دو شناور رزمی ارتش آمریکا حامل 10 تفنگدار مسلح که به حریم ایران در خلیج فارس تجاوز کرده بودند توسط واحدهای رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

سپاه پاسداران 10 نظامی آمریکایی را در خلیج فارس بازداشت کرد /تماس تلفنی کری با ظریف/ سپاه: دستگیرشدگان در محل مناسبی نگهداری می‌شوند
به گزارش مشرق، سپاه پاسداران ١٠ نظامی متجاوز آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

بنا بر اطلاعات رسیده، هرکدام از قایق‌های آمریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است.

این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد آب‌های ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آب‌های کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.

تماس‌های مکرر مقامات آمریکایی با تهران برای آزادی زندانیان ادامه دارد.

در پی انتشار این خبر، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای، از توقیف دو فروند شناوری رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد.

بیانیه نیروی دریایی سپاه پاسداران

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: در ساعت 16:30 دو شنبه مورخ 22/7/94 دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند .

سپاه پاسداران 10 نظامی آمریکایی را در خلیج فارس بازداشت کرد /تماس تلفنی کری با ظریف/ سپاه: دستگیرشدگان در محل مناسبی نگهداری می‌شوند

بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است .

همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی ، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل "فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است .

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است : سرنشینان شناورهای امریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند. 


پنتاگون بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس را تأیید کرد

پنتاگون می‌گوید ایران دو قایق نیروی دریایی آمریکا را توقیف کرده است.

«پیتر کوک»، سخنگوی پنتاگون بامداد چهارشنبه در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس، خبر پیشین در این باره را تأیید کرد و گفت این قایق‌ها در مسیر بین کویت و بحرین در حال حرکت بوده‌اند که تماس با آنها قطع شده است.

سخنگوی پنتاگون با بیان اینکه مقامات آمریکایی با طرف ایرانی برای حل و فصل این موضوع در تلاش هستند تصریح کرد ایران گفته به زودی نظامیان بازداشت‌شده را آزاد خواهد کرد.

«کوک»  اضافه کرد این اتفاق در نزدیکی «جزیره فارسی» در خلیج فارس رخ داده است و گفت که قایق‌های آمریکایی سهواً وارد آبهای ایران شده‌اند.

یک مقام امریکایی در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی نیوز گفته که ده ملوان نیروی دریایی آمریکا در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس، بازداشت شده‌اند.

تماس تلفنی جان کری با ظریف درباره قایق‌های توقیف‌شده آمریکایی


جان کری، وزیر خارجه آمریکا، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای تسریع آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج فارس، تماس گرفته است.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت ظریف در این تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود گفته سرنشینان این دو قایق به زودی آزاد خواهند شد.


کاخ سفید، بازداشت 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس را «تحریک‌آمیز» خواند



جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ده نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد گفت به دلیل همین اقدامات «تحریک‌آمیز» است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در اولویت خود قرار داده است.

ارنست گفت کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند.


دیلی بیست: ایران تا سخنرانی سالانه اوباما نظامیان آمریکایی را آزاد نمی‌کند

روزنامه دیلی بیست به نقل از منابع نظامی آمریکایی ادعا کرده است که ایران تا روز چهارشنبه و برگزاری سخنرانی سالانه رییس‌جمهور آمریکا، نظامیان دستگیر شده آمریکایی را در بازداشت نگاه خواهد داشت.


واکنش قانونگذاران آمریکایی به بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس

نمایندگان کنگره آمریکا به خبر بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس واکنش نشان دادند.

سناتور تام کاتن، بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «ذلت‌بار» خواند.

سناتور، «کوری گاردنر»، عضو کمیته روابط خارجی سنا، خواستار تعویق سخنرانی سالانه اوباما، تا زمان مشخص شدن موضوع توقیف قایق‌های امریکایی شد.

سناتور، «الیوت انگل»، دموکرات ارشد سنا گفت که این اقدام ایران، همه چیز را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سناتور مارکو روبیو که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هست تأکید کرد که ایران بایستی نظامی‌های بازداشت‌شده را آزاد کند.

واکنش «کری» به توقیف دو قایق آمریکایی در آبهای خلیج فارس

جان کری، وزیر خارجه آمریکا هنگام ورود به کنگره در پاسخ به سوالی درباره بازداشت 10 نظامی آمریکایی که به صورت غیرمجاز وارد آب‌های ایران شده بودند گفت: «آنها خیلی زود آزاد خواهند شد.»

جو بایدن: موضوع نظامیان بازداشت‌شده در ایران به خوبی تمام می‌شود

جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا هنگام ورود به سالن محل سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اطمینان دارد موضوع نظامی‌های بازداشت‌شده آمریکایی، پایانی خوش خواهد داشت.

مشخص شدن علت تجاوز آمریکا به آب های ایران

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آخرین وضعیت بازداشت 10 ملوان‌ آمریکایی، گفت: ورود 2 شناور رزمی آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران به‌علت خرابی‌ سیستم‌های ناوبری آنها بوده و موضوع در حال حل‌شدن است.

وی افزود: تعامل خوبی بین دستگاه‌های نظامی و دیپلماسی برقرار است و بررسی‌ها در این باره ادامه دارد.

دریادار فدوی تأکید کرد: زمان زیادی طول نمی‌کشد تا دستور لازم را برای اقدام نهایی خواهیم گرفت و احتمالاً آنها آزاد می‌شوند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از توقیف 2 شناور رزمی آمریکایی و بازداشت 10 تفنگدار این کشور در پی ورود غیرقانونی آنها به حریم آبهای ایران خبر داده بود.

تحرکات 40 دقیقه‌ای ناو هواپیمابر آمریکایی پس از دستگیری تفنگداران با اقدام سپاه خنثی شد

سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه گفت: نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز استقرار کامل و همه جانبه و تسلط کامل بر همه آب‌های منطقه خلیج فارس و هرمز را دارد.

فدوی گفت: آب‌های سرزمینی هر کشور، آب‌هایی است که شناورها باید حضورشان در آنها با اطلاع و کسب اجازه قبلی باشد.

وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز هیچ گاه بی‌ضرر نبوده و این 2 شناور که شامل 10 تفنگدار بودند در سه مایلی آب‌های سرزمین جزیره فارسی قرار گرفته بودند و به دلیل عدم حرفه‌ای گری عملی، توسط رزمنده‌های ما در دریا توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند و مقاومت زیادی نشان ندادند.

فدوی تاکید کرد: اما بعد از آن، نیروی دریایی و ناو هواپیمابر آمریکایی حدود 40 دقیقه رفتار غیر حرفه‌ای و تحرکات هوایی و شناوری در منطقه داشت که برخلاف گفته‌های آمریکایی ها مبنی بر تامین آرامش در منطقه بود که با اقدام به موقع نیروهای سپاه آرامش به منطقه برگشت و تحت کنترل صد در صد ما قرار گرفت.

وی افزود: از همان ابتدای کار تماس‌های دیپلماتیک برقرار بود و با آقای ظریف در تماس بودیم و او در جریان قضایا بود و آقای کری نیز با ظریف تماس گرفته بود و درخواست آزادی داشته که آقای ظریف موضع قوی و محکمی داشته و اعلام کرده که آنها در آبهای سرزمینی ما بودند و باید عذرخواهی کنید.

فدوی گفت: این روند انجام شده و مطمئنا طول زیادی نخواهد کشید و نیروی دریایی سپاه در خصوص این افراد به محض دستور از سلسه مراتب اقدام می‌کند.

تفنگداران دریایی آمریکا در آب‌های بین‌المللی رها شدند

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریکایی در آب‌های بین المللی خبر داد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است:در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ 94/10/22 ) این شناورها پس از تمکین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن که 9 تفنگدار مرد و یک تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

این اطلاعیه افزوده است:همانگونه که در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر "ترومن" امریکا و ناوگروه هواپیمابر "شارل دو گل " فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر امریکایی اقدام به تحرکات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود که با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه کنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینکه "در شناورهای امریکایی‌ سلاح‌های سبک و نیمه سنگین وجود داشته است" تصریح شده است: پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی کشورمان با غیر عمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریکایی را در خواست کردند.

این اطلاعیه افزوده است: پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی آمریکا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذرخواهی آنها؛ تصمیم به رهاسازی آنان گرفته شد.

این اطلاعیه با تأکید بر اینکه "امریکایی‌ها متعهد شدند که دچار اشتباهات مجدد نشوند" آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند.

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 139
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 71
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    الله اکبر خامنه ای رهبر مرگ بر ضدولایت فقیه شرم بر قاتلین قلب راکتور اراک مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ براسرائیل مرگ بر فتنه گر
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ایول سپاه آفرین سپاه ،خدا کنه باز دولت یه هفته ازشون پذیرایی نکنه بعد با سلام صلوات بدرقشون کنه برن. اول باید شرط بذاریم تا برجام عملی نشه آزادشون نمی کنیم بعد نصفشونو آزاد کنیم برن همون جا اعتراف کنن به آبهای ما تجاوز کردن یه ماه بعدم بقیشونو ازاد کنیم ادامشو از خواب بیدار شدم براتون می نویسم
  • حسین ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    الانه که دولت از آمریکا عذر خواهی کنه! مثل اعتراض به تعویض اسم خیابان بوستان!
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ایول ایول عربستان برو پی کارت تنها کشور جهان که میتونه اریکاییها رو دسگیر کنه
  • سید علی ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این حقیر ها هم فکر کردن میتونن مثل سپاه مقابله به مثل کنند ؛ ینی مثلا در مقابله با رزمایش چند عدد شناور های سپاه در کنار ناو آمریکایی که کاتیوشا میزدند این احمق ها هم میخواستن مقابله به مثل کنند .
  • کاپیتان ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    لابد الان آمریکا طلبکار هم هست! این یه آزمون هست میخوان ببین تلاش هاشون ثمر داده یا نه حتی مقایسه مدت آزادی و نگه داری این ها با اون هایی که تو سال 86 و 81 دستگیر شدن هم براشون مهمه جان کری زنگ میزنه به ظریف و میگه سریع(!) باید آزاد بشن! چقدر شبیه جک استروا که تاکید داشت سریع باید آزاد بشن! اینا اتفاقیه؟؟؟؟ جمش کن بینیم باو! به نظرم ایران نباید تو این قضیه کوتاه بیاد باید نگهشون داره تا از ترس ... به خودشون (نه گروگان ها بلکه سیاسیونشون) احتمالا الان آقای روحانی به این فکر میکنه که نکنه نگه داشتند اینا باعث تبلیغات جمهوری خواه های تندرو و ترامپ توی آمریکا بشه پس باید سریع آزادشون کرد! شاید این فکر از بعضی ابعاد کاغذی درست باشه اما از نظر روح انقلابی نه من آدم خیلی مذهبی نیستم اما یه چیز رو خیلی خوب میدونم امام به جوونا ی امثال من گفت مطمئن باشید آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه ، من هم مطمئن هستم آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جوابشون ندن تا مثل انگلیسی ها به غلط کردن بیفتند .مگر خانه خاله است هر وقت دوست داستند ورود کنند بابا اینجا ایرانه نه عربستان
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    الله اکبر
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اینها دام های کنگره است تا سپاه پاسداران را تحریم کنند. بعیده اینها کارهاشون بدون نقشه قبلی باشه.
  • MOHAMMAD ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اشتباه گذشته را تکرار نکنید حداقل باید 2 سال در ایران زندانی باشند خیلی زشت است با یک تماس تلفی آزاد شوند وقتی هموطنان ما را به بهانه های مضحک به مدت بعضا تا 14 سال زندانی میکنند. فکر کنم اگر یک نظامی ایرانی به اشتباه وارد خاک یا حالا آبهای آمریکا شود دیگر اورا بتوانیم ببینیم خیلی زشت است با یک تماس تلفنی قدرت نمایی کنند
  • سرباز وطن ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام ودرود بر مررزداران همیشه هوشیار سپاه پاسداران خدا یارتان ای دلاوران دریا دل بازم مثل همیشه گل کاشتید ممنونم ودستتون را میبوسم
  • سرباز وطن ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام ودرود بر مررزداران همیشه هوشیار سپاه پاسداران خدا یارتان ای دلاوران دریا دل بازم مثل همیشه گل کاشتید ممنونم ودستتون را میبوسم
  • ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    بابا دست از سیاه بازی بردارید .از ترس کفار و شهوت ریاست بر مستضعفین ؍ قلب راکتور را بتون ریختید ٫ سانتریفیوژ ها را با زیر ساختاش کنیدید ٫ بیست درصد رو دادید روسیه . بعد برا تحت تاثیر گذاشتن این وقایع ذلتبار این سناریو را گذاشتید .
  • هيهات منا الذلة ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جانممممممممممممم سپاه درود بر دلاوران با غیرت و استوار سپاه اخ خدا دلم ارام شد درود بر غیرتتان سلام بر پاسداران خدا قوت خدا حفظتان کنه از گزند خوارج داخلی
  • ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    عربستان ماهیگیرهای ما را که اشتباهی به آبهای آنها وارد شده اند اعدام می کند بعد ما افراد نظامی همراه با تجهیزات نظامی را که وارد آبهای سرزمینی مان شده اند دستگیر می کنیم تحریک آمیز می شود آ»ریکائیها چرا انقدر خودخواه هستند
  • هيهات منا الذلة ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    کاخ سفید، بازداشت 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس را «تحریک‌آمیز» خواند ؟؟؟؟؟؟؟؟ کاخ سیاه غلط کرده امریکایی های حرامی امدن قایقهای شما توی ابهای ایران اسمش چیه تحریک امیز نیست مرگ بر امریکا ما امریکا را زیر پا خواهیم گذاشت توی خلیج همیشه فارس خاکتان خواهیم کرد امریکایی های حرامی
  • هيهات منا الذلة ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    مرگ بر امریکای جنایتکار مادرانتان رو به عزایتان مینشانیم حرامزاده های امریکایی
  • ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ایول شیر بچه های دلاور سپاه
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ای کاش میکشتشون تا دیگه از این غلط ها نکنند
  • حسین فرزند تبریز ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ناموسا آزادشون نکنین
  • حسین فرزند تبریز ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ناموسا آزادشون نکنین
  • ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    حال کردم ماشالله به دلیرمردان ایران
  • ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ما ایرانی ها اگر اسیر بگیریم همچون رسول الله صلوات الله علیها رفتار میکنیم با رافت اسلامی ولی ای کاش میشد این حرامی های امریکایی رو شکنجه بدیم حرامی های جنایتکار رو
  • مصطفی ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    در هنگام تنش ها بین ایران و عربستان، نظامیان امریکایی در آبهای ایران چه می کرده اند؟ امریکا و متحدانش در حال آزمودن ایران در میدانهای مختلف هستند. سپاه نباید مثل دستگاه دیپلماسی در این آزمون مردود شود. به قدر کافی هزینه انفعال و وادادگی مان را در برابر جبهه سلطه گر پرداخت کرده ایم.
  • ناشناس ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    آقای ظریف کمی یاد بگیر فقط 10 نفر بودند نه بیش از 400 نفر تو عربستان یاد بگیر آقای ظریف
  • عبدالله المسکین ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    الله اکبر درود بر شیرمردان رهرو حیدر کرار سپاه مایه ی عزت است.... نگهشون دارید تا بعد سخنراتی اوباما ..که جرات پیدا نکنه از دهن نجسش دری وری در بیاد دوباره ظریف یاد بگیر
  • پويا ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    دم بچه هاي دلاور سپاه گرم ، حالم جا اومد...
  • علی ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    واقعا خنده داره که آمریکا با آن همه ادعا و تجهیزات سرانشان بگن این شناور به طور اشتباهی وارد آبهای ایران شده بود. با اینها فقط باید از راه قاطعیت در عمل صحبت کرد نه دیپلماسی خنده (تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر)
  • ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    نه تو رو خدا دنبال تنش تازه ای نباشید هرچه زود تر آزادشون کنین تا قضیه ختم به خیر شود
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ببینید تحلیل من اینه ما یه گیری پیش آمریکا داریم و اونم رفع تحریم هاست به خاطر این در اکثر موارد باید به حرفش گوش کنیم و این یعنی زیر سلطه ی آمریکا رفتن اگر غیر از اینه من بی سواد رو تفهیم کنید مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • پسری از خطه ی آذربایجان ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    به نظر میرسه این اقدامات آمریکا کاملا و بدون هیچ شبهه ای برای این هست که برجام آسیب ببینه و حتی اون تحریم ها رو هم رفع نکنه اونا از طرفی با این کار میخوان به ایران فشار بیارن و برجام رو متوقف کنن و تحریم ها رو لغو نکنن (ایران هم که کار های هسته ایش رو داره طبق برجام میکنه و آمریکا هم از این فرصت به خوبی استفاده میکنه)چه دلیلی داره این نظامیا به فاصله ی کوتاهی مونده به رفع تحریم ها وارد آب های ایران بشن ثانیا امریکا چون میدونه ایران به رفع تحریم ها وابسته شده مطمئن باشین هر غلطی دلش بخواد میکنه نظامیاش وارد آب ایران میشن و دستگیر میشن از اون طرف کری زنگ میزنه و میگه آزادش کنید!!!دولت توجه کن ما از امریکا دستور نمیگیریم به شما قول میدم آمریکا همون طور که با تحریم برجام رو نقض کرد غلط های اضافی زیادتری خواهد کرد مگر اینکه ما در مقابلش ایستادگی کنیم!مرگ بر شیطان بزرگ
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    کت و شلوار!!
  • ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    برجام پر شد
  • امیر ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    مگه قرار نبود فقط ظریف راجع به برجام با آمریکا صحبت کنه، چی شده که در مورد هر قضیه با جان کری در تماسه؟!!
  • علی ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اعدامشون کنید
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    1 0
    آفرین ... حداقل با چند تا از زندای های ایران توی آمرکا مبادلشون کنن
  • سوسن ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    شما ها که منفی دادید یعنی راضی هستید امریکاییها به خاک ما به این راحتی تجاوز کنند؟ واقعا که....
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    گرفتنی که بعد از مدت کوتاه آزاد خواهند شد وبا معذرت خواهی فایده در پی نخواهد داشت اگر اشتباهی وارد آبهای کشور شدن باید هدایت می شدند به بیرون اشتباه ترکیه را در مورد سرنگونی هواپیمای روسی مرتکب نشویم بهتر خواهد بود الان کشور نیازمند آرمش وجوی مطلوب را خواهان است نه تنش مواظب باشیم فرمانده محترم گروه که تفنگداران را گرفته در خشکی ترور نشود . تمام مرزداران دارای شجاعت وشهامت وعاشق شهادت هستند منتها این کار ها باعث تنش در روابط خواهد شد ودستهای که خواهان جنگ افروزی هستند
  • احسان معتمدی ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سپاه پاسداران تا زمانیکه امریکا تمام تحریم ها را لغو نکرده وسگ دست اموزش ال سعود را از تحریک کردن ایران دست بر ندارد نیاید انها را ازاد کند واز فشار رییس جمهور وظریف واین مدل ادم های وا رفته نترسد واهمیت ندهد
  • علی ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    تمام این اتفاقات درست چند روز قبل از اجرایی شدن برجام ؟ بحران عربستان و حالا هم این مورد
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این اقدامات در زمانی که کشور درگیر انواع مشکلات است چه معنایی جز مخالفت با اقدامات دولت دارد
  • بنده خدا ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اینها رو تا عذر خواهی دولت آمریکا به علت تجاوز به آبهایمان نباید آزاد کرد .در ضمن دست بچه های عزیز سپاه با اینهمه شجاعت درد نکنه
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    درود به ادامه دهندگان راه شهید مهدوی
  • پويا ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    كدوم سمتي صحبت كردي خودت هم متوجه شدي ؟ مواظب باش با خودت درگيري نشي ؟
  • موریس ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    دم بچه های سپاه گرم .درد و بلاتون بخوره تو سر ترسوها . عربستان نفله این یه هشداری بود به تو ضعیفه که بفهمی ما ارباب گنده ات رو حالگیری میکنیم تو که عددی نیستی آب دهن .
  • محسن ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    با تبریک به نیروهای انقلاب اسلامی
  • نهضت جهانی صلوات ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم اگر سپاه نبود کشور نبود:حضرت امام رحمه الله علیه امروز باید گفت اگر سپاه نباشد انقلاب نخواهد بود آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند بشرط این که ما اشتباهی کارهای غلطی انجام ندهیم سال 66 که ناوهای آمریکائی وارد خلیج فارس شدند حضرت امام رحمه الله به مسئولین فرمودند: اگر من جای شما بودم اولین ناو آمریکا یی را که وارد شد به خلیج فارس مورد حمله قرار میدادم" اگر آنروز حرف صریح ولی فقیه را گوش داده بودیم امروز دشمن شمار ه یک یعنی شیطان بزرگ در زمین ما بازی نمیکرد امروز هم بایست از فرمان صریح امام خامنه ای وفرمانده کل قوا پیروی کرد بدون ترس تفسیر واز کدخدا نهراسیم برای پیروزی اسلام بر استکبار جهانی 14 صلوات هدیه مینمائیم اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • محمد ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    انها سازنده جی پی اس هستند بعدا اشتباهی وارد ابهای ایران شدن , دو حالت داره 1- یا اوناهم بعضی وقتها قاطی می کنند 2- یا کاسه ای زیر نیم کاسه است.
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    باید اونا رو دور میکردیم و نمیگرفتیم با این کار شاید کری و اوباما آسیب ببینن چون خیلی دارن تو این قضیه هسته ای برای به سرانجام رسیدنش تلاش میکنن و مخالفانشون به شدت حالا اونا رو تحت فشار میزارن و ایران رو مثل عربستان تو قضیه یمن گیر میندازن نه راه پیش میدن نه راه پس والا بازم سیاست مردان بهتر میدونن
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    عمدا اونا رو فرستادن تا وضعیت رو متشنج تر کنن و به چیزی که میخوان برسن!! وگرنه ده تا نظامی چه کار خاصی میخواستن انجام بدن!؟
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سپاه که تحریم هست دیگه قراره چه کار کنند ؟
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سپاه بهترین کار رو کرده
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    تنش چیه ؟ نکنه اگر اومدند یک جزیره را هم اشغال کردند باز هم باید برای تنش زدایی سکوت کنیم
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جوری بزنیدشون که اسم کشورشون رو یادشون بره! یا اینکه به تیربار ببندیدیشون و جنازه هاشون رو تحویل بدید.
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    حالا آمریکا باید بفهمه که سپاه بلد نیست جلوشون زانو بزنه
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سپاه پاسداران به لشکر ابن زیاد لبخند نمیزنه !!!
  • زين الدين زيدان ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    كار بزرگي انجام شد.
  • مجید ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سفارش کت و شلوار داده اید!
  • محسن ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    با تبریک به نیروهای انقلاب اسلای. ولی باید در نظر گرفت که آمریکا در حال آزمایش قایقهای جدید برای مقابله با نیروی دریایی سپاه است و این نقشه آنها برای آینده است و باید با چشم و عقل باز با این موضوع برخورد شود.
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    دستشون درد نکنه خدا قوت .... تو اخبار وادادگیها و تعظیم و سکوت در برابر توهینها و تحریمها این خبری خوش است
  • ناشناس ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ورود نظامیان امریکایی یا بهتره بگم امریکا در آبهای ایرانی کاملا عمدی بوده!!! اون هم نزدیک انتخابات!!! مطمئنا آنها نیز دنبال این وضعیت هستند!!! و دوباره بهانه به دست عده ای که با امریکایی ها در غیر از مسائل هسته ای مذاکره کنند!!! انتخابات رو در یابید و ببینید چطور از این مسئله بهره برداری خواهند کرد!!!
  • ایزا ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    آرومتر بابا سکته میکنیا!
  • سردار نوروزی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    بسمه تعالی جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه وهوشمندانه همه ی مرزهای خود را تحت کنترل دارد وکوچکترین شیء را زیر ذره بین ونگاه خود رصد کرده ووارد عمل می شود . پس حواس متجاوزین به حریم هوایی ، دریایی وخشکی کشور ایران باشد ودست از پا خطا نکنند که مرگشان حتمی خواهد بود .
  • مجید ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این یه دام مگه آمریکا ئیا با این همه تجهزات وجی پی اس وغیره نمیتونن تشخیص بدن نیروهاشون مسیر را اشتباه دارن میرن
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    خدا رو شکر که هنوز هم خون غیرت توی رگ های مردم این سرزمین می جوشه امیدورام ظریف سکته نزد باشه
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    من نگران روح برجامم
  • ُسید ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    خبر شلیک چند روز پیش رو میگی؟ اون که توسط سپاه تکذیب شد
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    یه اخطار میدادید برن پی کارشون حالا باید کت و شلوار بخرین
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    هوالعزیز امریکای پلید و مزخرف بداند جمهوری اسلامی ایران تا یک حدودی رعایت مسایل را خواهد کرد ف اینکه به عناوین مختلف سربازان امریکایی وارد مرزهای آبی کشور شوند آن هم مسلح ، این حرکت نشانه ی چیست ؟ ایا ایران حق دارد که در جا بزند این قایق های امریکایی را نابود نماید وبعد هم بگوییم که اشتباه شد . برای اینکه دین ما این اجازه را نداده ونمی دهد که اینچنین باشیم و الا هیچ کاری ندارد که رفتارمان را به گونه ای دیگر نشان دهیم .
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اقا بهشون بفهمونین این مملکت صاحب دارد.آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • 108 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اینکه سربازان امام زمان به زحمت افتادند ولی حال کردن. و پوز این قرتی ها را به زمین مالوندن دست مریزاد. اما وزارت خارجه یدست کت شلوار چینی میخره تن این چلقوزها میکنه. بعد هم بخدا راضی نیستم الان 5 سال نه برای خودم و نه برای بابام کت شلوار نتونستم بخرم
  • کریم شیرازی ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    بیشتر از همه عرب ها از این موضوع هراس میکنند وقتی میبینه ایران با گنده لات دنیا ( امریکا)اینجوری برخورد میکنه حساب کار دستش میاد که نباید با دم شیر بازی کنه
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جوری بزنیدشون که اسم کشورشون رو یادشون بره! یا اینکه به تیربار ببندیدیشون و جنازه هاشون رو تحویل بدید.
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این وسط اقای ظریف جالبه که گفته اینا به زودی آزاد میشن! واقعا این ولت چقدر میخواد مردم رو تحقیر کنه آخه؟
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    کنگره به اوباما: این قضیه ذلت بار است......ظریف به کری: به زودی آزاد می شوند......خدایا پناه به خودت....
  • ali ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    تجربه اینو ثابت کرده هرچی جلوی یک لات چاقو کش کوتاه بیای بیشتر جری میشه و بیشتر شاخ و شونه واست میگشه قدرت نمایی یکجور زهر چشم گرفتنه. هیچ لطمه ای هم به برجام و رفع تحریم ها نمیخوره خیالتون راحت اقایون اصلاح طلب
  • رضا ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    در شان ایرانی ها نیست این برخورد با اسیر اونم از نوع سربازش
  • سدار نوروزی ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    بسمه تعالی جناب اقای رئیس جمهور امریکا و وزیر امور خارجه ، اعضای پنتاگون وسناتورهای حزب جمهوری خواه ، اعضای کنگره ی امریکا بدانید و می دانید که جمهوری اسلامی ایران با احدی در این عالم سر شوخی نداشته وبسیار جدّی است ،همچنانکه رهبری این نظام در همه ی احوال جدّی و مصمم بوده وهستند .ایران اسلامی ، ایران زمان محمد رضا شاه پهلوی حرامزاده نیست که شما تصور دارید .این کشور کشور امام زمان علیه السلام است ، احدی در عالم اجازه نخواهد داشت تا به حریم این کشور تجاوز نماید ؛سربازان و پاسداران خمینی کبیر وامام خامنه ای با قدرت وصلابت وهیمنه از کیان جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده و به دشمن آنچنان درسی را بدهند که تا به حال کسی در طول تاریخ جنگها و تجاوزات نداده است. لذا خوب حواستان را جمع کنید ایران اسلامی عراق ، سوریه ، یمن ، افغانستان ، پاناما ، تایوان ،وغیره نیست . امروز ایران در منطقه به لحاظ قدرت حرف اول را در جهان می زند . پس سعی کنید دچار اشتباه نشوید که اگر شدید خونتان پای خودتان خواهد بود .
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اگه اومدن داخل ایران خوب کاری کردیم گرفتیمشون ولی دیگه این‌قدر جوسازی الکی نکنید بهمون می‌خندن به خدا. مگه چی‌کار کردیم حالا.....
  • سردار نوروزی ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    پادشاه سعودی بداند وخوب حواسش را جمع کند که در مقابل ایران گردن کلفتی نکند ونکنند چون ایران گردنشان را خواهد شکست . وهابیون آشغال عربستان روز مرگشان فرا رسیده ونابود شدنی هستند . خون شیهد مظلوم شیخ نمر دامنشان را خواهد گرفت و تاج وتختشان بر چیده می شود .
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ولی انگلیسیها را خیلی هم ازشون پذیرایی شد و کت و شلوار شیک هم بهشون دادند و رییس جمهور هم برای بدرقه اشون رفته بود
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    وای وای وای! الان آمریکا میاد تو رو میخوره!
  • ali ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    جیگر . اگه دست از سپاه بازی برداریم . طولی نمیکشه که سر خودتو رو بریده رو سینت میزارن و ندای الله اکبر میدن داعشی ها و وهابی ...
  • محمد رضا ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    تهش رو دربیارید خواهید دید که صهیونیستها با همکاری سعودی و با دادن رشوه به تصمیم گیرندگان نظامی امریکایی این پروژه رو پیاده کردن تا بتونن جلو برجام رو بگیرند.
  • کریم شیرازی ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    روان شناس نیستی کوچولو ....اتفاقا اگه زود ازادشون کنند اونا حدس میزنن که ما جا زذیم واسه همین هم باید تخلیه اطلاعاتی بشن و بعد پخشش کنند تو تلویزیون و بعد باید عذر خواهی کنند و قول بدن دیگه تکرار نمیشه. بعد ازادشون کنند
  • دوست ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام. در دولت کریمه امت در راستای حق و برقراری عدالت بعنوان مظهر خداوند حرکت میکند. واین نمونه ای از این دست میباشد . انشاء الله توفیق داشته باشیم در دولت دوست سر بازی کنیم
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    دست مریزاد به همه سپاهی های فداکار. هیثیت و ابروی کشور با لبخند به دست نمیاد. پس از اینهمه ذلت و عقب نشینی بازم سپاه بود که سربلندی آورد. یه کشور زورگو هزاران کیلومتر دورتر از خاک خودش اومده توی مرزهای ما. حالا یه عده پاچه لیس کدخدا میان میگن چرا تحریک می کنید! بپا تحریک شد عطسه کرد رو شما نپاچه! رنگ بنفشت پاک میشه!
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اقایان امریکایی دیگه شماره تلفن مارو یادگرفتند فوری زنگ میزنند دستورات لازم را میدهند
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    الان اینا چه ربطی به برجام دارن؟ همین امثال شما با طرز تفکرشون باعث بدنامی ایران تو دنیا شدن
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ولشون نکنید حالا حالاها
  • قهرمان ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    حکم این متجاوزان امریکایی حبس ابد و یا اعدام است این ها را با دیپلماسی لبخند ازاد نکنید
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    مگه انگلیس به غلط کردن افتاد؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این افراد باید در عوض ایرانی هایی که در آمریکا محاکمه شدند، طبق قوانین ایران محاکمه بشن و تمام اموالشون هم توقیف بشه
  • صادقی منش ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    وزیر امور خارجه ی کشورمان در صحبت تلفنی با همتای امریکایی در خصوص نظامیان امریکایی دستگیر شده در آبهاب خلیج فارس باید از موضع قدرت با آنان حرف بزند وهشدارهای لازم را بدهد نه اینکه با لبخند ژکند وپوزخند پاسخ دهد . قاطع ، شجاعانه ، دلیرانه ، و باابهت باید پاسخ داد . این امریکائیها همان بی وجدانهایی هستند که نه قطنامه قبول کردند ونه اینکه موارد مندرج در برجام را قبول داشتند و در مفاد آن دست برده وتغییر ایجاد نمودند . علی ایحال وزیر محترم امور خارجه با دقت بیشتر و ارد این جریان تازه گردد .زیرا ملت از ایشان همین انتظارات را دارند .
  • mohanmad ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    کلا کسایی که منفی دادن یعنی بیزارند بجای منفی نظرات خود را بنویسیید تا بهتر بفهمیم تو دلتون چیه این طوری فکر میکنم که از روی تعصب منفی میدید یک جمله بهتر از فراره
  • کاپیتان ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ++++++++++++
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ظریف چیکارس این وسط؟
  • کاپیتان ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    وا ی وای وای تو ایرانی هستی؟؟؟؟؟ وایـــــــــــــی وای وای دود از کلم بلند شد
  • محمد ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    درود بر شما سپاهیان عزیز که ارامش مرزهای کشورمون دست شماست .باید کاری کنین از امدن به مرزهای پاک مان پشیمان بشن امریکاییهای عوضی اشغال درود بر رهبر ما ودرود بر ملت عزیز وقدرتمند اسلام.پدر هر چی دشمن رو در بیارین ملت پشت شماست .دعای ما پشت وپناه شما سپاه قدرتمند اسلام
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    :) واقعا"
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    به هیچ وجه نباید آزاد بشوند بلکه باید به جرم ورود غیر مجاز محاکمه شوند
  • ماری ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    دمت گرم انصافا حق گفتی
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    درود بر شیر مردان سپاه پاسداران
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اولا که کاش میشد از نزدیک دست سپاهیان دلاور و سرافراز را ببوسم دوما مگر قرار نبود به تماس تلفنی کری پاسخ داده نشود؟ سوما مشرق جان و بقیه رسانه ها مراقب ادبیات خود باشید مبادا به اینها "ملوان" بگویید آنها "نظامیان متجاوز امریکا" هستند!
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    معلومه که انگلیس به غلط کردن افتاد آنها حتی اگر کلاهشان هم در آبهای ایران بیفتد جرات ورود نخواهند داشت
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ببند امثال تو مایه سرافکندگی ایران هستند زودتر از ایران خارج شو
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ساعت خواب؟!! برجام=تعطیلی هسته ای ایران والسلام
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اولا دست مریزاد بچه های هوشیار سپاه دوما باید مطابق قوانین بین المللی با متجاوزان برخورد بشه تا حالا هم رأفت اسلامی نشون دادیم که بازداشت شون کردیم. سوما یادتون نرفته که چند وقت پیش ترکیه به محض ورود هواپیمای روسیه اونو تو آسمون ترکوند .
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    حرف دلمون رو بزنیم منتشر نمیشه (این رو دیگه منتشر کن مشرق عزیز)
  • وحید ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    من به اون دوستانی که فکر میکنن ایران خیلی به انگلیس سر قضیه اون کماندوها حال داده میگم: وقتی لباس نظامی یه سرباز اسیر رو از تنش در بیاری و کت و شلوار تنش کنی، بفرستیش به کشورش، از صدتا فوش برای خودش و کشچرش بدتره.
  • مخلوق خدا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    حالا عت ورود هرچی بود انتخابات کمک به داعش کلاس پوچ گذاشتن مهم چشم بینا بیدار با غیرت هوشیار مردان نظامه جمهوری اسلامی ما هستش احسنت
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اولا دست مریزاد بچه های هوشیار سپاه دوما باید مطابق قوانین بین المللی با متجاوزان برخورد بشه تا حالا هم رأفت اسلامی نشون دادیم که بازداشت شون کردیم. سوما یادتون نرفته که چند وقت پیش ترکیه به محض ورود هواپیمای روسیه اونو تو آسمون ترکوند .
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    خواهش میکنم درمورد قایق که گرفتیم مطلب بزارید ببینیم چیه؟
  • ناشناس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    وقتی رهبر معظم انقلاب فرموده اند مذاکره با امریکا بجز درباره هسته ای ممنوع است ظریف نباید با جان کری گفتگو میکرد .
  • علی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    لباس نظامی انگلیسی رو در آوردن و کت شلوار بهش پوشوندن برای یک نظامی مثل فحش میمونه آقای ناشناس باهوش! تازه اونم بعد از دستگیری. این کار به مراتب شرف داره به آزاد کردن جاسوسای انگلیسی از پای پله های هواپیما و خارج کردنشون از گیت مخصوص.همه دنیا احمدی نژاد و شجاعتش رو میشناسند.ولی تو بهتره بری تحقیق کنی جاسوسای انگلیسی رو که گرفتند کی از پای پله های هواپیما ردشون کرد؟! من که نمیدونم.حداقل تو اگه فهمیدی به ما هم بگو!هر چند حتما تو میدونی ولی شهامت گفتنش رو نداری.ولی برای گفتن دروغ قهار هستی.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این عوضی کیه داره منفی میده؟
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    ناشناس 09:38 کت و شلوار تن یک نظامی کردن از هزار تا فحش خواهر و مادر هم بدتره... بدترین تحقیره ... حالا فهمیدی علتش چی بوده؟
  • ناشناس ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    باید لباس نظامی رو از تنشون در بیاریم و کت و شلوار تنشون بکنیم تا نهایت تحقیر بشن،همان کاری که دولت قبل کرد.........
  • ناشناس ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    درود بر سرهنگ ها که باعث اقتدار و عزت ایران عزیز هستند .
  • ناشناس ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    باید با زندانیان ایرانی دربند در امریکا مبادله بشوند و مفت آزادشون نکنیم .
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    مشرق مشمول الذمه ای که نظرات مخالف ظریف را سانسور می کنی استغفار کن
  • ناشناس ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    زودي كت و شلوار كنيد تنشون و فيلمشون را بگيريد و بدرقه شان كنيد عمان تا بقيش ديگه سلطان قابوس ريش گرو بذاره و تحويل آمريكايي ها بده. قايق ها هم خوب كارشناسي كنيم و اگه بدرد بخورن مصادره كنيم و معكوسشون كنيم مثل آر-كيو-١٧٠ و اگر هم بدرد نخوره بزنيد سر ميدان جزيره فارسي تا هم الگو شود و هم مايه ي تحقير آمريكايي ها.
  • ممد ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    تیربارونشون کنین کاشکی عربستانی بودند..............
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    اوباما «ترکیه مثل هر کشور دیگری حق دفاع از حریم هوایی خود را دارد. در حال حاضر ترکیه و روسیه باید به گفت و گوی مستقیم بپردازند و جلوی افزایش تنش را بگیرند.» یک نفر به این مردک اوباما بگویید که ایران هم حق دفاع از حریم آبی خود را دارد.
  • فلانی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    یکسری ها سپاه رو محکوم میکنند ! بهتون بگم اگه سپاه نبود الان شما به اوباما باید میگفتید بابا !!!
  • مهدی ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    الله اکبر ،الله اکبر ، الله اکبر ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، درود بر رزمندگان اسلام ، سلام بر شهیدان سلام خدا بر رزمندگان و دریادلان و دلیرمردان نسل شهید نادرمهدوی که مایه عزت و سربلندی ملت ایران و خفت و خواری دشمنان اسلام و ملت انقلابی ایران هستند .
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    سلام.نباید به این زودی آزادشون می کردن.باید دقیقا بررسی میشد آنها در خلیج فارس چکار میکردن.
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    همه ی اینا یه نقشه است تا روابط ایران و کدخدا پس از ۳۷ سال از سر گرفته شود
  • یک ایثارگر دوره شرافت ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه درود بر شما عزیزان که آموخته اید بجز دستورات اسلام و رهنمودهای آن .در سایه ولایت و رهبری آگاه و مبارز در برابر هیچ ابر قدرتی سر فرود نیاوریرپد آفرین بر عزم وایمانتان آفرین بر رزم بی پایانتان آفرین بر رهبر و مقتدایتان آفرین بر .......
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    برخی مواقع کارای رو از عمد میکنن مثل همین عربستان و آتش زدن سفارتش .. کار سپاه درست بوده بدون بهانه ایی باید آزاد میشدن.
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    دفعه بعد اگه چنین موردی پیش اومد و قرار بر آزادی شون شد، بجای اینکه با قایق هاشون ولشون بدید برن... با هواپیمای غیر نظامی بفرستیدشون به یک کشور بی طرف
  • یحیی ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    مشرق حالا دیگه نظرات رو گزینشی منتشر می کنی خیلی روی شما حساب می کردم
  • محمدرضا ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    آقای محمد رضا با یه اسم دیگه کامنت بزار آبروی من رو نبر
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    یکی بیاد بگه تماس های مکرر کری با ظریف از چه مجرایی بوده؟ آیا از طریق دفتر حافظ منافع آمریکا بوده یا مستقیم تماس گرفته؟ اگه مستقیم تماس گرفته، مگه رهبری نگفتن مذاکره با آمریکا فقط در موضوع هسته ای؟ آیا تماس های مکرر کری مصداق مذاکره نیست؟ ایا سخن اونهایی که می گفتن "تابوی مذاکره با آمریکا شکست" محقق نشده...؟
  • احسان ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام و صلوات بر خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص)،درود و آفرین به شما شیرمردان,دلیران وغیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همیشه مایه افتخار ملت عزیز ایران بوده و هستید
  • احسان ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام و صلوات بر خاتم انبیا حضرت محمد مصطفی(ص)،درود و آفرین به شما شیرمردان,دلیران وغیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همیشه مایه افتخار ملت عزیز ایران بوده و هستید
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    ناشناس 12:09 اون وقت فاضلابشونو تخلیه کردن چی بود براشون؟ نه حتما با این روحیه شاعری ات یه چیزی بتراش!
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
    0 0
    میتونم حس کنم الان سپاهیا چه حسی دارن؟ همون حسی که الان خانوادهشهدای هسته ای و دانشمندان هسته ای دارن. همون حسی که تولیدکنندگان داخلی دارن. همون حسی که مدافعان حرم دارن.همون حسی که خانواده های شهداشون دارن. همون حسی که من دارم! خدا انتقام بگیره اول از منافقین باور کن اگه اینم منتشر نکنین دیگه نمیام سایتتون!
  • امیر ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۶
    0 0
    الله اعلم . فقط خدا میداند هدف افراد امریکایی چه چیزی بوده است تا وقتی که ما ایرانی هستیم هیچ کسی نمیتونه وارد خاکمون بشه خدا با ماست یا علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس