پس از رایزنی سعودی‌ها با همراهان‌شان در محور ارتجاع عرب و پرداخت دلارهای نفتی به برخی از آنها، بحرین و سودان، به ترتیب نخستین و دومین کشورهایی بودند که پس از رژیم سعودی، روابط سیاسی با ایران را قطع کردند که این تحولات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، یک روز پس از قتل شیخ شهید نمر باقر النمر و اقدام مشکوک عده‌ای در حمله به سفارت خالی عربستان (بدون تدابیر حفاظتی از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی) شرایط به‌ گونه‌ای دیگر رقم خورد. به آتش‌ کشیده‌ شدن ساختمان سفارت به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل شد و شهادت رهبر شیعیان عربستان به حاشیه رانده شد.

همین اتفاق به بهانه‌ای تبدیل شد تا سعودی‌ها که با سیل انتقادات در جهان اسلام و فضای بین‌الملل مواجه بودند، با تغییر موضع به شاکی پرونده تبدیل شوند. عادل الجبیر یک روز پس از حادثه، در نشست خبری اعلام کرد روابط دیپلماتیک با ایران را قطع می‌کند و به مقامات سفارت ایران 48 ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک کنند.

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

پس از آن، سعودی‌ها رایزنی با همراهانشان در جبهه ارتجاع عرب را آغاز کردند. بحرین طبیعتا اولین کشوری بود که پس از عربستان روابط سیاسی با ایران را قطع کرد. سودان هم سومین کشوری بود که به تبعیت از سعودی، سفیر ایران در خارطوم را اخراج کرد. امارات هم اعلام کرد سطح روابط با ایران را به کاردار کاهش می‌دهد.

در تازه‌ترین تحولات، امروز جان کری برای بررسی اوضاع با محمدجواد ظریف تلفنی گفتگو کرد. روسیه هم اعلام کرد آماده میانجیگری بین ایران و عربستان است. در ادامه، بازتاب گسترده این تحولات در رسانه‌های جهان از نظرتان می‌گذرد:


شبکه ای‌بی‌سی نیوز نوشت «سعودی‌ها تصمیم‌ گرفتند، دیگر کافیست»

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

ای‌بی‌سی نیوز آمریکا نوشت در تازه‌ترین تحولات پس از اعدام روحانی سرشناس شیعه، خشم مردم در ایران و سراسر منطقه برافروخته شده است. یکی از افراد نزدیک به حکومت سعودی در واشنگتن گفت: «ریاض تصمیم گرفته است روابطش با ایران را قطع کند و دیگر کافی است. این فرد افزود ریاض چندان نگران تاثیر تصمیمش بر تلاش‌های آمریکا بویژه در گفتگوهای سوریه و توافق هسته‌ای ایران نیست.»



شبکه خبری بی‌بی‌سی از قطع روابط بحرین با تهران به تبعیت از عربستان سعودی خبر داده است.

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

بی‌بی‌سی نوشته است: «پس از اقدامی مشابه از سوی عربستان سعودی، بحرین هم اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با تهران را قطع می‌کند.» بخش فارسی بی‌بی‌سی هم این خبر را به سرعت بر روی خروجی تارنمای خود قرار داد.

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر


شبکه انگلیسی آی‌ تی‌وی: «بحرین با قطع روابط خود با تهران، به عربستان سعودی پیوست»

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

‌آی تی‌وی نوشته است: «بحرین و عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را پس از حمله به سفارت این کشور در تهران بدنبال اعدام شیخ نمر، قطع کرده است. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر این کشور به عربستان سعودی هشدار داد که با «عذاب الهی» مواجه خواهند شد.

العربیه هم از اخراج سفیر ایران در عربستان سعودی خبر داد؛

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

العربیه این خبر را اعلام کرد: «عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد پس از حمله به ساختمان‌های دیپلماتیک این کشور در تهران و مشهد، روابط با ایران را قطع می‌کند. عادل الجبیر در نطقی تلویزیونی  گفت که مأمورین ایرانی در عربستان 48 ساعت فرصت دارند خاک کشور را ترک کنند.»


روزنامه انگلیسی دیلی‌میل هم خبر حمله عده‌ای به سفارت و دفاتر عربستان در تهران و مشهد و اعلام قطع روابط متعاقب آن را پوشش داد:

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

دیلی میل نوشت: «سفارت عربستان در تهران در اعتراض به اعدام روحانی شیعه به آتش کشیده شد و عربستان به دیپلمات‌های ایرانی 48 ساعت فرصت داد تا این کشور را ترک کنند.»

بیزینس اینسایدر خبر قطع روابط دیپلماتیک ایران و بحرین را اعلام کرد:

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

به گزارش بیزینس اینسایدر، عیسی الحمدی وزیر امور رسانه‌ای بحرین روز دوشنبه اعلام کرد این کشور تصمیم گرفته است روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کند. بحرین همواره ایران را متهم کرده است که از سال 2011 در پشت پرده ناآرامی‌ها و اعتراضات اکثریت شیعیان این کشور قرار دارد.

هافینگتون پست آمریکا هم بطور لحظه به لحظه اخبار تحولات میان ایران و عربستان را پوشش داده است:

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

به گزارش هافینگتون پست «پس از اعلام قطع روابط عربستان، بحرین و سودان، سخنگوی دولت آلمان ریاض و تهران را به از سرگیری روابط دعوت کرده است. آقای سایبرت گفته است از هر دو کشور ایران و عربستان می‌خواهم از همه امکانات برای تقویت روابط دو جانبه خود استفاده کنند.»


شبکه سی‌بی‌اس آمریکا هم در گزارشی از  اتفاقات دو روز گذشته، تصمیم عربستان برای قطع روابط با تهران را مخابره کرد:

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

به گزارش سی‌بی‌اس، تنش‌ها زمانی آغاز شد که عربستان روحانی سرشناس شیعه شیخ نمر را به همراه سه معترض شیعه دیگر اعدام کرد. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران این اقدام را محکوم کرده است و سعودی‌ها را به «انتقام الهی» وعده داده است.


ایندیپندنت انگلیس نوشت: « بعد از اعدام شیخ نمر و حمله به سفارت عربستان، دیپلمات‌های ایرانی حالا 48 ساعت فرصت دارند تا این پادشاهی افراطی را ترک کنند که حالا دوره‌ای دیگر از روابط تیره میان این دو قدرت منطقه‌ای را آغاز کرده است.»

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

روزنامه تلگراف انگلیس از قطع روابط و توقف تمام پروازها میان ایران و عربستان خبر داد:

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

به گزارش تلگراف، همزمان با اوج‌گیری تنش‌ها میان ایران و عربستان بر سر اعدام روحانی شیعه، عربستان سعودی اعلام کرد تمام ترافیک هوایی و روابط تجاری با ایران را قطع خواهد کرد.


بلومبرگ نوشت: «در بزرگترین اقدام [علیه ایران] از دهه 1980، روابط با ایران را قطع کرد»


بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

به گزارش بلومبرگ، حرکت عربستان سعودی در منزوی کردن ایران خطر عمیق‌تر شدن چالش‌ها در منطقه خاورمیانه را در بزرگترین فروپاشی روابط در سه دهه گذشته،‌ بدنبال دارد.

روزنامه گاردین انگلیس: «عربستان سعودی پس از اعدام روحانی شیعه، روابط با تهران را قطع کرد»

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

گاردین نوشته است: «با بالاگرفتن شدید تنش‌ها میان ایران و عربستان دو رقیب منطقه‌ای بدنبال اعدام روحانی شیعه شیخ نمر، عربستان روابط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد. پس از به آتش کشیده شدن سفارت عربستان در تهران،خشم مردم از اقدام سعودی‌ها در پایتخت‌ لبنان، بحرین، و بغداد تا ساعت‌ها در خیابان‌ها مشاهده می‌شد.»


لس آنجلس تایمز از قول یک مقام سعودی نوشته است: «ایران سابقه‌ای طولانی در حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی دارد»

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

به گزارش لس‌آنجلس تایمز، پس از قطع روابط عربستان، بحرین و سودان با ایران، امارات هم اعلام کرده است که از حالا به بعد فقط به روابط تجاری با ایران تمرکز خواهد داشت و سطح روابط سیاسی را تا کاردار کاهش می‌دهد.

راشاتودی هم از قطع روابط عربستان، بحرین و سودان و کاهش روابط امارات خبر داد:

بازتاب گسترده قطع روابط ارتجاع عرب با ایران + تصاویر

«پس از حمله به سفارت عربستان در تهران، بحرین و سودان اعلام کردند که روابط دیپلماتیک با ایران را قطع می‌کنند. امارات هم خبر داد که تعداد دیپلمات‌هایش در ایران را کاهش می‌دهد و سطح روابط را به کاردار می‌رساند.»




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 208
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 61
  • میلاد ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خوب آبرومونو بردیم خوب همه رو دشمن کردیم با خودمون البت نه نه نه یمن متحد ماست پشتمون گرمه ادامه بدید کوروش کبیر نوادگان من تا سال 2020 همه سفارت خانه ها رو اشغال خواهند کرد
  • ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    عاقبت چاه کن ته چاه است. مطمئنا همان ظلمی که آل سقوط و دار و دسته وحوش منطقه ای در حق دیگران کردند روزی به سراغ خودشان خواهد آمد.
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    چشم و دل ظریف روشن ...
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    به مابگید سودان عقب افتاده چه چیزی برای ما دارد. بحریم چه منعتی دارد. به خدا بهتر شد. هیچ مشکلی نیست.
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ترسو
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    با این اقدام نسنجیده (حمله به سفارتخانه)سعودیها یک تهدید را به فرصت خیلی خوب تغییر دادند. البته وزرات اطلاعات ونیروی انتظامی دقیق بررسی کند شاید عوامل سعودی در بین جوانان معترض سفارتخانه را آتیش زدند.
  • روشن ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    عمر البشیر همان شخصی بود که دادگاه بین المللی لاهه به خاطر جنایات جنگی براش محکومیت صادر کرد ،اونوقت ما چیکار کردیم اومدیم از یه جانی حمایت کردیم و حکم دادگاه رو به سخره گرفتیم.از ماست که بر ماست
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    باید روزی صف باطل از صف حق جدا میشد . همه باطل در برابر همه حق . حکومت اسلامی ایران حق است و به امید خدا پیروز
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    لعنت الله علی ال سعور
  • پسر ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    اقدام متقابل در همه زمینه ها نباید بیشتر از این به اعراب وهابی نحس نجس وحشی رو داد همون از سودان که ازش حمایت کردین تحویل بگیرین پس باید اقدام متقابل داشته باشیم
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    جمع شون جمع جبیر که داره تغییر جنسیت میده تا زن بشه البته زن هست وزیر خارجه بحرین هم به هر طرفی که سعودیها چخش کنند حمله می کنند سگ دست آموزیست اما این عمر البشیر که حقیرترینشونه یعنی از مردی و مردانی بویی نبرده
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    من کاملا با این سخنتون مخالفم ایران برنده این قطع رابطه هستش
  • سید جواد ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    اونا تو روز روشن یک انسان رو فقط به خاطر انتقاد می کشند آبروشون نمی ره. اونوقت ...
  • ali ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بهترین حالو به عربستان دادیم تو این قضیه راجع به اون مردک البشیرم که فقط حیف از اون همه پول و اعتباری که اونجا هزینه کردیم خاک بر سرمون
  • ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    روشنفکر مغز ترسویی!
  • محمد مهدی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    دور خوردیم نباید می ذاشتیم یه عده تندرو خون شهید نمر رو به هدر می دادند
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    آبریزان بیاد عمر البشیر جونشو تحویل بگیره
  • ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    عربستان جنایت کرد ولی کوته بینی ما و عملکرد افراد قانون شکن که حفظ اماکن دیپلماتیک برای آنها اهمیتی ندارد باعث محکومیت ما در جهان و آبرو زیزی برای ما شدند. ما حمله همین افراد به سفارت انگلیس که ضمن آبرو ریزی برای کشور میلیاردها دلار هزینه برای ما دربرداشت
  • امیرعلی ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ۵۰۰نفر از زائران ایرانی درمنا شهید میشن هیچ کدوم ازدوستان نروفتن سفارت عربستان رو آتیش بزنن
  • امیر ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خدا را شکر که یکی از منابع تامین درآمدهای داعش توسط خود سعودی ها قطع شد.و از طرف دیگر نون خور(مفتخورهای) کشورمانن هم کم شد. باشد تا درس عبرتی برای تصمیمات آینده کشور گردد.
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    کاسه داغ تر از آش
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بهتر....عرعرستان ...سودان و جیبوتی و بحرین...هیچ منفعتی برای ما نداشته و ندارند و نخواهند داشت......... جماعت روشنفکر نما تا دیروز میگفتند عربستان بده...حالا شدند دلسوز سفارت عرعرستان
  • یک ایرانی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    به لحاظ اصولی اتش زدن کنسول گری کار خوبی نیست.اما از نظر استراتژی اقدام سعودی های ملخ خور رو جهانی کرد تا مردم جهان رو کنجکاو مسئله کنه تاثیر های مثبت این جریان در اینده نزدیک به نفع ماست،ارزش پول عربستان سقوط کرده قیمت نفت افزایش پیدا کرده و این داستان به نفع ماست.هنوز جریان یمن جای خوبیه برا ارزاندام و انتقام
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بابا فندق مغز داره اما دلواپسان مغز ندارند فرصت های ما رو یکی پس از دیگری به تهدید بدل میکنند حاشا به غیرتتون
  • جمال ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    دم اونایی که پرچم عربستان را پایین کشیدن گرم این به تلافی خون آیت اله نمر وانفجار سفارت ایران در بیروت توسط عربستانیها
  • امیر تبریز اوغلی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    اینم تقصیر محموده؟؟؟؟؟؟ بابا بیدار شین. سودان و جیبوتی و امارت و بحرین هم سفرای ما رو اخراج کردن..... چقدر تحقیر. این بود عزت پاسپورت؟؟؟؟؟ روحانی بعضیا کماکان مچکرند...............
  • امیر تبریز اوغلی ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ای نوکر یهودی.. ای مفتی سعودی نصب اولاجاخ بو پرچم..پرچم ...امام حسین ....مکه ده به زودی
  • پسر ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    باید کمکهای خودمون به یمن بیشتر کنیم البته بدون بازرسی اول داد و فریاد که هیچ کس حق بازرسشی ندار و فقط به بندر یمن میره ولی بعدا فیس بادتون میخوابه
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    تو فعلا اون چند دلار رو خرج کن تا فردا خدا بزرگه
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    اگر ایران قطع میکرد واقعا عزت بود ولی خاک تنو سر ..
  • محمد ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    مثلا اون وهابیون وحشی خونخوار با ایران رابطه داشته باشن چه خیری دارن که اگه دوست باشن دارن .خدا لعنتشان کنه خدا به درک ببردشان
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    اقای خاموش بخاطر ارتباط با ایران محکومش کردند همان کاری که با بشار کردند ولی الان دیگه محکوم نیست چرا؟
  • ریاستی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    این امارات کثافت گفته روابط دیپلماتیک رو کم میکنیم.روابط تجاری رو حفظ میکنیم.از این به بعد هر کی غیرت دلره وشعور و فهم داره نباید بره دوبی وامارات.ای کاش یک مردی کمپین نرفتن وبایکوت امارات وقطر رو راه مینداخت.تا همه به کسانی که اماران میرن به چشم لد نگاه کنند.
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    یه نرمش قهرمانانه دیگه لازم شد!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    به همه مسئولین و مردم عزیز توصیه میکنم از این تهدید ها نهراسید و به خودمان تکیه کنیم پول نفت انها را مست کرده با این کارها انها دست پیش میگیرند که پس نیفتند حالا سودان هم خودش را برای ما نشان داد فقط ملت و مسئولین عزیز باید واقعا همدل باشند نه اینکه هر کس سنگ خودش را به سینه بزند به قول ان اقا بالاخره حق و باطل باید در یک جایی از هم جدا شوند
  • ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بازتابش پسرخوب مسیرخبری شهید نمر را کلا عوض کرد
  • حسن ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خودمون رو گول نزنیم. مگه میشه ندونیم چه کسانی سفارت را آتش زده اند؟
  • اصغری ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    قتل نه ، شهادت شیخ نمر درست هستش.
  • حسین ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    من از عربستان و هیچ کسی نمیترسم اما کاری که این آدمای به اصطلاح انقلابی کردند از یک جهت فرقی با کاری که داعش میکنه نداره هیچ فکنم یکم بدتر هم باشه. داعش داره اسلام را در افکار مردم دنیا(غیر مسلمان ها) خراب میکنه این آدمای ...... دارن شیعه را در بین مردم دنیا(غیر شیعه) خراب میکنند و بدتر از اون تفرقه ایجاد میکنند.
  • رضا ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    همه کشورها و حاکمانشون میگن ما حقیم در کشوره خودمون صدها نوع ناحقی داد میزنه _ کاری با کسی ندارم ولی اون جوریام ک شُما میگین نیس
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    کار خوبی کردن سفارت را به آتش کشیدن .همین خوب که روابط را قطع کردن این همه جنایت آل یهود در حق ایران و بقیه ملت ها .اینها از حیوان هم نجس ترن .خدا مکه مدینه را از دست این وهابی های کافر نجات بدهد این اقدام انشاء الله مقدمه سقوط این حرام زاده ها و بنی امیه های زمان را رقم بزند. اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    تو از اونا هم نگرانتری بنده خدا خودتو اذیت نکن به درک که سودان با ما قطع رابطه کرد همینطور جیبوتی و عرعرستان
  • اصغری ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    جلوی عربستان و جیبوتی آبرومون رفتم ؟ ؟؟؟؟
  • شکیبا ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    با همه زیرکی در صحنه سیاست خارجی کشور بکار بستیم بپذیریم از عربها رو دست خوردیم گل طلایی فینال بازی در منطقه رو ریاض زد ما باید هوشیارتر از سعودی ها می بودیم عربهاسناریو نوشته شده دشمنان راخوب اجرا کردند انها میدانستند با اعدام شیخ نمر مردم ایران واکنش نشان خواهد داد و اصلی ترین مکان اعتراض مردم خشمگین سفارت سعودی هاست و به همین دلیل از قبل انجا را تخلیه کرده بودند لذا مسولین امنیتی ما باید پیش بینی میکردند که ممکن است برای لوث کردن شهادت شیخ شهید و منحرف کردن افکار جهانی و به حاشیه راندن جنایتی که بر شیخ شهید رفت چنین برنامه ای را اجرا کنند لذا ما نباید غفلت میکردیم و خودمان تدابیر شدید امنیتی را پیرامون سفارت خانه سعودی ها اتخاذ می کردیم که اینچنین رو دست نخوریم نمیدانم نظرم منتشر خواهد شد یا نه اما امیدوارم دست اندر کاران به این مسله توجه نمایند تا در اینده اینگونه رو دست نخوریم
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    آبرو در مقابل خدا یا مردم جهان؟ ما در مقابل خدا آبرومندیم ، تنها کشور وملتی که بخاطر این قتل سفارت ظالم رو پایین کشید. ما برای دنیا زندگی نمی کنیم.
  • محمد ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    وزیر امورخارجه گثیف ال خبیث سعود اول باید جنسیت خود را ثابت کند !
  • سید مرتضی وکیلی ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم این حرکت قابل پیش بینی بود . چندین سال پیش دوستی صحبت از طر ح تغیر هلال می کرد . در این طرح محور منطقه از حجاز ( عربستان ) به سمت ترکیه گردش پیدا خواهد کرد . پس برای این اتفاق زمینه برای حذف آل سعود باید فراهم شود . پایگاهی مانند اینجرلیک در قطر ساخته شود . شیعیان راستین به سرعت به شهادت برسند . و زمینه برای روی کار آمدن شیعه اینگلیسی فراهم شود . فراموش نکنید که در زمان ریاست جمهوری اوباما بیشتر از هر زمان دیگر به رنگین پوستان بخصوص سیاهان ظلم میشود . یعنی شمشیر شیعه بر علیه شیعه و سنی بر علیه سنی . این دور از انتظار نیست که ترکیه و قطر هم همین حرکت را به دنبال سعودی انجام دهند . تا تمرکز مردم از برجام ، قرارداد های نفتی ، شهادت ایت الله نمر و کشتار مردم بی گناه و ....بر داشته شود . ... ادامه دارد..
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    از فتنه های آخرالزمان نترسید که باعث شناسایی و رسوایی منافقان هست. حرف معصوم چه کسی منافق تر از عربستان سعودی.
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    جبیر مثل کلپک است
  • علی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    از عربستان که جز شر به مانرسیده و هرچقدر مماشات کردیم بدتر شد جزیره ی بحرین و جیبوتی که زیر یک ملیون جمعیت دارن و زیر پونز نقشه هستن،حالا جیبوتی بزرگتره یا یمن؟؟؟ سودان هم خیلی وقته دلارای عربستان مسحورش کرده و دفتر فرهنگی مارو هم قبلا بسته بود امارات هم جرات نکرد روابط رو قطع کنه چون ضرر میکنه روابط با عربستان قطع بشه .بهتر. ارز مملکت تو جیب داعش نمیره
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خاک بر سرت کنن. ابله چه آبرویی؟ مگه آبرویی هم مونده. سفارتمون رو تو بیروت نزدیک بود منفجر کنن. هر روز دارن تو سوریه و عراق آدم می کشن. 9 ماهه مردم یمن رو دارن می کشن. 400 تا حاجی مون به خاطر این اراذل شهید شدن. به دو تا نوجون ما اهانت کردن. شیخ زکزاکی رو مورد حمله قرار دادن. شیخ نمر رو شهید کردن. دم به ساعت دارن فتنه درست می کنن. مردشور تو و اون آبروی نداشته ت رو ببره... حالم از تو امثال تو به هم می خوره.
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    چرا داری مزخرف میگی . موقعی که اون همه حاجی ما رو کشتند شما و دولت تدبیر و امید کجا بودین ؟؟؟
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خدا رو شکر از امروز دیگه ملاحظه چیزی رو نباید بکنیم و نباید منتظر آسیب دیدن حاجی هامون باشیم. خدا رو شکر که عمره مفرده رو این عوضیا تعطیل کردن و خدا کنه شرایطی پیش بیاد که واجب هم توسط اونا تعطیل بشه. با این کار تکلیف از عهده مردم ما ساقط میشه و پولی هم به این کفتارها داده نمیشه.
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    کدوم تهدید؟ کدوم فرصت؟!!!!!!! مثلا سر مسائل قبلی چه گلی به سرمون زدیم؟! چه آبرویی از عربستان بردیم؟ چی گیرمون اومد؟ آیا سر قضیه حاجی ها مون شکایت کردیم؟ آیا تلافی بمب گذاری نزدیک سفارت خونه مون رو در آوردیم؟ آیا به بی حرمتی به دو نوجوان در جده پاسخ دادیم؟ ما حتی جربزه نداشتیم پدر او دیپلمات پدرسوخته مست عربستان رو که یک پراید رو تو اتوبان ارتش تهران له کرد و سرنشین رو کشت در بیاریم؟! به جهنم که دنیا در مورد ما چی فکر کنه... انگار دنیای بعضیها فقط لاین و توئیتره....
  • ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    حکم دادگاه که همون موقع کشک بود. این بدبخت با زمینه سازی و سکوت همین عربستان جنوب سودان رو از دست داد. حالا بیچاره از سر بی پولی داره کفشای این کثافتا رو واکس میزنه. لطف می کنی بگی دادگاه بین المللی لاهه در مورد اسرائیل تا حالا چه حکمی داده؟
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    والا عربستان برای ما ایرانیا چیزی جز ضرر نداشته
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    وای.. وای.. وای..، حالا چیکار کنیم؟ چند تا کشور عقب مونده و وامونده عربی/افریقایی روابط خودشونو با ما قطع کردن !!!! :(((
  • علی ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    البته کارشون اشتباه بود ولی اگه از نظر تو عربستان و سودان و جیبوتی و بحرین همه اند برات متاسفم.
  • امید ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خاک تو سر جماعت ترسو :/
  • ایرانی اصیل ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    باید قبول کنیم که یک خطای استراتژیک بزرگ مرتکب شده ایم حتی سفارت کشورهایی که با آنها در حال جنگ هستیم هم نباید مورد تعرض قرار بگیرد بعضیها این را شجاعت میدانند که در خانه خودشان به مهمانشان هر چند هم وقیح باشد تعرض کنند . کجای این شجاعت است ؟ ما کشوری هستیم که قدرت منطقه ای محسوب میشویم انوقت در کشور خودمان از پس عده ای که نمی دانم از کجا امده اند وقدرتشان چقدر است بربیاییم ؟ به نظر من این یک لکه سیاه بو دکه دوستان از دشمن بدتر سر ما آوردند. راستی نیروی انتظامی مقتدر ما کجا بود ؟ پلیس ضدشورش کجا بوده است آیانمیتوانست از کیلومترها دورتر راه های دسترسی را ببندد؟ اگر دولت و حکومت خودش نیز همچین بدش نمی آمده است که فبها ؟ ولی اگر اینگونه نیست باید مقصران این حادثه در هر پست و سمتی هسنتد برکنار و زندانی شوند چرا که خیانتی بزرگ دانسته یا ندانسته در حق این مملکت روا داشتند یک فرصت ایده آل را تبدی لبه یک تهدید کردند و یک گل به خودی طدند انهم چه گلی؟
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    این سیاست زیرکانه ای مردهزاره سوم که خیلی ها آرزوی اومدنش رو می کشندبود. هدف وسیله رو توجیه می کنه ، هدف ما کمک به برادران مظلوم فلسطین بود و در ازای همکاری در ارسال کمک های بشر دوستانه ما به فلسطین ،چندصدمیلیون دلار به هم به برادران فقیر سودانی خودمون کمک کردیم. درود خدا بر احمدی نژاد درود بر مهرورزی درود بر عدالت درود بر بهار کی این زمستون تموم میشه ؟!!!
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    راستی این یگان ضد شورش و نیروی مخصوص که اینهمه فیلم و تبلیغات و تجهیزاتشونو تبلیغ میکنن برای مقابله با کیه و هیچ وقت درصحنه نیست.
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    متاسفانه همین اشتباه را داریم در مورد فلسطین می کنیم اگه همین الان اسراییل از خاک فلسطین بره بیرون و زمینها رو تقدیم فلسطینی ها کنه،یک کشور مستقل عربی به نام فلسطین تشکیل میشه که تو همین اتحادیه عرب ما رو محکوم می کنه
  • رضا ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    درسته کار غلطی بود حمله به سفارت خانه ولی درمورد عربستان سعودی درست بود.
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    شما با چه معیاری خودت را حق میدونی دیگران را باطل؟. با چه خط کشی؟. توپ در زمین عربستان بود ولی یک اشتباه بچه گانه باعث شد توپ در زمین ایران قرار بگیره. الان تمامی خروجی های خبرگزاری ها بر روی آتش زدن سفارت عربستان مانور میدن. حتی عطف بما سبق هم میکنن که ایران قبلاً سفارت آمریکا را گرفته. پیگیری خون به ناحق ریخته شیخ نمر هم بر عهده خانواده آنها است از طریق دیوان لاهه. از لحاظ حقوق بین الملل ایران نمیتواند اعتراض کند که چرا وی را اعدام کردید چون تبعه ایران نیست. بله اعتراض مسالمت آمیز بحث دیگری است. همه جای دنیا اعتراض میکنن. در اروپا در آمریکا و .... ولی نمیریزن سفارتخانه آتش بزنن.!!. 4000 نفر از این مملکت به ناحق کشته شد که تبعه این کشور بود ولی آب از آب تکان نخورد. چرا؟
  • پیمان ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    جناب ناشناسِ شجاع؛ ما به عربستان احتیاجی نداریم اما به افکار و عقاید سایرین هم احترام بگذارید. همه ی مردم که نباید مثل شما فکر کنند.
  • گمنام ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    ما باید سر همون تجاوز به نوجوان هامون رابطمون رو قطع می کردیم . ولی نمی دونم تعلل واسه چی بود . نهایت دیگه سر حادثه ی منا عربستانی ها ثابت کردن دشمنیشونو . با این حال باز گفتیم اونا برادرند !!! اوج فاجعه این بود که دیگه بر کسی پوشیده نیست رکن ابادی رو شهید کردند . مگه یمشه اول بگن اصلا نیومده بعد مدرک بیاریم بگن اره بود . بعد ده ها روز جسد بنده خد ارو پیدا کنند . همون ادمی قبلا سو قصد به جونش شده بود . دیگه تا کی تعلل ؟!!!!!! اگه ما اون زمان اخراج می کردیم این جماعت تروریست رو کار به اینجا نمی کشید . مردم دنیا از خودشون می پرسیدند . این عربستان چه فرقی با داعش داره >؟ جلوی ضرر هر وقت بگیریم سود . تا دیر نشده یک تغییر موضع بدین . تمام مواضع مارو در منطقه کوبیدند . سوریه ای که قدرتی بود برای خودش الان شد یک کشو ر نابود شده که متاسفانه توان دفاع از خودش رو نداره دلیلش هم عربستان و تورکیه هستند . عراق نورمالکی یک کشور رو به ابادانی و متحد بود الان چی شد از دست این وهابی ها ؟ به خدا این راهش نیست . اتش زدن سفارت خانه محکوم ولی واقعا کم لطفی شد در حق خون شهدای منا و ...
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    خفه شو اجنبی
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    اره واقا عجب جنگ جوهایی داریم تو خاکمون البته فقط واسه جنگهای داخلی جنگهای برون مرزی که پیش میاد باز ملت و مردم سلحشور که همه جوره بهشون رسیدگی شده باید بیان وسط
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    شاید عوامل دیگه از همون دلواپسا که همیشه بموقع بحثهایی مثل هلوکاست رو میکشیدن وسط
  • پیمان ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    تنها منفعت این اقدام و در واقع تجاوز به خاک یک کشور بنام سفارتخانه آن کشور، چیزی نیست جز مظلوم نمائی کشوری بنام عربستان در جهان. مظلوم نمایی وهابّیت ، نگاه منفی به شیعه. عده ای در این میانه، به مخالفان این اقدام ، لقب ترسو و خائن می دهند. اما فایده این اقدام چیست.
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
    0 0
    باز هم عده ای خودسر در شرایطی که دنیا شروع به محکومیت عربستان کرده بودن، باعث شدن انتقادها به سمت ایران منحرف بشه. امیدوارم بچه های بالا یه حال حسابی به این خودسرها بدن.
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    امارات هم اعلام کرده است که از حالا به بعد فقط به روابط تجاری با ایران تمرکز خواهد داشت و سطح روابط سیاسی را تا کاردار کاهش می‌دهد. خب آقازاده ها ناراحت نباشن. دبی دبی از دست نرفته
  • هادی ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام این آشوب ها برای شیخ نمر نبود اینا نتیجه تساهل و تسامح با سعودی درتجاوز به حجاج در فرودگاه ، فاجعه منا و عدم پیگیری آن، حمله تروریست های سعودی به سفارت ایران درلبنان۱۳۹۲و .....است، که روهم تلمبارشد و آخرش شد این......
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    عده ای احمق افراطی از یک فرصت طلایی جهت تنبیه سعودی ها به یک آبروریزی تمام عیار برای کشور بدل کردند و حالا جای متهم و شاکی عوض شده حالا می فهمیم نفوذ یعنی چی دوستانی که همه را نفوذی خطاب می کنند دستشون رو شد.
  • عباس ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    گل به خودی با اعدام عالم برجسته شیخ نمر همه ی نگاهها به سمت عربستان بود و همه در حال محکوم کردن این عمل بودند که در یک لحظه همه چیز عوض شد و نگاهها به سمت ایران برگشت. درست در لحظه ای که بازی دست ما بود و میتونستیم برنده بشیم با گل به خودی بعضی از اقایون که احساساتشون رو نمیتونند کنترل کنند نتیجه بازی برگشت . فقط میشه گفت متاسفم. تا کی این رویه ادامه پیدا خواهد کرد و کتک اقلیت را حدکثر خواهد خورد.
  • مهدی ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    لبیک لبیک الهم لبیک دوباره این سخن را خواهم گفت روزی که سرزمین وحی ازاد وتحت پرچم ایران باشد
  • سینا ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    من نمیدونم ادم چقدر میتونه بی غیرت باشه این اقا کوروش هم واسه خودش بازار وا کرده واقعا که اقای متمدن
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    کوروش کبیرت اگه بود تو دهن این سوسمار خورا میزد ....مرتیکه بی وجود از کوروش مایه نزار ... وقتی هموطنانت رو کشتن و یکی از وابستگان سفارتش تو ایران مست یه هموطنت رو زیر کرد باید خیلی بی غیرت باشی که حرفی نزنی
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ما باید از همون ابتدا زودتر اقدام می کردیم. خدا با آوردن پیامبر از میان بدترین امت یعنی عرب ملخ خوار نشان داد که اگر این محبت هم به آنها بکنید آن ها باز انسان های احمقی هستند که اصلاح نخواهند شد.ایران هم باید به سرعت سفرای این کشورهارو اخراج کنه.
  • موریس ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر جمهوری اسلامی ایران روزی که ماموران سعودی هتک حرمت به دو نوجوان ما کردند با اقتدار کامل قطع رابطه میکردند امروز ۴۰۰ حاجی ما در کنار خانواده خود بودند و شاید شیخ نمر اعدام نمیشد و امروز عربستان به دست و پای ما میافتاد . دیپلماسی ضعیف نتجه اش اینه
  • آدم ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آخه دوست عزیزی که نوشتی ترسو همه چیز که با دعوا حل نمیشه الان اونا دنبال بهونه میگشتن تا اعدام آیت الله نمر رو فراموش کنن که ما دادیم دستشون اینکه به یه سفارت حمله بشه تو همه کشورها غیر قانونیه
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    چه.بهتر.ازهمون.روزاول.بايدقطع.ميشود.سودان.جيبوتي.سغوطي
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دولت سعودی با وجودی که پس از اعدام دهها تن از جمله شیخ نمر می توانست تحت فشار شدید سیاسی و بین المللی باشد با اقدام عده ای در حمله به اماکن دیپلماتیک این کشور در ایران، از حالت تدافعی خارج و ژستی طلب کارانه به خود گرفته است.
  • محمد ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    لعنت وصدلعنت برال سعود خبیث تا حدی کممکن است باید از نظر اقتصادی تحتفشار قراردادولی ما با حج عمره وتمتع پول مان ومیدیم انها تروریست پروری می کنند وتمام اهاتنتهارا به میکنند
  • مهدی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    نقل است که روزی تعدادی مگس دیدند فیلی آرمیده ، خرمگس که رئیس مگسها بود به دیگران میگوید : بریم فیلم رو بگیریم ، مگسها با اعلام موافقت به رو کمر فیل رفته و اندکی بعد به جشن و پایکوبی به مناسبت گرفتن فیل می پردازند ، ساعتی بعد فیل بیدار شده و برای رفع خستگی تکانی به خود میدهد مگسهای مست همه تار و مار شده و متلاشی ، فیل برخاسته و راه می رود بدون آنکه متوجه شود که چند مگس آمده بودند و چند مگس تلف شدند .
  • peyman ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مزدور
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آخر سیاست زدودون تنش میشه همین اب که سر بالا بره قورباغه هم هفت تیرکش میشه
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    نترس اگه قرار شد بجنگیم جای تو هم میجنگیم
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    فشارت رفته بالا برو خالیش کن نترکی
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    روند قطع ارتباط با ایران همین جور ادامه پیدا کنه باید آهنگ "همــه رفتـن کسی دور و برم نیست چنین بی کس شـدن در باورم نیست "معین بشه سرود ملی
  • ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    فهمیدی اکثرشون (خبرگزاریها) دلیل رو اعدام شهید نمر اعلام کردن نه حمله به سفارت؟ اونا فهمیدن اما شما نمیفهمی.
  • مهندس م ش ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    این همه از عربها حمایت کردید، حالا ببینم یک حماس یا فلسطینی از شما حمایت کنه... فقط حزب‌الله معرفت دارد.
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    با 400 میلیون عرب سنی و وهابی نیمشه در افتاد با 25 میلیون بشکه صادرات نفتی احمق های اصول گرا
  • ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    گور پدر وهابی سوسمار خور
  • احمد ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حمله به سفارت یا کنسولگری یک کشور قطعاً محکومه وهیچ شکی در این نیست ، اما عربستان برای قطع روابط دنبال بهانه می گشت که عده ای که احساساتشان بر عقلانیتشان غلبه کرده بود، ،این بهانه را در اختیارش قرار دادند تا مظلوم نمایی کند وجنایت وحشیانه خود را تا حدودی به حاشیه براند که البته خیلی هم موفق نبوده چون تمرکز اصلی رسانه های جهان روی اعدام های عربستانه تا حمله به سفارت این کشور، یادمان هم هست که در حمله چندسال پیش به سفارت روباه پیر هم هیچ کدام از مقامات آن را تایید نکردند،اگه بیاد بیاری عادل الجبیر از ابتدای روی کارآمدن برای ایران شمشیرو از رو بست ومرتب گستاخی می کردیعنی اگر حمله ای هم به سفارتشان نمی شد بازهم در به در به دنبال بهانه ای برای قطع روابط بودند ، در ضمن اگه حافظه خوبی داشته باشی به سفارت خانه ها یا کنسولگری های ایران در کشورهای دیگر( لبنان، آلمان ، سوئد، هلندوغیره)هم بارها حمله شده که شاید از نظر شما موضوع مهمی نبوده!!!، آیا ما روابطمون را با آن کشورها قطع کردیم؟!!!، اگه به یاد بیاری به سفارت ایران در لندن در اوائل انقلاب حمله شد وچند دیپلمات ایران به شهادت رسیدند، البته به نفعتون نیست که بیاد بیارید، شایدم خبرندارید، در ضمن نیروی انتظامی را دستگیرکرد وتمام مقامات ایران نیز حمله به سفارت را محکوم کردند، حتی در جریان حمله برخی از نیروهای پلیس زخمی شدند، در همه جای دنیا افراد خودسر وجود دارد وبرخی مواقع کار از دست پلیس هم در می رود، اگر مسئولین ایران حمله به سفارت را تایید وتشویق می کردند یا مثلاً نیروی انتظامی منفعلانه عمل می کرد ، نظر شما قابل تامل بود، در ضمن از نظر شما جیبوتی وبحرین وسودان همه کشورهای دنیا هستند؟!!! همه می دانند جیبوتی وسودان پول تو جیبی شونو از آل سعود می گیرند ومزدور او هستندو آل خلیفه دربحرین هم عدم سقوطش را مدیون آل سقوط(آل سعود) می داند.
  • احمد ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    درسته حمله به سفارت محکومه، ولی نه نیروی انتظامی منفعل بودو تمام مهاجمان را دستگیر کرد ونه مقامات این عمل را تایید وتشویق کردند، همه شاهد بودیم که از همان ابتدا این عمل محکوم شد، در همه جای دنیا که تجمعاتی جلوی سفارت خانه ها شکل می گیرد، در اثر واکنش های هیجانی ممکن است کنترل تجمع کنندگان برای لحظاتی برای پلیس هم مشکل شود، در ضمن حمله به سفارت وخسارت به آن برای سفارت های ایران هم پیش آمده، ماجدالماجد تروریست سعودی به سفارت ایران در بیروت حمله کرد که باعث شهادت ومجروح شدن تعدادی شد یا حملاتی که گاه وبیگاه به سفارت های ایران در کشورهای اروپایی می شذ،البته عربستان آنچنان هم نتوانسته تهدید را به فرصت تبدیل کند چون تمرکز اصلی رسانه های دنیا همچنان روی قضیه اعدام های عربستانه و قطع رابطه چند کشور مزدور آل سقوط مشکل خاصی برای ما ایجاد نخواهد کرد.
  • مجتبی ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حمله به سفارتخانه هرکشوری کار بدیه ولی حمله به سفارتخانه عربستان بهترین کاره واکثریت مردم ایران حمایت میکنن میگین نه نظر سنجی کنین
  • علیرضا ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آره مشکلی نیست ولی کل جهان چهره ی ایران را بد میبینند و ایران را کشوری خشن خطاب میکنن
  • ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حمله به سفارت کار غلطی بود ولی این کار غلط بهتر از این است که غلطهای ادامه دار انجام شود. مماشات با حاکمان خونخوار سعودی حدی دارد.. مطمئن باشید سعودی ها هم دیر یا زود این کار را می کردند و بهانه ای جور می کردند چه بهتر شد پس از وقایع تجاوز به دو نوجوان و حادثه (کشتار حجاج) منا و قتل عام مردم یمن، حساب کار دستشان می آمد. مگر قتل عام مردم یمن و حمایت از تکفیری ها قانونی بود که آل سقوط انجام داد؟ دستاویز دادن کار خوبی نیست ولی ببینید چرا اینطور شد؟
  • مجتبی ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    باسلام خدمت دوستان اگر کسی خدایی نا کرده به خانواده شما تعارض جنسی کنه تاکید میکنم یکی از اعضای خانواده شما باهاش چیکار میکنید اگر کسی با پوتین از روی جسد نیمه جان پدر شما که در آفتاب سوزان مدتهاست رها شده راه برود باهاش چیکار میکنید اگر کسی مقتدای شما را در هر مرامی که باشید بکشد آن هم به شکل وحشیانه با او چیکار میکنید این اتفاق اگر زودتر از اینها می افتاد فکر نمیکردند که ما بی غیرت هستیم بس کنید این حرفها رو بس کنید این مصلحت اندیشیدن ها رو آخر ما چه چیزیمون پیش این عقب افتاده ها ی وحشی که دارن زن و بچه های مردم رو در همه جای دنیا می شن گیره به خدا کسانی که دم از بی آبرویی میزنند باید اون دنیا جواب بدن جوان های ما بی آبرو هستن یا آل سعود برید تاریخ رو بخونید در سال 6 هجری پیامبر با عشایری که به مال و جان مسلمانان تعارض میکردن چیکار میکرد آیا اون موقع هم پیامبر به مصلحت اسلام فکر میکردن دوست محترمی که آبروت رفته یه رهبر شیعه رو کشتن سینه سپر کردن دارن رجز میخونن میدونی یعنی چی بدونید هر حرفی که میزنیم باید اون دنیا جواب حضرت زهرا رو بدیم
  • حسین ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خیلی توی سیاست ضعیفی.این چه لحن است؟این چه مثالی بود
  • فرهاد ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    معلومه که تو خیلی میفهمیها . چشمت نزنند. تو هم بودی تو اون ابرو ریزی؟
  • ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ایرانی از این به بعد هیچ کالایی که حتی برند آن اروپایی باشد ولی تولید عربستان باشد تحریم کن
  • مجید ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    تو جای فضولی تو کارهایی که بهت ربط داره بهتره به خوشگذرونیات برسی ... همین یمن هست که از اولین یاری کندگان قائم آل محمد عج هست ... پشتت باید به خدا گرم باشه نه به یک مشت نجاست خوار
  • anosh ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    الان وقتشه ایران به طور رسمی خواستار الحاق بحرین به مام میهن بشه و قرارداد زمان شاه را ملغی اعلام کنه. در شرایط امروزی شاید الحاق بحرین فعلا شدنی نباشه ولی تاثیر درخواست رسمی مقامات ایران میتونه آب تو لانه مورچگان حاکمیت بحرین بریزه و خواب را برآنها حرام کنه
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر اندازه آبروت در روابط با این نجاستهای وهابی, چهارتا رژیم آفریقایی بدبخت و کشورک بی اختیار امارات است پس از آبرو هیچ مگو. الان اتفاقا زمان معامله کلان سیاسی ما غرب است اگر به هوش عمل کنیم.
  • ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خاک بر سرتون با این سایتتون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    با شما کاملا هم عقیده هستم.
  • ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آبروی تو دست سعودی هاست؟ منظورت از همه ،چهار تا جزیره بدوی هست؟ اگر همه دنیا با ما دشمن هستن به عنوان مثال وزیر خارجه دانمارک اینجا چیکار میکنه؟
  • رضا ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    هر چند مخالف حمله به سفارت عربستان هستیم اما قطع رابطه با کشوری که از هر کاری بر ضد ایران و ملتهای مظلوم منطقه دریغ نمیکنه اینقدر برای شما سخته؟! اسم کوروش رو نبر که آبروشو می بری. شماها که اینقدر کوروش کوروش میکنید پس چرا راه عزت رو در ذلیل شدن می بینید؟!
  • ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    می شه بگی از دید شما رابطه با کجا به نفع ما است؟؟!! با امریکا و اروپا که می گید نباید رابطه داشته باشیم!! همش می گفتید کشورهای محروم حالا اینم کشورهای محروم که تحقیرشون می کنید!!! بالاخره با خودتون چند چندید؟؟!!
  • ali ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    شما بخواب لاحاف یخ کرد
  • ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اين وزير خارجه عربستان قيافش شبيه خانمهاست. برو جبير آشپزي‌تو بكن. بقول نقي برو دوغتو بنوش....
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    پراید نمیتونیم بدیم بهشون
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اینجا هم حق و باطل با منفی و مثبت دادن داره معلوم میشه
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    فتنه های آخر زمان جوان رو پیر میکنه.... امام صادق میفرماید: در آخر زمان دین نگه داشتن مانند نگه داشتن گولوله آتش در دسته
  • مهدي ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اتفاقا خيلي خوب شد كه رابطه مان با اين كشورها قطع گرديد اين تقدير خداوند است ما بايد دل مردم ملتها را بدست بياوريم نه دولتمردان افسار گسيخته عرب راما بايد طوري سياست بريزيم كه ملتها مظلوم منطقه ودنيا بفهمن ما اينها را اصلا قبول نداريم كاري كه امام حسين (ع) با يزيد انجام داد برحسب شرايط خودش سفاكي اين متوحشان سعودي از پشت پردها كنار زده شده اكنون و جهانيان بايد موضع قاطع ما را دريابن(بويژه ملتهاي مظلوم)
  • بنده خدا ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حمله به سفارت کار خوبی نبود .اما جوانان ما از این همه ذلت پذیری به دلیل انفعال دولت محترم چه باید می کردند.
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    تو نظر ندی به هیچ جای دنیا بر نمی خوره بزدل
  • مبین ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    سو سودان در جیبشون نیست در حضور ایران در آن منطقه است
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    امنیت و حفاظت هر سفارت خانه ای با میز بان است
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    همه دشمن ما شدن جیوتی بحرین سودان عربستان امارات همه باهم 100تومن نمی ارزن از ترس خفه نشی
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خاک بر سر دیپلماسی دولت هنوز هیچ اقدامی نکرده سیب زمینی با رگ تره مردم مارو بکشم اینا هیچ کاری نمی کنن
  • مرتضی ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اقا میلاد همه این خود زنیهای کشور های عربی بخاطر بیشرفت ایرانه شما باید بیشتر فکر کنید اینها در مقابل عظمت ایران دستباچه شده اند
  • بهروز ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اگر اعراب مرتجعند ما مرتجعتریم
  • طاها ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    به جهنم که روابط با عربستان قطع شد . بهتر. یکی باید بیاد دم از قطع روابط بزنه که بتونه کشور مقابل رو تحت فشار بزاره . این عرب ها به جز بی غیرتی بی شرفی و تروریسم چی دارن ؟
  • امیر ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حداقل خوبیش اینه که چندتا سرباز و کادر ناجا از انحام پست راحت شدن. اونا هم حق دارن برن مرخصی .مگه نه؟؟؟؟؟
  • Alireza ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    لعنت به ال سعود
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    راس میگه
  • هادی ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    با سلام تو عربستان اون بلایی که سر دو جوان ایرانی آوردن وحادثه منا که به پیر و جون رحم نکردن ایران عزیز من قطع رابطه نکرد حالا این عوضی به خاطر پرچم کشورش برا ما شاخ وشونه می کشه مسئولان ایرانی یه کم چشم گوشتون رو باز کنید قبل از اینکه اونا این کارا میکردن شما باید قطع رابطه میکرید.
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    به نظرم كمي اشتباه رخ داد.مردمي كه از ديوار بالا رفتند به خيال خودشان كه روزي رييس جمهور ميشوند اين كار را انجام دادند.ولي زمان اينكارها گذشته عزيزان.
  • مجید ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    این است سیاست خارجی منفعلانه....................500 نفر از عزیزانمان را در منا کشتند......به دو نوجوان ما تعرض کردند....اونوقت ما چکار کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    پارلمان جیبوتی با پول مردم ایران ساخته شد که بجاش تعدادی مدرسه یا درمانگاه میشد با این پول در سیستان یا ایلام ساخت، ولی‌ همین جیبوتی اولین کشوری بود که با ما قطع رابطه کرد. عمر البشیر که ۱۰ سال ما خرجش را دادیم و دومین کشوری بود که با ما قطع رابطه کرد! اینجوری پول‌های ملت را در جاهای درست سرمایه گذاری می‌کنند. به این میگن بصیرت ..حالا بجایی که جیبوتی را مسخره کنیم باید به بصیرت خودمون بخندیم...!!!!
  • محسن ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    لطفا عکس شیخ ملعون سعودی رو از تو خبرتون پاک کنین.
  • ناشناس ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بدون فکر عمل کردن باعث می شود عربستان که مقصر بود حالا خودش رو تبرئه کنه و ایران رو متهم به آتش زدن سفارت خود و تازه آخرش هم خسارت سفارت ازایران میگیرد که باید پرداخت کنند.
  • حسین ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    چرا 600 نفر در منا کشته شدن هیچ کس دم سفارتخانه یا کنسولگری نرفت چرا به دو نوجوان ایرانی تجاوز شد هیچ کس اعتراضی نکرد و چرا یک شیخ عرب عربستانی 4 امامی را می کشند و مردم به کنسولگری و سفارتخانه حمله می کنند مگه خون یک شیخ عرب از خون 600 زائر ایرانی مهمتره
  • بدشانس ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دیگه این گداهای جیبوتی که ساختمان مجلسشان را صدقه سری ما دارند با ما قطع رابطه کردند.چه کار کنیم بذار اینها هم ما را فیلم کنند
  • محسن ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    آدم از همین میسوزه!! سودانی که ما براش کارخونه اسلحه سازی راه انداختیم الان داره برای ما جولان میده!!!
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    چه ربطی به کورش و این حرفهای بیمعنی داره اصلا کورش کی هست که ما نوادگانش باشیم انگار هزارسال قبل از کورش هم ایران بود خیلی توی توهم کورش و دروغهای مربوط به اون به سر میبری
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دستشون دردنکنه ازین کفتارها پیروهابی هیچ خیری بمانرسیده ونمیرسه خوب کاری کردن.
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    عجیب نیست که ما نمیتوانیم امنیت یک سفارت را تامین کنیم تا جلو بازی کفار را که همه یکدست شده اند برای ضربه زدن به ایران رابگیریم
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    عاقبت عمرالبشیر همان عاقبت قذافی است.
  • یک عزیز از دست داده ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بنده با حمله به سفارت مخالفم اما از رابطه با عربستان بیشتر
  • رضا ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خواست خداست که دیگه سران مملکت به این کشورای گدا گشنه کمک رسانی نکنند شاید اینجوری یکم فقرای کشورمونم کمتر شه
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خوش بحال باغی که شغال ازش قهر کند !! تنها فایده عربستان - سودان - امارات برای ما خروج ارز از کشور ما و واریز به حساب انها بود که الحمدالله اینهم به نفع ایران شد
  • ناشناس ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    شاید هم خیال میکردند که یک روزی رئیس سازمان محیط زیست میشوند ! خخخ .
  • پويا ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بهتره حرف نزني، از ته دل خوشحالم كه ديگه اي هيچ دليلي براي كوتاه اومدن برابر اين رژيم كپك زده نداريم فقط مسئله حج باعث خويشتنداري شده بود كه ديگه اون هم نيست كه بخواهيم حرف دلمون رو به اين كثافتها نزنيم
  • پويا ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    كار سنجيده اي بود الان عربستان هم رديف آمريكا و انگليس قرار گرفت كه به سفارتش حمله شد يعني سه ضلع فتنه گري در منطقه خدا رو شكر پول مملكت خرج نميشه
  • وحید ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بحرینی ها چوب دسیسه های انگلیس و عربستان و حکومت پهلوی را خوردند که از آغوش سرزمین مادری جدا شدند و الان شصت سال است زیر حکومت ناصبی، هی جیغ و داد می کنند و کشته می شوند. روزی که گفتند استقلال، باید پیه این روزها را هم به تنشان می مالیدند.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    تو شاید ولی ما نه
  • وحید ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    عاقبت این همه کمک به کشورهای گشنه گدای منافق مثل جیبوتی و سودان را هم دیدیم. به جایش هم به فقرای داخل می رسیدیم و هم به کشورهای فقیر شیعه مثل بنگلادشی های شیعه و کشمیری ها و... در روزهای حادثه، روی مردم خودمان و دوستان صادق می توان اعتماد کرد. عربستان، یاد دارد نمی دهد نمی دهد وقتی که کارش سخت میشه یک دفعه وعده ی چندین میلیون دلار می دهد که همه ی کشورهای فقیر را وسوسه می کند. اما ما هی می دهیم هی می دهیم آنها هم هی می خورند و هی به ما میخندند.
  • مجتبی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    سلام. بچه ها چرا اینجوری فکر میکنید ؟ یعنی از نظر شما حمله کردن به یه سفارت تو خاک خودتون هنر کردن؟ تمام دنیا دنبال روابط پیدا کردن با دیگر کشورها هستن اونوقت ما چی؟ فقط دشمنی و تفرقه افکنی ؟ ما از همون نسلی هستیم که تمام این اعراب جلوی پایمان زانو می زدند حالا چی ؟ تو هیچ کشوری راهمون نمیدن....
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    به نظر من باید دولتمردان ما از این قضیه بی اهمیت درس بگیرند. به نظر شما اگه عربستان به حماس چنین دستوری بده چی میشه. روسای حماس که با عربستان داداشی شده اند. جوابشون چیه نمیدونم. بعد ما این وسط چیکاره ایم نمیدونم. بهتره مردان سیاست ما از تفکر نترسند و فکر کنند که از کی و چی حمایت کنند که رودست نخورن..
  • محمد ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    صرف قطع رابطه چند کشور بی اهمیت مثل عربستا و سودان و یمن و جیبوتی اهمیت نداره ولی مسئله مهم اینه که با حمله به سفارت، ما وجهه بین المللی خودمونو خراب کردیم وباعث شدیم همه حق رو به عربسبتان بدن یعنی ما بازی برده رو باختیم برگ برنده ما با این کار الان دست عرعرستانه یعنی رسانه ها بجای پوشش خبری اعدام ایت الله نمر ومحکومیت ان، حمله به سفارت عربستان و مظلومیت این کشور و بربریت مردم ایران رو تیتر اول خودشون قرار بدن یعنی با این کار جای شاکی و متشاکی عوض شد و ما شدیم بدهکار حتی برادر شیخ نمر هم حمله به سفارت عربستان رو کار اشتباه دونسته(البته ضمن تشکر از احساسات مردم ) همین!
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    به سفارت یه کشور حمله کردین به خاک یه کشور دیگه کاری که قبلا بارها انجام دادین الان جای اینکه عربستان منزوی بشه تو دنیا شما شدین .حالا تدبیر و حکمت و مصلحت و اینایی که شما ازش دم میزنین تو این کارتون چیه خدا میدونه که الان دارین به غلط کردم و تکذیب و ما نبودیم متوسل میشین یه کم متمدن بشین
  • محمد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    پناه بر خدا
  • رضا ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    قطع رابطه با سعودیها میبایستی از جانب ایران آنهم در زمان وقوع فاجعه فرودگاه جده صورت میگرفت.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    والا به خدا اين حمله به سفارتخانه يه فتنه ديگه بود، مردم مومن و انقلابي هيچ وقت اين كارو نمي كنند. يك دفعه يه عده معترض روبروي وزارتخانه ما براي گرفتن حق و حقوق قانوني شان با مجوز جمع شده بودند يكي از مديران مي گفت من اگه جاي وزير بودم چند تا شورشي مي انداختم وسطشان تا چند تا شعار مرگ بر .... بدهند تا همشون دستگير بشن .
  • ناشناس ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    راستی هرکه زبان خود صحبت می کند حقیقت کجاست. حقیقت این است که سران سعودی غرق در مادیات و شهوات شده اند جوانان ما در جهاد اصغر پیروز شدند نوبت ماست که در جهاد اکبر سربلند بیرون بیاییم که اگر پیروز شویم به قول عالم روحانی بهجت(ره) خدا برایمان کافیست.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    الخیر فی ما وقع این خیر بزرگیه دم انتخابات مجلس سفارت این فتنه گران و بدخواهان ایران بسته شد. بخشی از فتنه ۸۸ با دلارهای همین عربستان اتفاق افتاد
  • رسول ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    ای بابا 8 سال با همشون جنگیدیم چه غلطی تونستن بکنن مگه جز خدا کسه دیگه نان ما رو میده به خدا ایرانی جماعت نه باج میده نه باج میگیره اینقدرم این ملخ خورهای نجس رو گنده نکنیم.یا حق
  • رحیمی بادافشانی از روستاهای استان اصفهان نایین ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است .کشوری که بجای نوشابه از ادرار شتر مصرف می کنند .قدرت تصمیم گیریشان وعقلشان همینه.رابطه را قطع کنند ببینند کی ضرر میکنه.فرداها مشخص میشه وتمام عالم متوجه میشوند هرچند گنده ترازآنها هم رفتند وبعد باسرافکنده گی برگشتند.فقط برای برگشتشان به این راحتی نگذاریم برگردند.خواهشان.....
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بزدل
  • نوبادی ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    سودان و جیبوتی و امارت و بحرین هم سفرای ما رو اخراج کردن..... خخخخخ اینا که مهم نیستن همون بهتر که باشون رابطه نداشته باشیم مغز فندقی
  • سینا ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    من با نظر میلاد موافقم چرا بایدکشورهای مختلف رو با خودمون دشمن کنیم ؟ مگه ایران در جنگ با عراق چه کشوری حامی ایران بود برعکس همه دشمن بود مخصوصا روسیه دوست صمیمی الانمون بعدشم 500 نفر ایرانی رو کشتن اینجوری اعتراض نکردن به ما چه یک روحانی خودشونو اعدام کردن عجبا
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    واقعا تو این همه نظر نظر مجتبی از همه روشنتر و کامل تر هست . هرکی موافق لایک
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مرگ بر ال سقوط
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    از این اتفاقها بوی مشکوکی میاد ! اولا عهده دار امنیت سفارت هم اطلاعات و هم نیروی انتظامی هست اگه قصوری شده باید پاسخ بدهند! حالا که پس از برجام دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده که چندان تفاوتی به حال و روز اقتصاد ما نمیکنه این بهترین فرصت سازی است که عدم موفقیت در عرصه اقتصاد و بین الملل را به گردن افراطی های داخلی و اصولگراها بندازه! و از سنگینی خواسته های ملت شانه خالی کنه!
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اصلا روابط عربستان دیپلماتیک نبود که حالا بخواد قطع کنه،
  • مجتبي ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اوا داداشي النگوهات نشكنه يه وقت.كوروش كبير اگه سربازايي مثل تو داشت تا سر كوچه شونم نميتونست بره.يه وقت از خونه بيرون نريا،سرما ميخوردتا.
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    نظر تو مهم نیست برو سر درس و مشقت بچه
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حداقل نقش جیبوتی در بحث رفتار با کشتی های نظامی و تجاری ایران در خلیج عدن و تنگه باب المندب بود. شاید از این به بعد به جز سومالی، جیبوتی هم مشکل ساز شود.
  • Ali ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    خودت فهمیدی چه زری زدی؟
  • محمدحسین ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    دولت امارات میدونه اگرروابط اقتصادی راباایران قطع کنه چپ میکنه روابط سیاس راقطع کرده ولی ای کاش مسولین روابطخارجی به تلافی این کارپست امارات روابط اقتصادی راباامارات قطع کنند.
  • اینجانب محمد ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    یک نفر شلوار نو بده به اقا!
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    این برادران شجاع رجز خوان یادشان نره دوره دکتر احمدی نژاد با ذره بین کشور پیدا می کردیم مثل همین سودان تا باهاش رابطه داشته باشیم. همین دکتر نرفت اجلاس اتحادیه عرب جهت تحکیم روابط، پادشاه دستش رو گرفت مثل بچه ها بردش داخل. خیلی شجاعین برین عراق با داعش بجنگین. یک ساختمان بی دفاع پیدا می کنید حمله می کنید آتش می زنید که یعنی غیرت دارید. مردم که خر نیستند نفهمند. رجز نخونید. شما دنبال ناآرام کردن جامعه هستید که بساط بخور بخورتون راه بیافته.
  • mohsen ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اخ اخ بد بخت شدیم جیبوتی و بحرین و دو تا بدبخت تر از اینا با ما قطع ارتباط کردن اگه کوروش زنده بود اول تف میکرد تو صورت شما ها که گزاشتید اینا تو ایران سفارت داشته باشن خاک ایران پاک جای قاتلان کودکان و زنان بیگناه تو یمن و سوریه و عراق و نیجریه و ...نیست چشماتو وا کن ...
  • علی ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    حماقت خودجوشی...
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    همون موقع که سر دو نفر از جوان های ما تو حج بلا اوردن ایران باید سفارت عربستان را تعطیل می کرد .این رفسنجانی عرب دوست همه ما را بدبخت می کند این آبرو ریزی خوب بود هاشمی ؟
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    بازتاب گسترده چیه ، آیایک جزیره کوچک و یک نقطه نامعلوم و ناشناس در آفریقا و گرسنگان سودانی شدند کشورهای عربی ، همه اینها باهم نقطه ب کلمه عربی هم نیستند
  • فریده ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اشتباه از ما بوده باید همون موقع که عربستانیای کثیف500نفر از هموطنامونو تو منا کشتن سفیر عربستانو با تیپا پرتش میکردیم بیرون که حالا جلو چنتا عقب افتاده عربستانی و جیوتی و سودانی کم نیاریم!!! مقصر مسئولای کشورن که فقط بلدن لبخند ملیح تحویل ما بدن
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    اون بلد بود استفاده کرد حالا گند میزنن و دنبال کدخدان اقمار هم جدا میشن فهمش نباید زیاد سخت باشه
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    مگه حالا دبی بروهارو به چشم حاجی نگاه میکنن
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    متاسفانه درسته
  • نیما ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    در قضیه تجاوز به نوجوانان مردم سکوت کردند ، چه اتفاقی افتاد ؟؟؟؟ در قضیه منا مردم بردباری کردند ، چه اتفاقی افتاد ؟؟؟؟؟ دیگه صبر مردم هم حدی داشت . اگه دولت این قضایا رو مدیریت می کرد و به موقع به آل سعود ملعون پاسخ مناسب میداد ، این همه احساسات مردم جریحه دار نمیشد !!
  • احمد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    به سفارت ایران بارها حمله شد(در آلمان، انگلیس، هلند وسوئد) از نظر تو اشکالی نداره؟!!! شایدم اطلاعاتت کمه وخبر نداری،حمله گروه تروریستی عبداله عزام به رهبری تروریست سعودی ماجدالماجد که باعث شهادت رایزن فرهنگی ایران در لبنان شد از نظر تو ایرادی نداره؟ همه مقامات این حملات را محکوم کردند و کسی هم تکذیب نکرد ، پس لطفاً دروغ نگو، جهت اطلاع آل سعود انتظار داشت غربیها در قبال ایران محکمتر برخورد کنند ولی برو رسانه های غربی را ببین بیشتر به موضوع اعدام ها پرداختند وروی آن متمرکز شدند، عربستان در به حاشیه راندن موضوع اعدام ها ناموفق بوده، نیروی انتظامی هم مهاجمان را دستگیر کرد، البته شاید قطع ارتباط با جیبوتی وسودان وبحرین از نظر تو خیلی مهم باشه!!! در زمینه متمدن بودن هم به شما ودوستان وهابی وتکفیریتون (داعش والنصره وجیش الاسلام واحرار الشامو...)نگاه می کنیم ، آخه می گند ادب از که آموختی....
  • احمد ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    ممکنه به تو ربط نداشته باشه ولی به شیعیان ایران ربط داره ، کسی هم حمله به سفارت را تایید نمکنه ، چون خیلی مشکوک بود، در حادثه منا چنین اتفاقی نیفتاد، چطور ممکنه در این مورد مردم عادی چنین کاری کنند؟ حتی در جریان تسخیر سفارت انگلیس و لانه جاسوسی در اوائل انقلاب سفارت را آتش نزدند،باید نیروهای امنیتی کاملاً جریان را واکاوی کنند تا حقایق برای همه معلوم بشه...
  • امین ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    واقعااا جای بسی تاسف داره.آخه به چه دلیل قانع کننده این کار گستاخانه رو انجام دادن، شیخ نمر مخالف با سیاستهای کشورش بود اعدامش کردن مگه تو ایران مغایر با این هست.همین سال 88 که از یادتون نرفته، چه اتفاقاهایی که رخ نداد.الان کارمون به جایی کشیده که حمله میکنیم به سفارت، بعد ادعای خواستار صلح جهانی هستیم.اون یه عده ایی که حمله کردن پشتشون گرمه شدیداا.چرا ائن موقع 500نفر رو کشتند کسی یه سنگ به سفارت نزد؟؟؟؟چرا به دو تا پسر تجاوز کردن کسی حمله نکرد به سفارت؟؟؟چرا تو دهه 60 حجاج ایرانی رو کشتند و به زن هاشون تجاوز کرده هیچ اتفاقی نیوفتاد؟؟؟؟بسه این همه اطاعت کورکورانه...بعد میگیم ما تاریخ 2500ساله داریم .میگیم کوروش اولین بیانیه صلح جهانی رو داره.بسه لطفاااا.اگه خیلی نگران هستین به فکر اقدامات داخل باشین که هر روز یه جایی رو میدزدن از یه جایی اختلاس کردن و انوقت واسه یه یارانه 45000هزار تومانی رو سر ملت منت میزارن...بیدار شین بیدار شین .این کارها به دور از صلح جهانی هستین.راست گفتن که جهل مردم باعث همه اتفاقات میشه........یا حق
  • امین ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    با اعدام یه شخص توکشور خودش احساسات ما جریحه دار شد.تو همین ایران خودمون میدونید چه خبره....
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    زمانی که برای کشته شدن مردم خودمون ارزش قائل نباشیم همینه !دم پوتین گرم یه خلبانش کشته شد دنیا رو بر هم زد ! لعنت بر سردمداران مزدور الکی خوش ما و مردم بادی به هر جهت بی تفکر و تعقل بد تر از اینم حقمونه تا شعور سیاسی نداریم ! صبح درود بر عصر مرگ بر
  • فارس ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام. یه چیزی داریم بهش میگفتن قدیما خیلی وقت پیشا اون موقه ها که مردم قبیله قبیله بودن احترام میهمان .تو فرهنگ النم داریم خونواده ها هنوز میگن مهمون حبیب خداس.از اینا بگذریم میرسیم االن به کنوانسیون 18 اوریل 1961 در مورد کشور میزبان که مسول تامین امنیت جانی و مالی کنسول و سفارتخانه کشور میهمان هست.که به امضای کشور ما هم رسیده .کار نداریم اغا . ولی خدایش یه خورده دقت کنید فقط فحش و توهین درست نیس. در ضمن عزیزانی بودن خندیدن از اینکه جیبوتی قطع رابطه کنه .جیبوتی چیه.عزیزان بدانند که جیبوتی با یمن کنترل تنگه باب المندب رو دارن یعنی چی این؟؟یعنی دیگه کشتی های ایران باید برای رفتن به مدیترانه کل افریقا رو دور بزنن .راستی جیبوتی همونجاس که از پول همین مملکت ساختمان مجلسش ساخته شد.ولی خب؟؟؟فک کنید..تو رو خدا نه فقط فحش
  • علی ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    کاش رییس جمهور و وزیر خارجه ش لااقل از همین کشور جیبوتی که همه مسخره ش میکنن کمی قاطعیت رو یاد میگرفت به هر نیت کثیفی که دارن در مقابل کشور بزرگی مثل ایران سفارتشو بست اونوقت وزیر ایران برای گرفتن ویزا از دیپلماسی زانو استفاده میکنه که نتیجه هم نمیده یعنی دولتمردان ما به اندازه جیبوتی خاین هم جنم ندارن؟!!!
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اولا به تو چه با اون پرچمت!؟ دوما شما بقول جناب ظریف دلواپس نباش!
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    گل گفتی 20:58 نه تنها هیچ مشکلی نیس خیلی هم خوب شد. دیگه ظریف نمیتونه بعد تجاوز به بچه هامون تبریک بگه. این حداقلشه
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    دوستانی که از قطع رابطه با نقطه نون ایران رو نقشه (بحرین) خیلی دلواپس شدن: خوبه یادشون بیاد 11 سپتامبر آمریکایی که بن لادن رو تربیت کرده بود خودش بهش دستور حمله داد بعد خودش داعیه دار شد بعد حمله کرد. کل معادله مال خودشون وعوامل جاسوس داخلی شونه هیچ ربطی هم به مردم ما نداره. از پست دیوار سفارت در اومدن، اومدن این طرف دیوار آتیش زدن.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    رضاخان کهمعلوم نیس از کدوم قبرستانی انقد درباره کشور ما حرف میزنی ما برا حق و باطل معیارمون قرآن و اهل بیت هستن نه حاکمان کشورهای دیگه. خوشم میاد برا تخریب ما هم که شده خودتو و معیارهاتو خوب رو میکنی! تشکر
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    این بیچاره همین الان هم از مردی و مردانگی و جوانمردی و غیرت و شرف بهره ای نبرده. همون بهتر که مخنث شه
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    همون تندروهایی که سال 88 از لندن رسیدن و در انتقام گیری مردم با سطل آشغال کشتی میگرفتن!
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    +1000
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    دقیقا ایرانی درست میگه. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد حتی اگه برا مظلوم نمایی سفارت خودشو آتیش بزنه باز هم خدا معادلاتشون رو میریزه بهم
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    انگار شما خیلی بیشتر دلواپس قطع رابطه با نقطه رو نقشه ای.
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    این از اوج تدبیر مسئولینه که حتی اگه خودشون هم بلد نیستن نمیتونن از هیمن پوتین بغل گوششون یاد بگیرن لااقل از همین ااعراب یهودی یاد میگرفتن اینو قطع میکنی اونو نمیکنی. اصلا اون یکی من قطع میکنم تا بفهمی دنیا دست کیه دوزاری
  • احمد ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    شیخ نمر یک فعال سیاسی صلح طلب بود، نه فعالیت براندازی و مسلحانه داشت ونه ترویج خشونت کرد، او فقط در چارچوب قوانین کشورش خواستار حق رای برای مردم بود، پس لطفاً با کسانی که در سال 88 از خشونت حمایت کردند واموال مردم را آتش زدند وبه اماکن عمومی خسارت زدندو حتی مسجد را آتش زدندو دنبال براندازی بودند و ارتباطشون با ضدانقلاب تاییدشد و حرمت شکنان عاشورا را امت خداجو نامیدندمقایسشون نکن ، تازه کسی اونا را اعدام نکرد توی حصرند، توی متن خودت جواب خودتو دادی، در حادثه منا ودر تجاوز به دو نوجوان ایرانی چنین اتفاقی برای سفارت عربستان نیفتاد ، خوب یکم فکر کن به نظرت مشکوک وعجیب نیست که حالا سفارت عربستان آتش می گیره؟حتی لانه جاسوسی آمریکا وسفارت انگلیس را آتش نزدند، تازه نیروی انتظامی مهاجمان را بازداشت کرد وهمه مقامات کشور این عمل را محکوم کردند،اگر کسی این عمل را تایید میکرد حرف امثال شما درست بود در ضمن عوامل خودسر همه جای دنیا وجود دارند وباید محکم باهاشون برخورد کرد، البته وقتی به سفارت ایران در جاهای مختلف حمله بشه وحتی دیپلمات های ما را شهید کنند شاید از نظر شما طبیعی باشه( حمله به سفارت ایران در لندن در اوائل انقلاب، حمله به سفارت ایران در بیروت توسط گروه تروریستی عبداله عزام که تحت الحمایه عربستانه ورهبرش ماجدالماجد سعودی بودو حملات دیگر به سفارت های ایران در آلمان وسوئد و هلندو...) ، از نظر شما به سفارت ایران حمله بشه مطابق با صلح جهانی وتمدنه؟!!!! یا کسانی که به سفارت ایران حمله می کنند جاهل نیستند؟!!!
  • احمد ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    فارس عزیز ، اصل حرفت درسته ، حمله به سفارت دیگر کشورها محکومه ، اما مگر کسی از مقامات این عمل زشت را تایید کرده؟ مگر نیروی انتظامی مهاجمان را بازداشت نکرد؟در ضمن کنوانسیون 1961 شامل سفارت خانه های ایران در دیگر کشورها نمی شه؟!!! همین عربستان سفارت ایران در یمن را بمباران کرد، ماجدالماجدتروریست سعودی به سفارت ایران در بیروت حمله مسلحانه کرد، سفارت ایران در لندن در اوائل انقلاب مورد حمله مسلحانه قرار گرفت وچند دیپلمات ما شهید شدندو بارها سفارت های ما در آلمان وهلند وسوئدو... مورد حمله قرار گرفتند ونکته قابل تامل اینکه کسی هم محکوم نکرد انگارنه انگارو حتی پلیس این کشورها خیلی منفعلانه برخورد کردو برخورد چندانی با عوامل این حملات انجام ندادند( فقط بازداشت ماجدالماجد ومرگ مشکوک او) ، جیبوتی مزدور عربستانه وگرنه این مورد ربطی به جیبوتی نداشت ، عربستان به دنبال بهانه بود تا روابطش را قطع کنه واگر حمله به سفارت نمی شد دنبال بهانه ای دیگر بود، مقامات امنیتی تایید کردند که قبل از تجمع مردم در داخل سفارت آتش روشن شده بود و احتمالاً عوامل این کاراز در دیگر سفارت خارج شدند ، این مسئله مشکوکه که در زمان آتش سوزی سفارت کلیه افراد سفارت همراه با کلیه اسناد ومدارک خارج شده بودندانگار خبر داشتند قراره اتفاق خاصی بیفته، جالبه دوستانی که به ایران توهین می کنند این موارد را روی خودشان هم نمی آوردندوطری صحبت می کنند انگار حملات پیاپی به سفارت های ایران در گذشته طبیعی بوده ومهم نیست !!!
  • علی ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    0 0
    اونا که از اعراب که خیلیاشون حتی خوبند بد میگفتند، الان برای ما شدند دوستان عربستان!
  • ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    خانم عادل جبير چي ميگه؟؟؟؟؟؟بلاخره تغيير جنسيتي اش به كجا رسيد؟؟؟؟!!!!!
  • نریمان ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    با سلام به تمام دوستان و هموطنان عزیز در هر کجا و با هر عقیده اول از هر چیز انچه که همه دوستان باید به ان توجه کنند دوری از نفاق و تشتت بین یک جامعه است اما اختلاف نظر یا عقیده یک چیز بسیار طبیعی است که حتی میتوان ان را در یک جامعه کوچکتر مثل خانواده مشاهده نمود ولی وجود این اختلافات دلیلی برای حذف دیگری نیست. این مقدمه را گفتم تا برگردم به بحثی که دوستان راجع به ان نظر میدهند, قطعا" خیلی از نظرها احساساتی و توهین امیز عنوان میشه که اصلا" نباید به انها توجه کرد بعضی از دوستان هم به واقعیاتی در این رابطه اشاره میکنند که چشم پوشی بر انها با توجیهات خطای بزرگیست ( مانند آقای احمد) اینکه ما نباید به هر دلیلی و تحت هر شرایطی به سفارتخانه کشور دیگری تعرض کنیم یک واقعیت یک قانون جهانی و یک فرهنگ است حال با دانستن این مطلب و تائید ان اگر بخواهیم ان را با حوادث دیگری همپوشانی کنیم نشان دهنده چه چیز میباشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس