کد خبر 518031
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۶

عضو برجسته جامعه روحانیت مبارز سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد ولایت فقیه را اشتباه دانست و گفت: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز او را از لیست خود حذف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر شجونی امشب در سلسله نشست‌های بصیرتی «صراط» که با محوریت بررسی آخرین مسائل انتخابات خبرگان رهبری و به همت بسیج مدرسه امام محمدباقر(ع) در نمازخانه این مدرسه علمیه برگزار شد، با تاکید بر اینکه شیطان در دوره‌های مختلف برای گمراهی انسان از راه اصلی زندگی اقدامات بسیاری انجام داده است اظهار کرد: ظلم به مردم، دزدی از بیت‌المال مسلمین، فامیل سالاری و رشوه از آفت‌های جوامع اسلامی است.

وی با اشاره به شیوه برخورد حکومت شاهنشاهی با مردم ایران مطرح کرد: اکنون افرادی بسیاری که بیت‌المال حکومت اسلامی را دزدیده‌اند، در زندان‌ها حبس شده‌اند.

عضو برجسته جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه برخی اوقات، فرزندان بزرگان دینی از راه پدران خود فاصله بسیاری دارند عنوان کرد:‌ فرهنگ انقلاب تاکنون به ادارات جامعه اسلامی نرسیده است و امیدواریم با پاک‌سازی و امر به معروف این نهادها بتوانیم از دزدی بیت‌المال جلوگیری کنیم زیرا این وضعیت کنونی ادارات می‌تواند مشکلات بسیاری برای انقلاب اسلامی به دنبال داشته باشد.

وی پرداختن به جزئیات را یکی دیگر از آسیب‌های جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: ضایع‌کردن اصول و فروع از آفات انقلاب اسلامی است که باید این آفات را از بین ببریم.

شجونی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی تاکنون انتخاباتی برگزار نکرده اما چون نوکر استکبار است این کشور را قبول دارند در صورتی که جمهوریت و استقلال ایران اسلامی که تاکنون 37 دوره انتخابات مختلف را برگزار کرده، را انکار می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای استکباری قابلیت اصلاح دنیا را نداشته و فقط منافع مادی خود را دنبال می‌کنند اضافه کرد: ادیان مختلف اسلامی منتظر منجی بشریت هستند و وضعیت کنونی دنیا را هیچ فرد و کشوری قبول ندارد.

شجونی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد بعد از انقلاب به دنبال ایجاد حکومت اسلامی بودند گفت: امام خمینی(ره) بعد از انقلاب از اصطلاح جمهوری اسلامی استفاده کردند در صورتی که ما هدف انقلاب را حکومت اسلامی می‌دانستیم.

وی از نقش روحانیون برای ترویج آموزه‌های دینی در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: اگر انسان‌ها خداوند را بشناسند، ناهنجاری‌های جامعه اسلامی کاهش می‌یابد؛ ایمان نداشتن به خدا سبب افزایش جمعیت تروریست‌ها می‌شود.

این استاد حوزه با بیان اینکه با تبعیت از امام خمینی(ره)، مردم و مسئولان نظام به جای حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند یادآور شد: ولایت فقیه توانایی صدور فرمان‌های ویژه برای اقشار مختلف مردم را داراست.‌

وی از دوران حبس شهید نواب صفوی قبل از انقلاب اسلامی یاد کرد و ادامه داد: مبارزان سیاسی و انقلابیون برای رسیدن به حکومت اسلامی که مبنای آن شایسته سالاری دوران حکومت حضرت علی(ع) است، شکنجه‌های مختلفی را تجربه کردند.

شجونی ‌‌با اشاره به نزدیکی به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 800 نفر برای خبرگان رهبری ثبت‌نام کرده‌اند در صورتی که بسیاری از این افراد مجتهد نیستند.‌

شجونی از ثبت‌نام 12 هزار نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی یاد کرد و گفت: ایران اسلامی آمریکا نیست که دو حزب، دو نفر را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند و این دو نفر با یکدیگر رقابت کنند، بلکه اینجا ایران است و برخی از داوطلبین مجلس می‌خواهند صلاحیت خود را امتحان کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه شورای نگهبان از ورود افراد نادرست به مجلس شورای اسلامی جلوگیری می‌کند، ‌اظهار کرد: نظارت ایران اسلامی به شیوه‌ای است که مورد اعتراض بسیاری از نمایندگان استکبار قرار می‌گیرد؛ این نظارت بر اساس پرس‌وجو از رفتارهای عامیانه داوطلبان انجام می‌شود و یکی از برترین نظارت‌های دنیاست اما چون ایران از واژه جمهوری اسلامی استفاده می‌کند باید مورد اتهام قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت نعمت‌های مختلف به خارج از مرزهای ایران اسلامی صادر شده است، مطرح کرد: رسالت خبرگان رهبری با حضور شخصیت‌های برجسته در راستای انتخاب رهبر اصلح است، نه اینکه تخریب سخنان ولایت فقیه را دنبال کند.

شجونی حضور پرشور در انتخابات را یکی از دستاوردهای نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای نیت حضور در خبرگان را دارند تا برخی از سخن‌های ناشایست را مطرح کنند.‌

وی سخنان دروغین برخی از اساتید دانشگاه‌ها در مورد پیشرفت نکردن نظام اسلامی را نمونه‌ای از نفوذ دانست و عنوان کرد: امثال شیرازی که اکنون در لندن زندگی می‌کند، قبل از انقلاب نسبت به حکومت شاهنشاهی بی‌تفاوت بود اما اکنون اهانت‌های بسیاری به علما می‌کند.

شجونی یادآور شد: برخی از اصلاح‌طلب‌ها اکنون در کشورهای خارجی حضور یافته و از عربستان و آمریکا پول می‌گیرند تا بگویند امام زمان(ع)، آموزه‌های دینی اسلام و عدالت حکومت اسلامی دروغ است.

وی با بیان اینکه فرد نفوذی می‌تواند در بدنه جامعه اسلامی حضور داشته باشد، اضافه کرد: این افراد در باطن خود زدن ریشه رهبری را هدف قرار داده‌اند در صورتی که شورای نگهبان با توانایی بسیاری به دنبال گرفتن امتحان علمی از داوطلبین مجلس خبرگان رهبری و جلوگیری از نفوذ افراد ناشایست هستند؛ شورای نگهبان وقت بررسی وضعیت داوطلبین را ندارد به همین علت برترین این افراد که نگران دین هستند را انتخاب و بقیه را جواب می‌کند.

شجونی با تاکید بر اینکه آزادی ملت ایران اسلامی را نمی‌توان نقد کرد گفت: هر فردی در انتخابات مجلس و خبرگان ثبت‌نام می‌کند اما مردم نظام اسلامی انقلابی هستند و با عنایت مسئولان برجسته از ورود افراد ناشایست در مجلس و خبرگان جلوگیری می‌شود.

این استاد حوزه سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد ولایت فقیه را اشتباه دانست و گفت: جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز او را از لیست خود حذف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شورای رهبری غیر قانونی است و هر فردی این موضوع را مطرح کرده خلاف قانون عمل کرده است، زیرا ایجاد شورا با حضور 12 رهبر در نقاط مختلف، سبب هرج و مرج می‌شود؛ این سخنان سودی ندارد و دنبال کردن این سخنان نیز غیر قانونی است.

شجونی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی از روسای جمهور حفاظت می‌کنند تا دوران ریاست آن‌ها به پایان برسد مطرح کرد: رهبری در این دوران آن‌ها را ارشاد می‌کنند زیرا طی دوران ریاست جمهوری برخی از تفکرهای نادرست شنیده و دیده می‌شود که نباید در افکار مردم جامعه تاثیرگذاری داشته باشد.

شجونی از عربستان به عنوان یکی از بدبخت‌ترین کشورهای دنیا نام برد و ادامه داد: این کشور نوکر آمریکا بوده و با تبعیت از استکبار خسارت‌های بسیاری دیده و دهات عقب افتاده‌ای است که شیعیان دیگری را به همراه آیت‌الله نمر اعدام کرده و امیدواریم شیعیان این کشور قیام کنند و به زودی به پیروزی برسند.

وی با بیان اینکه باید به رهبری شایسته انقلاب اسلامی افتخار کنیم اضافه کرد: اقشار مختلف اسلامی از رهبر انقلاب اسلامی تبعیت می‌کنند و این موضوع سبب پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • رضا ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خدا را شکر
  • ناشناس ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    درود بر جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز .
  • برادر شهید ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ایت ا... رفسنجانی در قلب مردم
  • ملت ایران ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بهتر
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آقا اشتباهی منفی دادم. واقعا خدا رو شکر که هاشمی رو تو لیست نیاوردن.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خبر حذف آقای هاشمی از لیست جامعتین که مورد وثوق و اطمینان مردم فهیم ایران زمین هستند بسیار مسرت بخش ، امید وار کننده و قابل تقدیر و تحسین بوده و عدم حضور آقای سید حسن خمینی در آزمون خبرگان رهبری نیز چنانچه از روی اندیشه و تعقل بوده باشد بسیار عالی است توفیق حق رفیقتان باد لطفا حتما چاپ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس