کد خبر 522020
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

برخی منابع می گویند تفنگداران امریکایی دستگیر شده در 3 مایلی جزیره فارسی، ماموریت حفاظت از سواحل عربستان سعودی را بر عهده داشته اند.

به گزارش مشرق، برخی منابع می گویند تفنگداران امریکایی دستگیر شده در 3 مایلی جزیره فارسی، ماموریت حفاظت از سواحل عربستان سعودی را بر عهده داشته اند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه 22 دی 1394 (12 ژانویه 2014) 10 تفنگدار امریکایی (9 مرد و یک زن) را بازداشت کرد که به آب های سرزمینی ایران در نزدیکی بوشهر وارد شده بودند.

برخی منابع نظامی می گویند این نیروها متعلق به ناو هواپیمابر مستقر در سواحل عربستان و ماموریت اصلی آنها هم محافظت از سواحل این کشور بوده است.

برخی شواهد نشان می دهد امریکا به دنبال افزایش تنش میان ایران و عربستان حضور نظامی خود در اطراف مرزها و سواحل آن را تشدید کرده است.

این حضور اگرچه به بهانه ظاهری مقابله با تروریسم و امثال آن انجام می شود ولی در واقع علیه ایران هدف گیری شده است.

منابع نظامی می گویند اگرچه ممکن است درباره علت ورود این تفنگداران به آب های سرزمینی ایران بتوان احتمالا خوش بینانه ای داد ولی درباره اصل ماموریت استقراری آنها هیچ توجیه خوش بینانه ای وجود ندارد.

دستگیری این نظامیان چند روز قبل از اجرای برجام می تواند روند تحولاتت دیپلماتیک را به طور اساسی جابجا کند.


منبع: ایران هسته ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سربلند ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این آل یهودکه که قادربه حفاظت مرزهای خودنیست وازقدرتهای استکباریجهت صیانت ازمرزهایش استفاده می نمایدپس چرابقول خوزستانی ها بلکم بازی درمی آوردواقعا"که به فرمایش امام معصوم (ع) خداونددشمنان ماراازاحمق هاآفریده است
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    خوشحالم که دست به کارهای احساسی نزدیم که برای کشور هزینه درست کنه و اخرش مجبور شویم مثل ملوانهای انگلیسی ، ریس جمهور مون را بفرستیم بدرقه شون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس