رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد دولت ونزوئلا قصد دارد برای بالا بردن قدرت تولید در این کشور، ۲ وزارتخانه جدید تاسیس کند.

 به گزارش مشرق به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که برای بالا بردن قدرت تولید در این کشور و در راستای سیاست‌های اقتصادی جدید دولت ونزوئلا، دو وزارتخانه جدید به جمع وزارتخانه‌های این کشور آمریکای جنوبی اضافه می‌شود.

وی در این رابطه عنوان کرد: در حال حاضر دو وزارتخانه تحت عنوان «وزارت ماهیگیری و آبزی‌پروری» در استان «کومانا» و «وزارت کشاورزی و زمین‌داری» در استان «باریناس» در ونزوئلا در حال تأسیس هستند.

«مادورو» در ادامه تصریح کرد: ما امسال بیش از هر چیز در زمینه مسائل اقتصادی و برنامه‌های تولیدی کار و تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم در برابر طوفان اقتصادی که جهان را تحت تأثیر قرار داده است، ایستادگی کنیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا افزود: ما همچنین در نظر داریم که با شرکت‌های عمومی و خصوصی رابطه تجاری برقرار کنیم و با ایجاد راهبردهای جدید، ونزوئلا را در بخش پرورش ماهی تقویت کنیم.

از سوی دیگر، «سونیا ریبرو» سخنگوی شورای ریاست جمهوری در امور ماهیگیران نیز عنوان کرد: اولین بار است که صنعت ماهیگیری در ونزوئلا به این شکل مورد توجه قرار می‌گیرد؛ نکته مهم در این زمینه آن است که ما دلال نیستیم، بنابرین از این پس هیچکس ماهی گران نخواهد خرید و این محصول به صورت مستقیم از سمت ما به دست مردم خواهد رسید.

«ویلمار کاسترو سوتلدو» وزیر جدید کشاورزی ونزوئلا نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: براساس برنامه بذرکاری در سال 2016، 2.4 هکتار از زمین‌های زراعی ونزوئلا را زیر کشت مواد غذایی خواهیم برد و در نهایت محصولی معادل 19 میلیون تن برداشت خواهیم کرد؛ ما برای بذرکاری زمین‌های زراعی خود از تکنولوژی بهره خواهیم گرفت تا بدین وسیله میزان تولید و سطح کیفیت محصولات را تضمین کنیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز هدف از ایجاد این دو وزارنخانه را تقویت زیرساخت‌های کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی که راست‌گرایان ونزوئلایی و حامیان خارجی آنان در ونزوئلا به راه انداخته‌اند، اعلام کرد و خواستار ایجاد روابط صمیمانه‌تری با عموم مردم شد.

وی افزود: بحران به وجود آمده یک فرصت تاریخی است که به ما اجازه می‌دهد اقتصاد غیرنفتی را نیز تجربه کنیم و به دنبال افزایش سطح آن باشیم.

«مادورو» چهارشنبه هفته گذشته اعضای جدید کابینه خود که با هدف مقابله با بحران اقتصادی و مبارزه‌طلبی‌های سیاسی راست‌گرایان حاضر در مجلس ونزوئلا انتخاب شده بودند را معرفی کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از پیروزی اپوزیسیون این کشور در انتخابات مجلس، خواستار استعفای اعضای کابینه خود و انتخاب اعضای جدید شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس