کد خبر 518617
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵

تعرض و آزار جنسی ده‌ها زن در شهر کلن آلمان در جشن‌های سال نوی میلادی سراسر آلمان را در ترس و وحشت و حیرت فرو برده است.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه "هندلز بلات"، در جشن شب سال نوی میلادی ده ها زن در شهر کلن آلمان مورد آزار و اذیت جنسی و سرقت قرار گرفتند. ابعاد گسترده این حادثه در سراسر آلمان ترس و وحشت زیادی را ایجاد کرده است. بسیاری از وزرای آلمانی خواستار رسیدگی به این مسئله شده اند.

این حملات و آزارهای جنسی علیه زنان در اطراف ایستگاه مرکزی شهر کلن رخ داده است.

رسانه های آلمانی از وقوع حوادث مشابهی در دیگر شهرهای آلمان از جمله هامبورگ هم خبر داده اند که البته ظاهرا ابعاد این حادثه در شهر کلن بسیار گسترده تر و وحشتناک تر بوده است.

وزیر کشور آلمان این حملات و آزارهای جنسی علیه زنان را به عنوان اقدامی نفرت انگیز و غیر قابل قبول محکوم کرده و در عین حال تاکید کرد که این حادثه نباید منجر به این شود که ما پناهندگان را که برای کمک نزد ما آمده اند تحت سوء ظن عمومی قرار دهیم.

وزیر دادگستری آلمان هم در صفحه فیس بوک خود از حملات شرم آوری که قابل تحمل نیست سخن گفته و تصریح کرد که همه عاملان این اقدام باید مجازات شوند.

وی همچنین این احتمال را داد که در این حملات بعد جدیدی از جرم و جنایت های سازمان یافته نهفته باشد.

وزیر فدرال امور زنان آلمان هم این حملات را محکوم کرده و آن را غیر قابل تحمل ارزیابی کرده و تاکید کرد که عاملان این جنایت در شهر کلن آلمان از هر اصل و نسب و مذهبی که باشند باید مجازات شده و به حساب آن ها رسیدگی شود.

رئیس فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان هم با نگاهی به این حادثه از یک اقدام تکان دهنده و افراطی خشونت علیه زنان سخن گفت و خواستار رسیدگی قانونی به این مسئله شده و گفت: این حادثه نباید در کشور ما و در هیچ مکان دیگری دوباره تکرار شود.

بر اساس اظهارات شاهدان و قربانیان این حادثه مهاجمان چهره هایی شبیه اتباع عرب یا شمال آفریقا داشته اند. به گفته رئیس پلیس شهر کلن مهاجمان حدود 1000 نفر مرد در سنین بین 15 تا 35 سال بوده اند که زنان را محاصره کرده مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده و از آن ها سرقت می کردند. یک مورد تجاوز هم گزارش شده است.

این انتقاد به پلیس شهر کلن وارد است که به صورت مناسب و سریع به این حادثه واکنش نشان نداده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس