کد خبر 520668
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۴

فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه «امکان مینا» گفت: این فیلم داستان عاشقانه‌ای دارد که به خیانت هم منجر می‌شود اما خیانتی از نوعی دیگر که قبلا در سینمای ما دیده نشده است.

به گزارش مشرق، این فیلمنامه نویس که با دو فیلمنامه «امکان مینا» و «خماری» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، افزود: فیلمنامه «امکان مینا» را به پیشنهاد آقای منوچهر محمدی تهیه کننده سینما نوشتم و آقای کمال تبریزی هم آن را کار کرد.

وی درباره حال و هوای این فیلمنامه افزود: این فیلمنامه داستان عاشقانه‌ای دارد که در دهه 60 می‌گذرد و منجر به خیانت هم می‌شود اما خیانتی که در آن می‌بینیم، نوع دیگری از خیانت است که قبلا در سینما و فیلم‌های ایرانی دیده نشده است. به هر حال ماجراهای فیلم در فضای ملتهب سیاسی آن روزها می‌گذرد.

توحیدی که در این فیلم برای دومین بار با کمال تبریزی همکاری دارد، یادآور شد: بعد از فیلمنامه «گاهی به آسمان نگاه کن» چندین بار تصمیم داشتیم با آقای تبریزی همکاری کنیم که میسر نشد و پروژه‌هایمان متوقف می‌شد اما خوشبختانه «امکان مینا» از حوادث روزگار جان سالم به در برد.

به گزارش مشرق، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: « تردید، شک و سر انجام خیانت، زندگی عاشقانه مهران و مینا را به مسیر تازه‌ای می‌کشاند.»

میلاد کی مرام، مینا ساداتی، شاهرخ فروتنیان، بهرنگ علوی، شایسته ایرانی، سیامک صفری، فرزاد باقری، سیامک احصایی، بهادر مالکی، علی مردانه در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر اکران می‌شود.

توحیدی درباره فیلمنامه دیگرش «خماری» نیز توضیح داد: این فیلمنامه آداپته ایرانی یک فیلم آمریکایی است که آن را بسیار دوست می‌داشتم و بعد از همکاری‌ام با خانم منیژه حکمت در پروژه «شهر موش‌ها» ایشان پیشنهاد کرد به کارگردان جوانی که اولین فیلمش را می‌سازد، فیلمنامه‌ای بدهد و من نیز همین فیلم‌نامه را پیشنهاد کردم چون شخصیت‌هایش جوان هستند و حال و هوای جوانی دارد و بحث اعتیاد را از هم از زاویه دیگری که در سینمای ما به آن پرداخته نشده، مطرح می‌کند.

وی اضافه کرد: خانم حکمت فیلمنامه را بسیار دوست داشت و در نهایت با همکاری نسیم خوراشادی‌زاده این فیلمنامه را بازنویسی کردیم.

توحیدی در پاسخ به این پرسش که آیا ریسک نبوده فیلمنامه‌اش را به دست یک کارگردان کار اولی بدهد، تصریح کرد: همیشه در سینمای ایران خیلی ریسک کرده‌ام و از ریسک کردن نمی‌ترسم. البته همکاری با جوانان این ویژگی را دارد که آن‌ها ایده‌های بکرتری و انگیزه بالاتری دارند ولی فیلنامه «خماری» از آب و گل درآمده بود که آن را به گروه سازنده سپردم و تغییر چندانی در آن داده نشد. با این حال باید دید در اجرا چگونه از آب درآمده است چون هنوز فیلم را ندیده‌ام.

به گزارش ایسنا، «خماری» اولین تجربه کارگردانی سینمایی داریوش غذبانی است که تاکنون ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند را تجربه کرده و جوایزی نیز به دست آورده بود.

«خماری» یک ملودرام اجتماعی است که در آن داستان یک جوان علاقمند به موسیقی روایت می‌شود که قرار است یک روز عصر در سفارت اتریش امتحانی بدهد، اما صبح روز امتحان درگیر اتفاق‌های عجیب و غریب می‌شود که موضوع امتحان خود را به کلی فراموش می کند.

«خماری» به تهیه کنندگی منیژه حکمت و با بازی مهرداد صدیقیان، لی‌لی فرهادپور، سوگل خلیلی و کاظم سیاحی ساخته شده و در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر نمایش داده می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس