کد خبر 517866
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶

یک مقام اطلاعاتی آمریکا افشا کرد بعد از لو رفتن جاسوسی آمریکا از رهبران کشورهای متحد خود، رئیس‌جمهور آمریکا به آژانس‌های جاسوسی خود دستور داد به جز اسرائیل، به این کار خود در قبال سایر کشورها پایان دهند.

 به گزارش مشرق، یک مقام اطلاعاتی آمریکا با اسم رمز «رابرت» افشا کرد بعد از لو رفتن جاسوسی آمریکا از رهبران کشورهای متحد خود، «باراک اوباما» به آژانس‌های جاسوسی خود دستور داد به جز اسرائیل، به این کار خود در قبال سایر کشورها پایان دهند.

رابرت که با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت، دستور اوباما به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا برای توقف جاسوسی علیه رهبران کشورهای دوست واشنگتن همزمان با دستور دیگری مطرح شد که در آن آمده بود به جاسوسی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل ادامه دهند.

وی افزود، آمریکا از زمان جنگ اول لبنان در سال 1982 از اسرائیل جاسوسی می‌کرده است؛ یعنی زمانی که «آریل شارون» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی با دولت «دونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بحث و جدل داشت.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: «از آن زمان، توانمندی‌های آمریکا برای جاسوسی از اسرائیل در طول عملیات طوفان صحرا افزایش یافت و با پیشرفت فناوری‌های جدید گسترش یافت. بعد از 11 سپتامبر، زمانی که آریل شارون، بسیاری از فناوری‌های و سازمان‌های جاسوسی اسرائیل را در دسترس آمریکا قرار داد، آمریکا از فرصت استفاده کرد تا دریابد سیستم‌های جاسوسی اسرائیل چگونه کار می‌کند و حتی بیشتر از این پیش رفتند و خود را به شبکه سیستم‌های ارتباطی اسرائیل وصل کردند».

به گفته رابرت، بسیاری از فناوری‌های جاسوسی پیشرفته علیه اسرائیل استفاده می‌شد و در حالی که اسرائیل توانست با برخی از آنها مقابله کند، آمریکا هنوز از برخی عملیات مخفیانه اسرائیل که در گذشته انجام شده بود، مطلع بود. به عنوان مثال آمریکا از ساخت راکتور هسته‌ای سوریه که اسرائیل آن را در سال 2007 تخریب کرد، مطلع بود. آمریکا همچنین از ترور محمد سلیمان ژنرال سوری در آگوست 2008 خبر داشت».

وی درباره پیامدهای فاجعه‌بار روابط تنش‌زا میان رهبران اسرائیل و آمریکا هشدار داد و گفت: «در آمریکا، طرز فکر از فرمانده به سربازان منتقل می‌شود. اوباما از نتانیاهو بیزار است و این، بر کل سیستم تاثیر گذاشته است».

در این گزارش آمده، نتانیاهو طی سال‌های گذشته بارها به معاونان خود گفته، آمریکا در تلاش است از او جاسوسی کند. رابرت با اشاره به این موضوع گفت: «تردید نتانیاهو به جا بوده است. آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند تا از او بیش از هر نخست وزیر دیگر اسرائیل جاسوسی کنند».

وی در پایان گفت: «دستور برای استفاده از ابزار جاسوسی علیه اسرائیل، نشان‌دهنده دیدگاه کاخ سفید درباره کابینه اسرائیل است. این روشی نیست که شما با دوستان خود رفتار می‌کنید بلکه روشی است که شما برای جاسوسی از دشمنان‌تان از آن بهره می‌گیرید».

روزنامه آمریکایی «وال استریت‌ ژورنال» سه‌شنبه گذشته فاش کرد، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از مکالمات تلفنی مقامات صهیونیستی و آمریکایی جاسوسی می‌کرده تا به چگونگی مهار کمپین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل علیه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 پی ببرد.

در این گزارش آمده بود حتی بعد از آنکه اوباما دو سال پیش اعلام کرد جاسوسی از روسای کشورهای دوست را محدود می‌کند، آژانس امنیت ملی آمریکا از نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل جاسوسی می‌کرده است.

در اغلب موارد، رهبران کنگره و روسای کمیته‌های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا از چنین برنامه‌هایی مطلع می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا گزارش کرد که آژانس امنیت ملی آمریکا مکالمات بین نتانیاهو و مشاوران وی و مقامات آمریکایی و صهیونیستی و همچنین گروه‌های یهودی آمریکایی را استراق سمع می‌کرد.

طبق این گزارش، یکی از ابزارهایی که این نهاد امنیتی آمریکا مورد استفاده قرار داده، «کاشت سایبری در شبکه‌های اسرائیلی» است که این نهاد امنیتی آمریکا را قادر به دسترسی به ارتباطات درون دفتر نتانیاهو کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
    0 0
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس