کد خبر 519744
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

پاکستان و سریلانکا روز سه شنبه در دومین روز سفر «محمد نواز شریف » نخست وزیر پاکستان به کلمبو برای فروش 8 فروند جنگنده نسل سوم ج اف 17 به این کشور گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق، جنگنده های ج اف-17 که هم اکنون در نیروی هوایی پاکستان به کار گرفته می شود پیش از این در عملیات ضد تروریستی در مناطق قبیله ای شمال غربی این کشور با موفقیت آزمایش شده است .

این جنگنده ها پیش از این با همکاری چین در پاکستان ساخته می شد.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان روز دوشنبه برای سفر سه روزه وارد کلمبو پایتخت سریلانکا شد.امروز رهبران دو کشور در مورد موضوعات و مسایل مورد علاقه دوجانبه تبادل نظر کردند و بمنظور افزایش همکاری در زمینه های مختلف از جمله تحصیلات، علوم و فناوری، بهداشت، کشاورزی و گردشگری 8 توافقنامه امضا کردند.

سریلانکا از پاکستان جنگنده خرید+عکس

نواز شریف، نخست وزیر پاکستان بعد از امضای این توافقنامه بر همکاری دو کشور در زمینه بندر، رزمایش نظامی و آموزش تاکید کرد.

دیدار نواز شریف 8 ماه بعد از سفر «میتریپالا سریسینا» رییس جمهوری سریلانکا از پاکستان که در ماه آوریل سال گذشته میلادی انجام شده است .

شریف همچنین از رییس جمهوری سریلانکا برای دیدار ازاین کشور دعوت کرد.پاکستان و سریلانکا روابط دیپلماتیک خود را از سال 1948 میلادی آغاز کردند.

پاکستان و سریلانکا بر افزایش سطح مبادلات از 32 میلیون دلار فعلی به یک میلیارد دلار تاکید کردند.

رییس جمهور سریلانکا چندی پیش در راس یک هیئت عالیرتبه برای سفر سه روزه به دعوت همتای پاکستانی خود به اسلام آباد پاکستان سفر کرده بود ،6 توافقنامه در مورد انرژی هسته ای ،مبارزه با مواد مخدر و قاچاق ،همکاری در زمینه تجارت دریایی ،مدیریت بلایای طبیعی و ورزش امضا کرده بودند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    1 0
    نیروی هوایی ما تنها نیروی هوایی در جهان هست که در بیست سال گذشته کوچکتر شده و فقط چند تا دونه صاعقه اضافه شده که از اون بیشتر زمینگیر و سقوط کردند، ماشالله به این همه درایت فرمانده ها
  • حسن ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 2
    ربطی به درایت فرماندهان نداره ماتحریمیم نمی دن حتی روسیه به در خواست خرید ما که همراه اس 300 سال2007 بود جواب منفی داد البته تحت فشار آمریکا وباج عربستان
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    1 0
    محور بودن نیروی هوایی در جنگ های امروزی بر هیچکس پوشیده نمی باشد حتی در جنگ هشت ساله خودمان با عراق بر نقش مهم و محوری نیروی هوایی دلیلی بر این امر است پس لازم است توجه بیشتر از سوی نظام به تقویت نیروی هوای بشود
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 2
    میشه برای کوچک تر شدن نیروی هوایی ما دلیل بیاری؟ فقط چند تا دونه صائقه؟ از نظر خرید هم خریدهایی از روسیه داشتیم که بسیار مناسب هستند. کلن چند سالته که میی توی این 20 ساله؟
  • افشین تهران ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 2
    نثلا چندتا صاعقه؟ضمنا شما اگه با تدبیر هستی و از فرماندهان بیشتر متوجه این مسائل هستید لطف کنید و پدافند و قدرت موشکی 20سال پیش رو هم به همراه نیروی هوایی که در بسیاری از کشورها با هم یک سازمان رو دارند مقایسه کنید.
  • افشین تهران ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    بالخره این جنگنده نسل 3هست یا 4؟؟؟؟؟
  • ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 2
    کی گفته ما نداریم و فقط صاعقه داریم بنده خدا از زمان انقلاب تا الان کلی پیشرفت داشتیم ناوگان دریایی و هوایی و زمینی مان جزو بزرگترین و قدرتمندترین در منطقه و دنیاست میدونی چرا اینو میگم این امنیتی که داری مدیون پاسداران و دانشمندان تمام عرصه های نظامیست و ایمان والایمان وگرنه اگر این تجهیزات رو نداشتیم الان ایران مثل افغانستان بود توی گوش و مغذت فرو بنما
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 1
    100فروند صاعقه کمه؟
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 1
    300تا سوخو30 + 100تا میگ 31 و 100سوخو35 می تونه راحتمون کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس