند، گرفته‌ایم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیرعمدی بودن ورود غیرقانونی و غیرمجاز شناورهای رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رهاسازی تفنگداران دستگیر شده آمریکایی در آبهای بین‌المللی خبر داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این با صدور اطلاعیه‌ای از توقیف 2 شناور رزمی آمریکایی و بازداشت 10 تفنگدار این کشور در پی ورود غیرقانونی آنها به حریم آبهای ایران خبر داده بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    اسرائیل رو که گفتن باس نابود شه ، واسه اون جوش نزن . بیخیال شو عمو
  • کیان ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    باید هم خشنود باشه. یک روزه اسرای آمریکایی آزاد میشن، شهروندان ایرانی اسیر در آنجا با زور زدن و منت کشی هم آزاد نمیشن. بعد هر وقت خودشون خواستن آزاد میکنن. اگه واقعا دیپلماسی اینه که اونها بگن ما گوش کنیم، ما بگیم اونها گوش نکنن که خوب دیپلماسی ظریفی داریم ماااااااا. هر وقت یک روزه یک ایرانی آزاد شد اون موقع میفهمم که دیپلماسی قوی و محکمی داریم.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    فرماندشون که عذرخواهی کرده بود کلی آمریکاییها سوختن همین بسشونه که تلویزیون نشون داد عذرخواهی فرماندشونو
  • محمدرضا ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    پررو های عوضی حقشون بود آزاد نمیکردیم تا به غلط کردن بیفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس