کد خبر 519349
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۵

منابع انگلیسی روز پنجشنبه فاش ساختند نظامیان انگلیسی با حضور در صف نیروهای عربستان سعودی، به آنها در حمله به یمن کمک های مشاوره ای می دهند.

به گزارش مشرق، شبکه اسکای نیوز در این خصوص گزارش داد: متخصصان نظامی انگلیس به کمپین نظامی عربستان سعودی در یمن پیوسته اند اما وزارت دفاع انگلیس می گوید که آنها صرفاً یک نقش مشاوره ای دارند.

اسکای نیوز افزود: حمله عربستان سعودی و متحدان عربش به یمن سبب اعتراض های گروه های مدافع حقوق بشر شده و آنها خواهان تجدید نظر انگلیس در سیاست هایش در قبال عربستان هستند.

این شبکه خبری افزود: گروه مدنی 'دیده بان حقوق بشر' می گوید براساس بررسی صورت داده حداقل عربستان سعودی در 30 مورد در یمن قوانین بین المللی جنگ را نقض کرده است.

این شبکه خبری گفت: در جریان حملات عربستان و متحدانش به یمن تاکنون حداقل ده هزار نفر کشته شده اند .

به گزارش اسکای نیوز، در حال حاضر مشخص شده است که انگلیس ضمن فروش سنگین تسلیحات نظامی به عربستان، به این کشور به صورت مستقیم نیز کمک می کند.

اسکای نیوز به نقل از برخی منابع گفت: این مساله تایید شده است که شش تن از متخصصان نظامی انگلیس به نیروهای سعودی برای گزینش اهداف حمله در یمن همکاری می کنند.

این شبکه خبری افزود: وزارت دفاع انگلیس در لندن در این مورد تأکید کرده است که این نیروها نقشی در عملیات مستقیم نظامی ندارد و وظیفه آنها آموزش سعودی ها در چارچوب قوانین بین المللی جنگ است .

اسکای نیوز افزود: حضور نیروهای نظامی انگلیس در کمپین عربستان در حالی فاش می شود که در طی پنج سال گذشته انگلیس 5.6 میلیارد پوند سلاح به سعودی فروخته است.

این شبکه خبری اضافه کرد: حضور نیروهای انگلیس در این کمپین این خطر را دارد که این انگلیس وارد یک جنگ فرقه ای منطقه ای شود .

ائتلاف عربستان و متحدانش با هدف بازگرداندن رئیس جمهوری فراری یمن به قدرت و سرکوب نیروهای معترض یمنی، از فروردین ماه اقدام به بمباران مواضع مخالفان کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل اخیرا تاکید کرد که از 26 مارس (6 فروردین) تاکنون، دو هزار و 795 غیرنظامی یمنی، قربانی درگیری ها در یمن شده اند.

بر اساس این بیانیه، درگیری های یمن تنها در ماه دسامبر (آذر) به کشته شدن 81 غیرنظامی و زخمی شدن 109 غیرنظامی دیگر منجر شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس